Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford T300001bd/T400001bd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford T300001bd/T400001bd

    Heisann....

    Jeg lurer på følgende: Hva skiller en Rockford T300001bd fra en T400001bd? Hvordan kan en se hva forskjellen er,bortsett fra effektmåling?

    Grunnen til mitt spørsmål er:
    Jeg kjøpte en T400001bd gjennom en annonse(kjent kjøp & salgsplass,men for ikke å støte noen eller beskylde noen vil jeg ikke nevne noe som kan indentifisere selger).
    I annonsen sto det at den var KOMPLETT.
    Jeg snakket med selgeren pr. telefon og dette var da en forsterker som han hadde hatt inne til reperasjon,men som han solgte for eieren. Han sa at det var skiftet Hovedkort og at han hadde oppgradert den(?). Da jeg etter at jeg fikk økonomi til handelen kontaktet han igjen(reperatør-mannen) så sa jeg at vi kunne gjøre en handel og spurte hva som jeg skulle betale. Beleøpet ble "justert opp" med vel 7-800kr da det var dyrt å sende en slik tung Forsterker men jeg sa det var greit. Forskuddsbetalte og venta 3-4 dager,før jeg kontaktet han igjen for å få sporingsnummer. Og det fikk jeg litt senere på dagen,ingen problem.
    Idag fikk jeg den,og det første jeg la merke til var at 4-tallet på dekselet der logo´n står var gjordt noe med. Det hadde skrapemerker og ny svart lakk. Forsterkeren såg "godt brukt ut",men ikke riper anna enn på selve Chassiet. Lokket ble fjernet,og ja jeg kan se at den har vært påkostet. Jeg ser at det er SVÆRT rent ut gjennom de små hullene under lokket. D.v.s. at det er stor sansynlighet for at det er et nytt Hovedkort inni den. Så ser jeg litt på eska(som for så vidt har vært gjennom både 2,3 og 4-verdenskrig at det er eska til en T300001bd. Serienummeret under er delevis skrapa vekk,så det mangler et par tall fra å være et komplett serienummer. Ikke var det sånn Bass-remote m/ledning,og ikke umbraco for å fjerne dekselet heller...
    Så det jeg mistenker rett og slett at dette er en T300001bd med Hovedkort fra en T400001bd....
    Har ikke prøvd den ennå men jeg går ut fra at den skal virke. Jeg har vært i kontakt med selger(reperatøren) som da skulle se om han fikk tak iden Bass-remote´n og ledning. Han kunne sende den mot at jeg betalte porto for han hadde ikke tjent noe på denne forsterkeren. Og jeg sa det var greit....
    Jeg vil gjerne høre om det er noen som har erfaring med å skille en T300001bd fra T400001bd....


    Bol

    PS: Deksel til T400001bd ønskes kjøpt......
    No Windows-crap,just Mac Power

  • #2
    Hei Bassoflove,

    T3000 er en bra forsterker, det har ikke vært så mye tull med de heller. Da det var på tide med en effektmessig oppdatering, da kom T4000. I bunn og grunn bør de være ganske like foruten at T4000 hadde mer effekt. Men og her er det et stort men, 1. generasjon av T4000 hadde en ganske stor feilmargin og fikk ofte problemer med kretskortet. Da det er begrenset hvor mange av disse som har blitt solgt i Norge, da er sannsynligheten for at etterfølgende "oppdaterte" serier som har blitt solgt ennå mindre. Det var jo ikke alle T4000 som feilet.

    Får du tak i en som er stabil av første generasjon, da har du en kjempe forsterker, får du tak i en nyere serie da har du sannsynligvis en enda bedre forsterker. Det med hovedkortet ditt kan kanskje være at det ikke var fler reservedeler til din T3000 eller kanskje at en hadde en T4000 av den første generasjonen som heller vil være sikker på at den ikke gikk i stykker og bytta til T3000 kretskortet.

    Never know
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      står ikke noen NR på kretskortet da? muli at eneste måte å finne det ut på er å måle strømtrekket på den?!
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment


      • #4
        Tangamperement er jo meget dyrt da, men sikkert noen som kan låne bort et til å måle dette. Men da trengs det jo også batterier som kan supplere nok strøm
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          En ting til... Skal den interne sikringa være 500 ampere? Syns det virka mye....
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            t30001bd har iallefall orginalt 300amp sikring.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bassoflove View Post
              En ting til... Skal den interne sikringa være 500 ampere? Syns det virka mye....
              Er 500A i min T40001.BD orginalt også
              Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
              Hifonics XX-Colossus II
              Kinetik HC2400
              Club 140dB +

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bassoflove View Post
                En ting til... Skal den interne sikringa være 500 ampere? Syns det virka mye....
                Det er vel kanskje så du kan kjøre burps i f. eks. 0.5 ohm eller 0.25 ohm?
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment

                Working...
                X