Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lager rearfill DSP-modul - spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lager rearfill DSP-modul - spørsmål

    Hei, jeg jobber egentlig som programmerer, og fant nylig ut at jeg endelig skulle bruke det til noe nyttig. Så nå har jeg styrt på kveldstid med å programmere min egen DSP-modul for rearfill-bruk. Det er en liten programmerbar pedal som leveres med god DAC/ADC og en kjapp CPU. Lydkvaliteten er veldig bra (ikke at det trengs for rearfill..).

    Rearfill-modulen min begynner også å bli veldig bra, faktisk! Har Haas-delay (0-50 ms), L-R (crossfading mellom rent signal og L-R) og 2-bånds EQ på den så langt. Skal lage et par features til før jeg er fornøyd.

    Men har et kjapt spørsmål - nå er den koblet på strømnettet i bilen med en adapter. Denne adapteren trekker bittelitt strøm fra batteriet hele tiden. Finnes det noe rele eller lignende som jeg får kjøpt løst, som tar imot remote-signal fra spilleren og kan skru strømmen av og på?

    Og er det noen som vet hvor lenge en sånn adapter kan stå koblet på bilbatteriet før det er tomt? Er det forsvarlig å la den stå på over natten, eller bør jeg løpe ned og røske den ut?
    Last edited by dKo; 03-07-2009, 21:35.

  • #2
    Originally posted by dKo View Post
    Hei, jeg jobber egentlig som programmerer, og fant nylig ut at jeg endelig skulle bruke det til noe nyttig. Så nå har jeg styrt på kveldstid med å programmere min egen DSP-modul for rearfill-bruk. Det er en liten effektpedal med det siste innenfor teknologi, og lydkvaliteten er veldig bra.

    Og rearfill-modulen min begynner også å bli veldig bra, faktisk! Har Haas-delay, L-R og 2-bånds EQ på den så langt. Skal lage et par features til før jeg er fornøyd.

    Men har et kjapt spørsmål - nå er den koblet på strømnettet i bilen med en adapter. Denne adapteren trekker bittelitt strøm fra batteriet hele tiden. Finnes det noe rele eller lignende som jeg får kjøpt løst, som tar imot remote-signal fra spilleren og kan skru strømmen av og på?

    Og er det noen som vet hvor lenge en sånn adapter kan stå koblet på bilbatteriet før det er tomt?
    Du kan jo også gjøre det meget enkelt og kjøpe en lysbryter fra biltema som du kan slå den av og på med, i mellomtiden
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
      Du kan jo også gjøre det meget enkelt og kjøpe en lysbryter fra biltema som du kan slå den av og på med, i mellomtiden
      Hehe ja, hvis det tar lang tid å få fatt i et rele (bestilling osv) så blir det nok en switch inntil videre. Men hvis du har tips om relé så hadde det vært helt perfekt
      Last edited by dKo; 03-07-2009, 21:37.

      Comment


      • #4
        Med det samme du er på biltema, så kjøper du likegodt et relè.
        Dette funker ypperlig til ditt formål.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Konge Takker og bukker! Vet du hva de forskjellige pinnene er?
          venstre/høyre = inn/ut, midt = kontrollspenning? Er den flate jord kanskje?

          Comment


          • #6
            er ikke det der et relè for ekstralys til bil a? finner sikkert koblingsskjema om du googler det
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #7
              Originally posted by dKo View Post
              Konge Takker og bukker! Vet du hva de forskjellige pinnene er?
              venstre/høyre = inn/ut, midt = kontrollspenning? Er den flate jord kanskje?
              Om jeg ikke skyter helt skivebom, så er 30 remote, 87 + inn, 86 + ut og 85 jord.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                du kan bruke akk det samme relle eller samme løsning spenende prosjekt forresten bare husk å ha noe form for muting styring også, slik at man unngår smell eller tilsvarende ved av/på påslag personlig ville jeg brukt også relleer til mutinga men ikke biltema/mekonomen kvalitet til muting.

                http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2619
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #9
                  Originally posted by matador View Post
                  du kan bruke akk det samme relle eller samme løsning spenende prosjekt forresten bare husk å ha noe form for muting styring også, slik at man unngår smell eller tilsvarende ved av/på påslag personlig ville jeg brukt også relleer til mutinga men ikke biltema/mekonomen kvalitet til muting.

                  http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2619
                  Takker og bukker for tips og bra link! Jeg tenkte å bruke en av 3 remote-utganger på en Audison LRX til å styre releet. Hadde vært kjipt å drepe en sånn utgang

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Legatia View Post
                    Om jeg ikke skyter helt skivebom, så er 30 remote, 87 + inn, 86 + ut og 85 jord.


                    30 er + inn, 87 er + ut, 86 er styrestrøm, 85 er jord

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      30 er + inn, 87 er + ut, 86 er styrestrøm, 85 er jord
                      Ja, ble litt skivebom. Men det du sier her stemmer heller ikke.

                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Legatia View Post
                        Ja, ble litt skivebom. Men det du sier her stemmer heller ikke.

                        Den tegninga er feil, men det funker jo like forbanna da, siden releet bare legger en forbindelse mellom 87, 87a og 30

                        Comment


                        • #13
                          Ja den tegninga er feil, klemme 30 har altid vært batteri spenning! ergo riktigt det jeg skrev tidligere!

                          Comment


                          • #14
                            Spiller ingen rolle om du tar ut på 30 eller 87 i dette tilfellet. Skal du bruke releet til "normalt lukket" (f.eks at den bryter en annen krets og slår på en annen) bør du derimot kjøre plussen på 30 og ta ut på 87 og 87a. Eksempelet på tegninga vil derimot fungere helt fint i det tilfellet
                            Roar Sørlie
                            Tlf 90127075
                            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by r3mark View Post
                              Spiller ingen rolle om du tar ut på 30 eller 87 i dette tilfellet. Skal du bruke releet til "normalt lukket" (f.eks at den bryter en annen krets og slår på en annen) bør du derimot kjøre plussen på 30 og ta ut på 87 og 87a. Eksempelet på tegninga vil derimot fungere helt fint i det tilfellet


                              Jepp det funker, men rett skal være rett

                              Comment

                              Working...
                              X