Announcement

Collapse
No announcement yet.

2stk Subber, tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2stk Subber, tips?

    Hei

    Jeg har da handlet en monoforsterker, valget endte på en soundstream x6500D med følgene specs:

    RMS @ 4-ohms: 3400
    RMS @ 2-ohms: 4800
    RMS @ 1-ohms: 6500
    THD: 1.0 %
    FREQ. RESPONSE (Hz): 5-250
    S/N RATIO: >80dB
    DAMPING FACTOR: >350
    INPUT SENSITIVITY: 0.5-10v
    LOW-PASS SLOPE: 18dB
    LOW-PASS FREQUENCY (Hz): 40-160
    SUBSONIC FILTER SLOPE: 18dB
    SUBWOOFER EQ @ 45Hz: 0-18dB
    DIMENSIONS(IN INCHES) 11,5x2,7x21
    SOURCE VOLTAGE 16VDC

    Jeg trenger to passende subber, 12'' eller gjerne 15''. Skal ha mye trykk, men skal også spille brukbart pent. Kassemuligheter? Portet kasse er vel det beste valget, men usikker på plassen jeg da... Derfor jeg kanskje må klare meg med 2x12'' Pris er ikke så nøye, men skal være menneskelig, subber til 50k pr stk er uaktuelt. Vil ha 2 suber som forsterkeren fint klarer å drive, men alikevel skal den få jobbe litt, orker ikke flere subber nå som sprenger til helvete hver gang jeg skrur opp volumet litt

    Fikk forresten lånt meg en Pioneer Champion sub som jeg bruker frem til jeg får meg noe nytt, bare slang den oppi den kassa jeg hadde på den gamle subben, men synes det blir lite trykk iforholdt til hvor mye elementet jobber, noen som har peiling på åssen kasse disse fungerer optimalt i? De ble kjøpt i en lukket kasse, men han jeg lånte den av påstod det spilte enda dårligere.
    Last edited by Andersv90; 24-07-2009, 10:48.

  • #2
    2x Hertz HX380, om du har plass
    1989 Volvo 740 GL

    Comment


    • #3
      Ta en titt på basselementene til Audio Pulse, f.eks. på engenaudio.com.

      De går for å være temmelig rå...

      Comment


      • #4
        Cerwin-Vega! Stroker PRO

        Test: http://caraudioelectronics.automotiv...fer/index.html

        Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
        Hifonics XX-Colossus II
        Kinetik HC2400
        Club 140dB +

        Comment


        • #5
          Focus Acoustics SPL15D1 spiller både brutalt og ganske pent i en kasse på 70l
          Så har du jo DD 2515 som også hadde gjort en god jobb for deg. Men har du råd ville jeg gått for 35-serien eller kanskej til go med 95-serien. Du har såpass med effekt å hente av
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            B2 Audio hører jeg er sinnssykt til prisen. Hertz SX serien eller SPL Monster kan være et alternativ
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay View Post
              B2 Audio hører jeg er sinnssykt til prisen. Hertz SX serien eller SPL Monster kan være et alternativ
              Får jo bare takke

              Her har du litt info om elementet. Når du likevel er inne på den effekten, vil jeg legge til at en av Sveriges mest fremtredende i dB verden bruker disse bassene (han hadde tidligere 95 serien fra DD).

              Hvis du vil ha forsterkeren din til å yte maks effekt med f.eks 2 subber skal du ned i 1 ohm.

              HD12 modellen vår har dual 1 ohm spoler og blir dette koblet rett, vil forsterkeren din se den lasten.

              Du kan se koblingsskjema her: http://www.b2audio.no/subwoofers.html.

              Der kan du også lese litt om hva HD12 elementet består av på samme siden.
              Og her har du bilder av bassen http://www.b2audio.no/Images/HD12%20IBA%20RS.jpg

              http://www.b2audio.no/Images/HD12%20IB2.jpg
              Last edited by B2 Audio; 24-07-2009, 16:06.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                De b2 Subene så rimelig heftige ut, men er den forsterkern min stabil i 1 ohm a? Så de trenger virkelig så mye strøm? Og noen som vet hvor jeg kan få tak i store sikringer? Har bare 80amp og de ryker hele tiden :P

                Og ikke minst hva er pris på de subbene?

                Comment


                • #9
                  Forsterkeren din er stabil i 1 ohm, problemet her er mer at du trenger litt strøm også, i alle fall hvis du har tenkt deg å dra på skikkelig.

                  80 A sikring er ikke nok i det hele tatt. Skal du ha ut hele 6.500 watt, forutsatt at du har en stort nok batterisystem, da ville jeg nok hatt 2 x 250 A sikringer som minimum på den. Ellers kan du jo koble opp, slik at du kjører forsterkeren din i 4 ohm. Det vil bruke litt mindre strøm og du vil ikke trenge like store sikringer, kunne kanskje klart deg med en enkel 250 A. 3.400 watt er pent mye det også.

                  Veil. pris for HD12 er 5.499 Nok, men du kan sende meg en pm så finner vi en bra løsning til deg.

                  Her har du 2 høyoppløselige bilder av bassen.

                  http://b2-audio.com/images/HD12%20IB2.jpg
                  http://b2-audio.com/images/HD12%20IB3.jpg
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by B2 Audio View Post
                    Får jo bare takke

                    Her har du litt info om elementet. Når du likevel er inne på den effekten, vil jeg legge til at en av Sveriges mest fremtredende i dB verden bruker disse bassene (han hadde tidligere 95 serien fra DD).

                    Hvis du vil ha forsterkeren din til å yte maks effekt med f.eks 2 subber skal du ned i 1 ohm.

                    HD12 modellen vår har dual 1 ohm spoler og blir dette koblet rett, vil forsterkeren din se den lasten.

                    Du kan se koblingsskjema her: http://www.b2audio.no/subwoofers.html.

                    Der kan du også lese litt om hva HD12 elementet består av på samme siden.
                    Og her har du bilder av bassen http://www.b2audio.no/Images/HD12%20IBA%20RS.jpg

                    http://www.b2audio.no/Images/HD12%20IB2.jpg
                    Snakker du om Berntsson nå?


                    Trådstarter: Du får komme med en PM om du er interessert i å prøve anerkjente DD

                    Det er meget kraftige subber som får meget gode scores på Termlab

                    En kunde av meg vant nylig lokal DB Drag konkurranse både fredag, lørdag OG søndag for 2 uker siden. Førsteplass alle dagene. Og det med 1stk 3512, i kasse med mål fra meg, og en vanlig udempet bil

                    Blir nå sponset av Ice Audio grunnet prestasjonen på subben er en detalj som kan legges til
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #11
                      Nei ikke Berntsson. Det er en kar i Street C, blant topp 5 i verden i klassen hans med CRX.
                      Han vant også en dB konkurranse og satte Sverigesrekord forrige helg, men det kan du lese mer om på hjemmesiden. :P
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        Okei da er jeg med deg
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          Hei.
                          Kan virkelig varmt Anbefale deg å handle B2audio!
                          Har selv to stk HS15" i min bil, men har litt for lite effekt enda(kommer ny forsterker snart).
                          Og de spiller meget tilfredsstillende i alle fall.
                          anbefales på det sterkeste.
                          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                          Comment


                          • #14
                            Ok da begynner tiden å nærme seg, blir muligens innkjøp av sub nå til uka. Litt usikker på hva jeg skal prioritere først da jeg egentlig trenger nytt batteri og dynamo også samt nye kabler og demping, men frister å bytte ut pioneer subben nå, matcher liksom ikke resten av anlegget^^

                            Er vel b2audio som virker mest intressant, lurer litt på hvordan HD serien er da, tviler ikke på at den spiller pent, men er jo ganske lav følsomhet på det elementet så noen som kan si noe om hvor mye trykk de gir? Vil ha en sub som leverer et lydtrykk som imponerer. De er jo også på 4kwrms dvs jeg har bare nok effekt til å kjøre en fullt ut. Ser jo på noen målinger at soundstream ampen gir så lite som 4800wrms og ikke 6500 slik som det stod der jeg hentet specsene fra. Står jo at det er 16v så tror heller det er 4800 liksom.

                            Hva med AC eller HS serien? Eller er det HD som er topserien? Hadde vært takknemlig for litt priser og erfaringer fra de forskjellige seriene.

                            Skal sies at jeg aldri har hørt noe ordentlig heftig live, eneste er 2 15''cerwin vega max som jeg synes spilte rimelig høyt ihvertfall, men vil jo gjerne ha mer en det da.
                            Last edited by Andersv90; 11-08-2009, 11:26.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Andersv90 View Post
                              Ok da begynner tiden å nærme seg, blir muligens innkjøp av sub nå til uka. Litt usikker på hva jeg skal prioritere først da jeg egentlig trenger nytt batteri og dynamo også samt nye kabler og demping, men frister å bytte ut pioneer subben nå, matcher liksom ikke resten av anlegget^^

                              Er vel b2audio som virker mest intressant, lurer litt på hvordan HD serien er da, tviler ikke på at den spiller pent, men er jo ganske lav følsomhet på det elementet så noen som kan si noe om hvor mye trykk de gir? Vil ha en sub som leverer et lydtrykk som imponerer. De er jo også på 4kwrms dvs jeg har bare nok effekt til å kjøre en fullt ut. Ser jo på noen målinger at soundstream ampen gir så lite som 4800wrms og ikke 6500 slik som det stod der jeg hentet specsene fra. Står jo at det er 16v så tror heller det er 4800 liksom.

                              Hva med AC eller HS serien? Eller er det HD som er topserien? Hadde vært takknemlig for litt priser og erfaringer fra de forskjellige seriene.

                              Skal sies at jeg aldri har hørt noe ordentlig heftig live, eneste er 2 15''cerwin vega max som jeg synes spilte rimelig høyt ihvertfall, men vil jo gjerne ha mer en det da.

                              Hei Anders, litt info følger

                              AC serien er en SQ woofer som passer i både små lukka og porta kasser. Effektiviteten er forholdsvis høy og du trenger derfor ikke x-antall watt innen at det begynner å bli tilstrekkelig høyt. Samtidig har den mulighet til å kunne gjengi et bra trykk, og flere kunder er svært fornøyd med dette elementet til allsidig bruk.

                              HS serien har fokus på mer membranareal derfor er den 15" og en bra følsomhet. Du kan si at det er en blanding av AC og HD men til en rimeligere pris enn en HD.

                              HD12 er et konkurranse element som faktisk låter bra. Selvom følsomheten er lavere enn AC serien, så klarer de seg med lite effekt også. Disse elementene klarer seg best i porta kasser, men de trenger ikke være mye større enn 35-45 liter netto.

                              I Danmark har vi en kar som var med til en av de største lyd konkurransene i vest europa (Oki's mammut öoh) og han var den som leverte mest og dypest trykk av alle (over 300 deltakere). Kanskje ikke det sier så mye, men anlegget hans er satt opp til musikk og ikke dB. Han har 4 HD i bilen sin, men hvert element blir ikke tilført mer enn 900 watt, så du trenger ikke absolutt å flere tusen watt til 1 enkelt element.

                              Du kan lese mer om han her http://www.b2audio.no/competitions.html

                              En annen kunde har nesten en liknende oppstilling som deg og han sa att han følte seg "ille" pga. trykket.
                              Nå kjenner jeg jo ikke til terskelen hans, men 1 x hd12 samt 1 Stetsom 4KD forsterker i en Audi 80 funka bra det.

                              Alt avhenging av budsjett, så hadde 2 HD12 og den forsterkeren din passa fint sammen. Ellers skulle du kanskje se litt på 2 x HS15. Ville si at det er litt overkill med den forsterkeren på 2 AC elementer. Kjører du 3 vil det nok være bedre.

                              Veil. pris på subwooferene står under

                              AC10" 2099 Nok
                              AC12" 2349 Nok
                              HS15" 3999 Nok
                              HD12" 5499 Nok

                              Er det noe du lurer på, så er det bare å ta kontakt.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment

                              Working...
                              X