Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til midbass?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til midbass?

Har en venn som har Focal Utopia Be 3-veis sett. Han holder nå på med nye midbasskasser i dashbordet. De blir 8-10L. Såvidt vi har forstått det, trives Focalene hels i mye større kasser. Er det noen som har tips til et midbasselement som kan fungere i denne kassestørrelsen?

Frode

Hvor har han tenkt å dele nedover? Han må nok ned noe i størrelse for å ikke tyne kassestørrelsen for mye. Enkelte 6-tommere kan muligens gå bra i +/- 10 liter uten å skulle presses for langt ned i frekvens, men alt er såklart avhengig av delefrekvens og krav til lydtrykk..

Jeg ville kanskje sett i retning av Scan-Speaks 5.5-tommer. Mer slaglengde er det vel heller få 5.5-tommere som har..

Comment

whadda beauty
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by epifant View Post
        Hvor har han tenkt å dele nedover? Han må nok ned noe i størrelse for å ikke tyne kassestørrelsen for mye. Enkelte 6-tommere kan muligens gå bra i +/- 10 liter uten å skulle presses for langt ned i frekvens, men alt er såklart avhengig av delefrekvens og krav til lydtrykk..

Jeg ville kanskje sett i retning av Scan-Speaks 5.5-tommer. Mer slaglengde er det vel heller få 5.5-tommere som har..
        Nedover skal han dele mot en Focal 40KX. Hvor dette blir, er vel vanskelig å si på forhånd. Han bruker en Pioneer spiller med ekstern prosessor, så filtermulighetene er ganske fleksible.

Frode

Comment

Tror ikke jeg hadde villet byttet ut midbassen i dette oppsettet uten å vite hva en gjør. Siden dette er et treveis system med en 3" mellomtone er det fortsatt mye av mellomtone registeret som skjer via midbasselementet, og da kan det oppstå problemer om du bytter ut den som er originalt mot noe annet.

Jeg ville heller da prøvd med en akustisk ventil.
          Honda Civic
          Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Working...
          X