Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komponentsett i Golf 5 GTI?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Komponentsett i Golf 5 GTI?

Hei!

Jeg har en 05 Golf 5 GTi.
    Det jeg lurte på var å installere et 3 veis komponentsett foran.
    Det er org. 3-veis foran og 2-veis bak, men tenker kun å oppgradere foran.
    Det er 6,5", 4" og 1" høyttalere.
    Med en 2-kanals forsterker.

Jeg har ingen av delene nå, kun bilen og orginale høyttalere.
    Det er en MFD RNS-510 spiller i den.

1) Er det noen som har hørt det orginale anlegget i en Golf med 10 høyttalere og kan sammenligne med annet komponentsett?
    2) Er det noen her som har anbefalinger om komponentsett? Med en grei forsterker.
    3) Trenger jeg å strekke nye høyttalerkabler?

PS: Pris til rundt 3000 for forsterker og 3-7000 for komponentsett.

4) Jeg får vel noe som er bedre enn org. utsyr for dette?
    5) Er det greit med bass i de bra 6,5" ? Trenger ikke noen ekstra sub til det? Vil ikke bruke alt for mye på dette og helst ikke ha en sub i bagasjerommet...

Takk for alle svar!!!

Her har du et plug `n`play sett til golf 5, men har ikke hørt det så vet ikke hvordan det er, men regner med at det spiller ganske bra. Tror det absolutt er verdt å titte på til din bil. spes. om du helst ikke vil ha sub baki Pris 2998,-
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet862.htm

Og her er ett "normalt" 6,5" komp. sett som jeg vet spiller ganske så bra, med bra midbass/bass. skal klare deg bra uten sub med dette sette (tenker på hx dust) Pris:3998,-
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet851.htm
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

Comment

Se der ja..

Har ikke hørt om de, men nå er ikke jeg så god innen bilstereo.
      Men det HX Dust er vel 2-veis?

Men hva med hertz komponentsett?
      Noen som har erfaring med det?

Comment

Originally posted by benbeni View Post
        Se der ja..

Har ikke hørt om de, men nå er ikke jeg så god innen bilstereo.
        Men det HX Dust er vel 2-veis?

Men hva med hertz komponentsett?
        Noen som har erfaring med det?
        Det HX settet er 2 veis ja. Trenger vel strengt talt ikke kjøre 3 veis selv om det er det som sitter orginalt? Men det er jo opp til deg.

Det er fra et relativt nytt merke, i allefall i norge. Det jeg har hørt fra dem spiller i allefall bra.
        Hertz har ikke jeg peiling på, men vet det er mange her inne som liker det. Så det kan sikkert noen andre svare på
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

Comment

hmmm, har ikke nyere vw biler dynaudio høytalere da? Mener å ha lest det en plass. Husker ikke hvor. I så tilfelle så er jo det dyre komponenter fra før. mulig dette bare er toppmodellene også.
          Last edited by pgoutlaw; 20-08-2009, 22:36.

Comment

Jeg vet ikke åssen merke som sitter der orginalt jeg..
            Det spiller jo ganske bra til å være orginalt, men kan tenke meg det går ann å få bedre :P

Men derfor det hadde vært greit om noen her hadde hørt på begge deler...

Comment

Originally posted by kimmen View Post
              hmmm, har ikke nyere vw biler dynaudio høytalere da? Mener å ha lest det en plass. Husker ikke hvor. I så tilfelle så er jo det dyre komponenter fra før. mulig dette bare er toppmodellene også.
              Tror ikke (merk. tror) dynaudio var å få i Golf før mk VI
              Skyt meg om jeg tar feil...
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

gidder ikke skyte deg for det, er for lat som sagt, ikke helt sikker selv, men leste en plass at noen vw modeller har 10stk dynaudio høytalere i bilene originalt. siden det er såpass dyre elementer så kan det nok tenkes det er exclusive utgavene det er snakk om med alt utstyr.
                Last edited by pgoutlaw; 20-08-2009, 23:12.

Comment

"Volkswagen har inngått samarbeid med danske Dynaudio, for å få skikkelig lyd i sin nye Scirocco. Det er Dynaudio Premium Sound System som installeres, som er samme system som også sitter i en del andre VW-modeller. Dynaudio tilpasser systemet individuelt til hver bilmodell, for best mulig resultat. Det betyr at de må ha den nye bilmodellen til rådighet lenge før den slippes på markedet, så det kan måles og testes. Dynaudio har også utviklet nye høyttalerelementer spesielt til Scirocco."

http://www.lydogbilde.no/dynaudio-ly...117-45382.html

Comment

Originally posted by kimmen View Post
                    "Volkswagen har inngått samarbeid med danske Dynaudio, for å få skikkelig lyd i sin nye Scirocco. Det er Dynaudio Premium Sound System som installeres, som er samme system som også sitter i en del andre VW-modeller. Dynaudio tilpasser systemet individuelt til hver bilmodell, for best mulig resultat. Det betyr at de må ha den nye bilmodellen til rådighet lenge før den slippes på markedet, så det kan måles og testes. Dynaudio har også utviklet nye høyttalerelementer spesielt til Scirocco."

http://www.lydogbilde.no/dynaudio-ly...117-45382.html
                    Ja det viste jeg, vet også at det kom i den jeg ikke klarer å stave navnet på, passat, golf og noen fler.
                    Men tror det først kom til golf på mk 6. Hva vw brukte før vet jeg ikke. Vet at mk 5 golf gti kom med 8 eller 10 høyttalere. Mener å ha hørt at man kunne få Bose anlegg til dem?
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

Comment

det stemmer nok det du sier. http://www.dynaudio.com/eng/auto/vw.php

nye vw biler kan du forøvrig sette sammen det utstyet du måtte ønske, høytalere også. koster selvfølgelig. kan sikkert dette med di fleste biler.

Comment

Originally posted by shammers View Post
                        Det HX settet er 2 veis ja. Trenger vel strengt talt ikke kjøre 3 veis selv om det er det som sitter orginalt? Men det er jo opp til deg.

Det er fra et relativt nytt merke, i allefall i norge. Det jeg har hørt fra dem spiller i allefall bra.
                        Hertz har ikke jeg peiling på, men vet det er mange her inne som liker det. Så det kan sikkert noen andre svare på
                        Ehhh. I golf 5 sitter vel 6,5" høytaleren bakerst i døra.. Da blir det ganske rart med et 2-veis sett, skal jeg si deg..
                        Kjøp et 3veis du.
                        Focal har flere forskjellige, Jl Audio har, de som er nevnt her over, har også tilbud på et Magnat Classic 316, som er helt greit til 1795.-
                        Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                        Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                        post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

[QUOTE=Audio-art;91922]Ehhh. I golf 5 sitter vel 6,5" høytaleren bakerst i døra.. Da blir det ganske rart med et 2-veis sett, skal jeg si deg..
                          QUOTE]

Mulig det, har aldri tenkt på plasseringen av høyttalere i golf. Er ikke den bilen som tiltaler meg menst, men har en kammerat som "forguder" golf , er i fra han jeg har det med dynaudio.
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

Comment

tror ikke det var det audio-art mente. var vel heller at siden det er 3-veis i bilen fra før så oppgrader det istedenfor å kjøpe 2-veis.

Comment

..... Fordi at et toveis vil høres helt bak/frem ut siden midbassen står så langt bak i døra.

Det var vel helst det han mente..

Noe som vil si at hvis man kutter ut mellomtonen og bare oppgraderer med et toveis frontsystem så vil det være svært lang avstand mellom midbass og diskant, noe som rett og slett høres rart/feil ut.

Det kan jo tenkes at oppgradering med ei toveis frontsystem vil hjelpe på det totale da.. Altså at man erstatter midbass og diskant, men beholder den orginale mellomtonen.. Who knows?
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Working...
                              X