Announcement

Collapse
No announcement yet.

Odyssey batteri: PC1200 vs PC1500?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Odyssey batteri: PC1200 vs PC1500?

    Hei!

    Det er slik at jeg nå MÅ snart bytte ut mitt gamle Odyssey PC1700 batteri pga den ikke klarer å holde lengere på kapasitet virker det som.

    Har hatt det i ca 5 år nå , har fått testen det hos Mekonomen som hadde test utstyr for dette. Testen viste at batt ikke var helt 100% , men sånn OK - rundt ca 75% kapasitet eller noe slik og da hadde det stått på ladning dagen før.

    Bruker en CTEK Muliti XS7000 lader..

    Trodde kanskje at ei eller to celler begynner å bli gåene etc ettersom ikke greier å holde på kapasitet lengere.
    "tror det skjedde noe i den gang fikk problem med originale dynamoen på en vinterstid og at den tok kvelden.
    Byttet ut original dynamo på 90A over til en 115A (Bosch) , da måtte ha ny. Så den er knall, ikke no problem med den , lader som den skal.

    Men ønsker nu et batteri som er veier litt mindre og ikke er så stor som PC1700 modellen. Sett da litt på disse to:

    *Odyssey PC1200 - 44Ah, 1200A starteffekt, vekt 14,4kg
    *Odyssey PC1500 - 68Ah, 1500A starteffekt, vekt 24kg

    Ser at det bare er å hente ut : 600kr + 3.6kg mindre v/PC1500 fordel for PC1700 her i nypris!

    Eller velge Optima Yellow?

    Batteriet skal brukes til både bilen og et mindre grei stereo (Ikke ODR anlegget, dette skal ut - selges)!

    Best å byttes ut før den lange stygge kalde vinteren kommer..

    Hva TROR DERE der ute om batteri valg her?
    Hvem selger Odyssey billigest i Norge?
    Last edited by Soundboy; 06-09-2009, 08:05.

  • #2
    Drit i Optima i allefall
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      Hvorfor skal han drite i Optima?
      Er på jakt etter batterier selv
      Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

      Comment


      • #4
        Jeg er strålende fornøyd med mine Odyssey PC 1700-batteriene mine,og jeg har Optima Red Top framme dog ikke Isolator imellom. Det blir det neste jeg skal ha meg. Tror Optima er et "greit" start-batteri,men opp til meg ville jeg ha hatt Odyssey.... Var det ikke sånn at hvis en har et "dårlig" batteri sammen med flere andre vil strømmen gå til det svakeste og mulig få lavere volt/kapasitet?

        Bol
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Ang Optima så vet je at Torshov solgt disse til 18-1900,- , veier litt mindre ser je. 19,5kg - men yter bare 55Ah!

          Siden har vært fornøyd med Odyssey , spørs om det ikke kommer til å bli det også denne gangen. Mulig en PC1500, hvis en finner til rett pris.

          Ang ladning på odyssey batteri , noen som har hatt "problem" med det? Det skal holde med god grei lader her, trenger ikke slik spesial lader etc på dem?

          Comment


          • #6
            Bare vær obs på at på PC1500 er polene motsatt. (untatt RT typen av batteriet)
            http://www.odysseybatteries.com/batt...1500series.htm
            Last edited by Andy89; 06-09-2009, 11:37.
            Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

            Comment


            • #7
              Ja, ser der ja..Det hadde je ikke tenkt over, takker.
              Ser ut som MÅ ha den RT typen je, siden + polen er mot bilen , mens - polen er mot bagasrommet! batteri sitter bak i min bil.

              Comment


              • #8
                Ikke noe problem
                Måtte selge mitt når jeg fikk ny bil pga det problemet. (kablene hadde ikke kjangs til å rekke)
                Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Andy89 View Post
                  Ikke noe problem
                  Måtte selge mitt når jeg fikk ny bil pga det problemet. (kablene hadde ikke kjangs til å rekke)
                  Nettopp det ville ha skjedd her nå , pga + kabelen er så kort - ikke en sjans å få dratt den ut noe mer!
                  jord kabelen er litt lettere ja.. bare å lage en ny en det hvis den er for kort...

                  Comment


                  • #10
                    Tips?
                    Hvem selger de billigeste av disse to pr idag?

                    Optima Yellow Top
                    Odyssey PC1500RT

                    MÅ dessvere ha nytt snart som f.......

                    Comment


                    • #11
                      Engen Audio og Installbay selger Odyssey-batterier...
                      Felleskjøpet(FKA) selger Optima vet jeg...
                      Åsså har du Kinetic... Der er vel DDaudio som har det merket..

                      Bol
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #12
                        ok..
                        sjekket opp på 3 div steder igår, 2 som solgte Optima og 1 som solgte Odyssey.. er dessvere ikke mye å hente ut ab tilbud på batteri har jeg funnet ut.. sukk..

                        skal sjekke Felleskjøpet og par andre steder som selge Optima, men dessvere usikker på denne passer i bilen pga den hadde ikke slik festefot på sidene som je er litt avhengig av..

                        prisene ligger på ca 2200,- Optima og Odyssey PC1500RT fikk je til 2600,- ,så ser at beste er å gå for PC1500`n her.. hadde ønske om å ikke bruke mer enn f.eks 1800-2000,- på batteri!
                        Last edited by Soundboy; 09-10-2009, 14:35.

                        Comment


                        • #13
                          ser prisen ikke er så ille på denne hos ddaudio -> Kinetik HC800 - 800 Ampere Power Cell 1998,-

                          hvordan er denne modellen i forhold til f.eks Odyssey PC1500 ?

                          Comment


                          • #14
                            Jeg tror jeg hadde gått for Odyssey-batteriet ass.... Hadde det vært kansje slik at jeg skulle investert i en kondis,hadde jeg kjøpt det Kinetic-batteriet i stedet.... På bildet ser det plasseringsvennelig ut,og jeg vil tro det er MYE bedre enn en kondis eller hybrid kondis....

                            Bol
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment

                            Working...
                            X