Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett med midbass/punch?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsett med midbass/punch?

    Hei, jeg ønsker et frontsett som er 2-vei pga montasje. Ja takk begge deler er ikke et ukjent for meg så finnes det et frontsett som har godt med punch? Jeg hadde et Focal sett tideligere og synes ikke det gav noe serlig midbass. Det var montert i battehylle i en glassfiberkasse. Mulig det ikke var et godt utgangspunkt? Mulig jeg også klusser til begrepene punch/midbass. En oppklaring og forslag hadde vært flott

    Mvh
    Eirik
    Eirik Gundersen

  • #2
    Hertz HSK165 får mye skryt for bra driv i midbass og evnen til å spille veldig høyt.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Pga feilmontering, kan jeg ikke utale meg om hele settet, men MLK settet trykker bra i bunnen. Om jeg noen gang må gjøre famileoppgraderinger, har jeg ingen problmer med å la MLK settet spille meste parten av lave frekvenser og kanskje bare legge til en 6,5 tommer ren bass i bak dørene.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Originally posted by Session View Post
        Hei, jeg ønsker et frontsett som er 2-vei pga montasje. Ja takk begge deler er ikke et ukjent for meg så finnes det et frontsett som har godt med punch? Jeg hadde et Focal sett tideligere og synes ikke det gav noe serlig midbass. Det var montert i battehylle i en glassfiberkasse. Mulig det ikke var et godt utgangspunkt? Mulig jeg også klusser til begrepene punch/midbass. En oppklaring og forslag hadde vært flott

        Mvh
        Eirik
        Hvor mye penger har du tenkt å legge på bordet?

        Anbefaler Kicker SS65.2 med en passende forsterker. Midbassen er 6,5". Har den selv og midbassen trøkker sinnsykt bra. Har den på en brokoblet Kicker ZX650.4. I tillegg er dørene dempet med dempematte. Oppsettet koster endel, men da får du i alle fall trøkk
        Mvh Morten
        - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
        Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
        Bad Sound Kills Good Music!

        Comment


        • #5
          Jeg er litt usikker, 2 til 2,5k tenkte jeg? Om ikke noe tilsier at jeg burde bruke mer da?
          Eirik Gundersen

          Comment


          • #6
            Har fått montert det nye Hertz HSK settet i racket vårt nå, og det låter faktisk BRA.
            Byttet ut det gamle HSK settet med det nye og det låter veldig mye bedre i mellomtone området enn før!
            Hertz har generelt bra med midbass, så det er ihvertfall ikke noe problem.

            Dette koster 2495,-

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
              Har fått montert det nye Hertz HSK settet i racket vårt nå, og det låter faktisk BRA.
              Byttet ut det gamle HSK settet med det nye og det låter veldig mye bedre i mellomtone området enn før!
              Hertz har generelt bra med midbass, så det er ihvertfall ikke noe problem.

              Dette koster 2495,-
              Du høres overrasket ut?
              Låter ikke resten av Hertz sortimentet noe særlig?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bussemannen View Post
                Du høres overrasket ut?
                Låter ikke resten av Hertz sortimentet noe særlig?
                Jo, det gjør jo det. Generelt så låter de rimelige settene til hertz veldig bra til prisen. Men mellomtonen i dette settet er såpass mye bedre enn før at jeg syns det faktisk låter BRA, og ikke bare bra i forhold til pris

                Comment


                • #9
                  Er det mye nytt som kommer fra Hertz nå eller? Hva byttes ut?

                  Bestillte noen subkasser, EBX 300, og jaggu meg var det ikke en modell som skillte seg ut i fra resten..!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Er det mye nytt som kommer fra Hertz nå eller? Hva byttes ut?

                    Bestillte noen subkasser, EBX 300, og jaggu meg var det ikke en modell som skillte seg ut i fra resten..!
                    Har kommet nye komposett i high energy serien.

                    EBX300 er fortsatt gjeldende, men tror det kommer nye etterhvert der også.

                    Comment


                    • #11
                      Ja, jeg fikk en ny EBX nå sist 4 gamle og 1 ny..

                      Comment


                      • #12
                        Husker ikke modellbetegnelsen.. Men Magnat settet til ca. 3 laken imponerer meg stort. Egentlig det enste normale frontsettet som har imponert meg. Og det er helt uavhengig av hva det koster... *kremt*
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment

                        Working...
                        X