Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kan man få demo av 6,5" midbass på østlandet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kan man få demo av 6,5" midbass på østlandet?

    Litt nyskjerrig på om det duger med 6,5 midbasser oppsettet jeg planlegger. Eller om jeg må opp på noe litt større for å at det skal bli morro nok.

    Er det noen her inne som vet hvor jeg kan få en liten demo av hva en 6,5 midbass kan utrette? Spiller ingen rolle om det er i butikk eller privat...

  • #2
    hva slags 6,5 midbass oppsett er det du planlegger og hva legger du i morro nok?
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

    Comment


    • #3
      I en butikk vil jeg si at en 6,5" ikke kan utrette "noe som helst".

      Hvis man snakker demo i bil, så begynner man å snakke :-)

      Man kan ikke forvente at en 6,5 skal lage bass i et rom på 50-100 kvadrat.. Ikke hva jeg definerer som bass ihvertfall Som mellomtone blir det noe annet

      Comment


      • #4
        PLanlegger å sette inn et par 6,5" midbasser, fra enten ddaudio, eller noen fra JL audio eller et par Earthquake SWS 65.

        Vil høre disse i en bil for å finne ut om jeg synes det blir nok "morrofaktor", eller nok bass, til at det kan duge som basshøytalere. Eller om jeg må opp i noe større for å bli fornøyd.

        Er derfor ute etter å lytte til et oppsett med et par slike, for å se hva man kan få ut av de, med hensyn til bass.

        Comment


        • #5
          Har Hertz HSK-163. Vil ikke si midbassen er heeeelt som SWS6 (siden SWS tross alt er en subwoofer), men den er til gjengjeld bedre på høyere frekvenser også da. Har hatt SWS6 også.

          Du kan sikkert høre bilen min om du vil, og er i området. Bor i Hof/Holmestrand.

          Comment


          • #6
            Kan du dele noen erfaringer om sws65? Hvordan fungerete den som "sub"?
            Har begrenset med plass hvor jeg skal bygge. (i en toyota mr2), men til gjengjeld er kupeen liten, så er ikke så mye luft som må flyttes.
            Går ann å sette inn en 10" og miste noe av plassen til targa-tak. Men jeg vil helst ha annlegget helt anonnymt og skjult. Derfor jeg er nyskjerrig på disse 6,5" "subbene" eller midbasser som de kalles.

            Er mest ute etter å se hvor mye "trykk" noe sånt kan lage i en liten bil. Vet de ikke får med seg de dypeste tonene, men hvis de gjør alt fra 50hz og oppover i bassen til en morsom opplevelse, kan det alikevel være verdt det.

            Bruker du den hertzen som fulltone høytaler, eller spiller du kunn bass med den?

            Er egentlig ute etter å se om disse 6,5" "subbene" yter mye bedre enn et vanlig komp.sett. Og om det i det hele tatt er verdt å satse på noe slik, eller om jeg bare kan glemme hele det prosjektet, og satse på en 8" eller 10" med gang isteden...

            Lyttet gjerne på oppsettet ditt en dag jeg har tid. Jobber i drammen, så er ikke så fryktielig langt å kjøre.
            Sender deg PM når jeg finner en dag som passer.

            Comment

            Working...
            X