Men da må du også jorde spilleren direkte til batteriet..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Venneslaturbo(signalstøy) hjelp!!
Collapse
X
-
er ikke bare det som er dritt med den måten der å jorde på.. er grovgjenga skruer som lett kan rasles løs, å når du har dårlig kontakt der kan du sette i gang å vinke farvel til ampen du hadde koplet på der som døde av for stort strømtrekk som følge av alt for lite spenning på grunn av dårlig arbejd
Comment
-
Har ikke lest de sidene før her, men håper dette hjelper.
For å finne ut hvor støyen kommer fra er det beste å bruke eliminerings metoden.
Prøv først å spille med motoren av, er det fortsatt støy da er det ikke dynamoen som er problemet.
Har du høyttalere koblet til forsterkeren i spilleren som lager støy så er det mest sannsynlig at det er noe feil/eller dårlig jording på spilleren
Er det høyttalere som er koblet til en ekstern forsterker som lager støyen så kan det være linjeutgangen på spilleren som har tatt kvelden. (vel, dette er vel noe av det samme som nevnt før) Det kan løses med å jorde linjeutgangene og chassiet på spilleren. Det kan også være en dårlig signalkabel.
Ps: Original jording til spiller er ikke alltid den beste, det beste ville vært om du fikk strekt jordinga til minus polen på batteriet.Mvh Werner Harstad
Comment
-
Vel, denne spilleren er det noe annet galt med?
Kopler jeg høytalere rett på spilleren er det ingen støy, musikken er helt fin.
Når jeg kopler forsterker på denne, så fort jeg skrur den på, så er det noe sabla støy i høytalerene, det knepper og smeller i elementene når jeg skrur spiller/tenning av/på, litt redd for å ødelegge elementene i bilen, så fælt smeller det. Det er veldig kraftig susing og "elektronikklyder" altså fra det mekaniske, høres nesten ut som vifta også høres i høytalerene igjennom forsterker.
Kan det komme så mye støy igjennom med brutt jordbane?
Jeg har en DEH-P85BT montert, og der funker alt fint, bare bytter jeg 85BT med denne 88RS'n så er helvete løs.
Dette var ingen god deal for min del. Nå må jeg vel ha den rett på service...
Comment
-
Slike svar er veldig lite konstruktive, det der kunne du lett holdt deg for god for!
Har hatt et hav av Pioneer jeg som har funket utmerket.
Comment
-
-
Originally posted by terion View PostSlike svar er veldig lite konstruktive, det der kunne du lett holdt deg for god for!
Har hatt et hav av Pioneer jeg som har funket utmerket.Mvh Werner Harstad
Comment
-
Spøk er ikke lett å tolke over et forum, og jeg er i et hjørne akkurat nå hvor det ble provoserende.
Men det til side.
Har aldri opplevd dette med de andre pioneer-spillerene mine, men hva er det som typisk knekker dem?
Lar vel seg fikse etter en tur hos en elektronikkyndig? Har et verksted i umiddelbar nærhet som driver service for bl.a Pioneer, om de driver på ennå er for meg til å finne ut..
Comment
Comment