Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venneslaturbo(signalstøy) hjelp!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Men da må du også jorde spilleren direkte til batteriet..

Comment

er ikke bare det som er dritt med den måten der å jorde på.. er grovgjenga skruer som lett kan rasles løs, å når du har dårlig kontakt der kan du sette i gang å vinke farvel til ampen du hadde koplet på der som døde av for stort strømtrekk som følge av alt for lite spenning på grunn av dårlig arbejd
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

Comment

de kan rasle løs uansett,,, det der ER en drittdårlig måte... uansvarlig å skrive på youtube at Sånn skal du gjøre det
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic

Comment

er egentli ikke så påståelig å kverulerende av meg heller

bare føler at jeg ikke gidder å gi meg når det der e så jalla
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic

Comment

hvis du ikke finner ut av det, så kan du låne min spiller en dag vettu.
            er jo bare å møtes på yxen, ekke festa ordentlig så er bare å dra ut min
            mvh Sindre Carlsen

Comment

ja det hadde vært konge. sicarlse..
              skal prøve for siste gang i morra og gå over og se. hvis ikke kunne jeg nok trengt litt hjelp...
              Keep it country

Comment

Noen i kristiansands område som har en pioneer spiller som jeg kunne ha testet om turboen forsvant? står mellom forsterker og spiller. hva tror dere?
                Keep it country

Comment

bumpbumpbump?
                  Keep it country

Comment

Har ikke lest de sidene før her, men håper dette hjelper.

For å finne ut hvor støyen kommer fra er det beste å bruke eliminerings metoden.

Prøv først å spille med motoren av, er det fortsatt støy da er det ikke dynamoen som er problemet.
                    Har du høyttalere koblet til forsterkeren i spilleren som lager støy så er det mest sannsynlig at det er noe feil/eller dårlig jording på spilleren
                    Er det høyttalere som er koblet til en ekstern forsterker som lager støyen så kan det være linjeutgangen på spilleren som har tatt kvelden. (vel, dette er vel noe av det samme som nevnt før) Det kan løses med å jorde linjeutgangene og chassiet på spilleren. Det kan også være en dårlig signalkabel.

Ps: Original jording til spiller er ikke alltid den beste, det beste ville vært om du fikk strekt jordinga til minus polen på batteriet.
                    Mvh Werner Harstad

Comment

Vel, denne spilleren er det noe annet galt med?
                      Kopler jeg høytalere rett på spilleren er det ingen støy, musikken er helt fin.

Når jeg kopler forsterker på denne, så fort jeg skrur den på, så er det noe sabla støy i høytalerene, det knepper og smeller i elementene når jeg skrur spiller/tenning av/på, litt redd for å ødelegge elementene i bilen, så fælt smeller det. Det er veldig kraftig susing og "elektronikklyder" altså fra det mekaniske, høres nesten ut som vifta også høres i høytalerene igjennom forsterker.
                      Kan det komme så mye støy igjennom med brutt jordbane?

Jeg har en DEH-P85BT montert, og der funker alt fint, bare bytter jeg 85BT med denne 88RS'n så er helvete løs.

Dette var ingen god deal for min del. Nå må jeg vel ha den rett på service...
                      mvh
                      Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Comment

Er vel brente linjeutganger du har. Bytt til noe annet enn pioneer
                        Mvh Werner Harstad

Comment

Slike svar er veldig lite konstruktive, det der kunne du lett holdt deg for god for!
                          Har hatt et hav av Pioneer jeg som har funket utmerket.
                          mvh
                          Terje

Comment

men linjeutgangene til pioneer er en kjent svakhet. hører om altfor mange som har dette problemet med pinoeer spillere.

og han sa vel hva som var problemet og? brente linjeutganger
                            Last edited by sicarlse; 31-12-2009, 15:19.
                            mvh Sindre Carlsen

Comment

Originally posted by terion View Post
                              Slike svar er veldig lite konstruktive, det der kunne du lett holdt deg for god for!
                              Har hatt et hav av Pioneer jeg som har funket utmerket.
                              Det var bare en spøk! Men Pioneer har en svakhet akkurat der, du kan prøve å jorde RCA utgangene for å få vekk noe av støyen, men det får ikke vekk alt. Prøvde det på en pioneer jeg hadde før, men det var fortsatt veldig hørbart.
                              Mvh Werner Harstad

Comment

Spøk er ikke lett å tolke over et forum, og jeg er i et hjørne akkurat nå hvor det ble provoserende.
                                Men det til side.

Har aldri opplevd dette med de andre pioneer-spillerene mine, men hva er det som typisk knekker dem?
                                Lar vel seg fikse etter en tur hos en elektronikkyndig? Har et verksted i umiddelbar nærhet som driver service for bl.a Pioneer, om de driver på ennå er for meg til å finne ut..
                                mvh
                                Terje

Comment

Working...
                                X