Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jordingsfeil??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jordingsfeil??

Sliter med en høy "poppe"lyd i høyttalerene hver gang jeg starter spilleren (koblet mot forsterker i bagasjen). Såvidt meg kjent tyder dette på jordingsfeil en eller annen plass?

Har forøvrig jordet forsterker direkte på batteri med 50mm2 kabel, samt lagt opp egen strøm og jording til spiller, dog ca 3 meter lang kabel. Kan dette skape problemet?? Eller kan signalkabelen har noe med sake og gjøre??

Hvis jeg starter bare spilleren først, og slår på forsterker etterpå slipper jeg at det "smellet" kommer.

Tips mottas med takk

du har lagt opp remote kabel?
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

Comment

Ikke enda, holder på Men skal det ha noe med saken å gjøre da??

Comment

Originally posted by E46 View Post
        Ikke enda, holder på Men skal det ha noe med saken å gjøre da??
        ja, for da slår forsterkerene seg på før spilleren starter, og da spilleren starter kommer det litt spenning på utgangene og forsterken oppfatter det
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

Comment

håper du finner ut av detta da jeg sliter med samme feilen.. bare har ikke jorda spillern ennå.. er poppinga lik hver gang du skrur av?
          det er ikke min..

Comment

Men problemet oppstår jo netopp hvis forsterkerene står på før spilleren

Eirik845: skjer bare ved start av spiller, samme lyd ja, men aldri når jeg skrur av...Men du har ikke jorda spiller?? Why? gambler med utstyret ditt da, kan jo kortslutte anytime

Comment

Har hørt CD-spillere til over 10 000 for innebruk som gir en liten puls ut på utgangene ved oppstart så det behøver ikke å være feil i det heletatt. Det verste var en Classe til over 30k som ga puls ut på både oppstart og skifte av sang, da er det ille.

Legg opp remote slik at forsterkeren slår seg på et CD-spilleren.
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

Comment

Spade-mann, da må det være en feil på CD-spiller'n eller en annen komponent? Hadde aldri i verden akseptert en sånn ulyd på en CD-spiller til 30 laken. Seriøst... Og det går jo ikke an å si den skal være sånn, om man er rå nok til å lage en CD-spiller til 30 store, er man rå nok til å eliminere slik støy!

Comment

Dette var på en messe. Ansvarlig for standen var Hifiklubben. Det var plopping (ikke veldig høy altså, volumet var veldig høyt så det skulle ikke store signalet til for å få ploppingen) ved oppstart og sporskifte på et oppsett til ca. 300k. Hvilket inntrykk tror du det gav meg? Classe skal være et toppmerke, pga dette kommer det aldri til å være i nærheten av det i min verden. Jeg hadde heller ikke akseptert dette, ikke på en CD-spiller til 5k en gang.

Mener det er ved to andre anledninger jeg har hørt CD-spillere til over 10k ploppe. Det gir et dårlig inntrykk, mildt sagt. Så 3 tilfeller sier meg at det ikke er tilfeldig eller ytre påvirkninger som forårsaker dette.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

Comment

Hehe ble en smule OT her, men takker for tips Prøver med remote asap jeg, så håper jeg at det får en slutt på bråket ^^

Comment

Originally posted by E46 View Post
                      Hehe ble en smule OT her, men takker for tips Prøver med remote asap jeg, så håper jeg at det får en slutt på bråket ^^
                      99,99% sikker på at ting blir i orden når du får remote på plass
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Jeg sliter med samme problem men jeg HAR lagt opp remote.

Har en ny Pioneer-spiller koblet til original BOSE-forsterker via en adapter som er tilpassa et sånt oppsett.

Alt funker fint bortsett fra at det dunker veldig når jeg skrur av og skrur volumet til 0.

Spilleren er jorda via ISO-kontakten fra bilen. Bør den jordes rett i godset istedet muligens?

Er veldig ivrig etter å bli kvitt problemet!

Comment

Lurer faktisk på om jeg har samme problemet. Men merker det kommer når jeg skifter radiokanal også. Kan det være det samme?

Jeg har ikke jordet spilleren annet en det som er i iso kontakt... har ikke tenkt på at jeg måtte jordet spilleren...

Comment

Working...
                          X