Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen erfaring med A/D/S forsterkere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen erfaring med A/D/S forsterkere?

Skal kjøpe meg en 4-kanals forsteker og fant en fra A/D/S, jeg har ikke hørt noe om dette merket før, og lurte på om noen av dere har erfaringer, eller innspill til valg av forsterker.

Her er linken til forsterkeren jeg lurte på:
    http://www.eikeraudio.no/nettbutikk/...0/vis_prod/805
    96 VW Passat Stv

Jeg hadde en A/D/S-monoblokk til Pioneer-sub'en min før, og den funka helt greit.
    Hørtes grei ut. Men den var oppgitt til 2800w - noe som neppe stemte med den
    Jeg ville kanskje gått for noe annet, A/D/S går for å være et billig-merke...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

noen forslag til alternative forsterkere rundt 4*100W i 4Ω?
      96 VW Passat Stv

Comment

Hvor mye tenkte du å bruke?
        Mvh. Damir

Comment

Mulig det er litt lite futt i denne for deg,men jeg er ihvertfall veldig fornøyd med denne:

http://planethifi.no/catalog/product...roducts_id=621

Hva skal du drive?
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio
          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

hadde en a/d/s forsteker en gang, denne brant da jeg hadde for stor belastning på denne, det var en 5 kanaler
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

Comment

Jeg har skrudd og holdt mye på med ADS forsterkere i russebiler når folk har kjøpt subber osv av meg og har trengt hjelp med kobling.

Og jeg kan bare si at det merket syntes jeg er noe dritt. Enorme i størrelse kombinert med lite futt og billige komponenter er ikke veien å gå mener jeg

Men, det er vel KANSKJE det kina-dritt-merket som faktisk gir et godt futt-for-penga-forhold
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

har ikke noe erfaring med A/D/S så det skal/kan jeg ikke uttale meg om men om du er ute etter 4 kanaler til rundt den prisen ville jeg kjøpt dynaBel http://www.mamut.net/dynabel/subdet300.htm koster 1998kr
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

Comment

A/D/S har som alle andre merker flere serier... de billigste koster noe slikt som 7-800 kroner for 4x65watt rms mens du får dem helt opp til 2500 for litt bedre specs og MYE bedre komponente... Man får det man betaler for! Uten å nevne navn så finnes det 2 andre KJENTE merker som hadde værre reklamasjonstall enn ADS, så noe drit er det ikke... men om man kobler opp 4 1000watts subber på en stakkars 4 kanaler til 800 kroner så skjønner man jo det går til granskauen!!

Har du 4 lapper, så er det en bøse monoblokk, 2x12" subber, frontsett, bakhøyttalere, 4 kanaler, kasse og kabling... Det er ikke gull, men mye for pengene...

Kjøp den a/d/s forsterkeren du
                  VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                  DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
                    Man får det man betaler for! Uten å nevne navn så finnes det 2 andre KJENTE merker som hadde værre reklamasjonstall enn ADS
                    Hvilke merker?
                    Jeg syntes du burde dele dette med oss

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
                      A/D/S har som alle andre merker flere serier... de billigste koster noe slikt som 7-800 kroner for 4x65watt rms mens du får dem helt opp til 2500 for litt bedre specs og MYE bedre komponente... Man får det man betaler for! Uten å nevne navn så finnes det 2 andre KJENTE merker som hadde værre reklamasjonstall enn ADS, så noe drit er det ikke... men om man kobler opp 4 1000watts subber på en stakkars 4 kanaler til 800 kroner så skjønner man jo det går til granskauen!!

Har du 4 lapper, så er det en bøse monoblokk, 2x12" subber, frontsett, bakhøyttalere, 4 kanaler, kasse og kabling... Det er ikke gull, men mye for pengene...

Kjøp den a/d/s forsterkeren du
                      Hehe, her har vi enten en ADS-fan eller en som selger ADS neida, men det er ikke gode forsterkere uansett hvordan du vrir og vender på det.

Min DDM3 på 2400W RMS (ratet effekt) koster 15000 kroner. Og det er en klasse D forsterker.

DER har man kvalitet!

Kjøper man en Dynabel til 5000 og en ADS til 5000 så er det vel INGEN tvil om hva som er best! Hvis ADS i det hele tatt har så dyre forsterkere
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                        Hvilke merker?
                        Jeg syntes du burde dele dette med oss
                        Yrkeshemmelighet

Comment

a/d/s/ var på nittitallet noe av det beste du kunne skaffe deg, det var et håndbygget amerikansk produkt. Siden det har de gått dukken, og solgt merkevarenavnet sitt til et kinesisk firma som lager mye forskjellig i helt den andre enden av skalaen i forhold til hva a/d/s/ engang var.

a/d/s/ før:

a/d/s/:

og fra blåkopi-avdelingen:

Sikkert mange som drar kjensel på disse designene, da de er mer eller mindre blåkopier av kjente andre forsterkere (utenom den med rakettene da)

Helix, Brax og Alpine har sikkert noen meninger om disse tre siste ampene :P

Les mer om dette her: http://www.diymobileaudio.com/forum/...t-believe.html

Om du er i markedet for kina-kopier av velkjente merker, så er vel dette på linje med alt annet, men ellers hadde jeg sett meg rundt en gang eller to etter andre ting. Om det kniper på kronene hadde jeg sett meg rundt etter noen brukte kvalitetskomponenter, nok av de til salgs her inne
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Denne tråden handler vel ikke om en som skal kjøpe en monoblokk til 15 lapper, men en som lurer på en billig liten sak?!?

Skal ikke legge skjul på at jeg selger disse i sammenheng med der jeg jobber, men har 1. håndserfaring med dem og er veldig fornøyd, selvsagt sammenlignet med hva de koster.. Sier ikke at a/d/s er det nye Pioneer, men så får du ikke en Pioneer monoforsterker til under 3000,-

Og hvem er du til å trekke konklusjoner om at en a/d/s-blokk til 5 laken er så mye dårligere enn en Dynabel til samme pris? Har du testet dette? har du noen gang kikket på komponentene på en a/d/s-forsterker i denne prisklassen?

Saken er slik:

- Grunnen til at a/d/s har fått det ryktet de har er at 1. gangs brukere som har en kamerat eller liknende som har litt elektrikker-bakgrunn eller en som har peiling på "blod-kobling" osv...

-folk som kjøper disse forsterkerne ser seg blinde på max-watt

-mange tilfeller når jeg er i biler og ser fordi kunden sier at det ikke virker ser jeg 10mm2 strøm inn og 2,5mm2 jord inn, som er teipet fast i hjulbrønnen med lakk osv...

-andre laster 2 subber som sagt "blod-kobla" på to kanaler så de får plass til 6x9'ere og frontsett på de to andre, og når jeg spør hvilken ohm de er koblet i, så klør de seg i hodet. 1 ohm bro-koblet er et VANLIG tilfelle jeg ser i biler.

-de bryr seg ikke om hvordan det kobles for "forstekeren kosta jo bare 900 spenn!!" derimot når det kommer en kar til meg og sier at: du, jeg skal ha en forsterker til 4 lapper som skal drive det og det, så kommer han ikke til å ta noen snarveier fordi forsterkeren er jo så dyr.

8 av 10 forsterkere som er ødelagte av merket a/d/s er brukerfeil, og da er det ikke så dårlig statistikk likevel....

Kom med litt mer fakta på bordet så tar jeg gjerne opp denne diskuen med deg DD-Henrik
                            Fakta har jo faktisk en tendens til å ødelegge enhver god diskusjon

Og til deg Takle, så er den forsterkeren helt kurrant til den prisen

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                              Hvor mye tenkte du å bruke?
                              Jeg har egentlig et budskjett på 10000 på ny spiller, frontsett, 6*9 og forsterker, så tar jeg eventuelt og utvider med noen Sub element senere når økomonien tilsier dette
                              96 VW Passat Stv

Comment

Working...
                              X