hei, eg lurte på om noken veit ka som er pluss og minus kablel på focal krx2 diskanta?
det er 2 kabla. den ein er sølvfarga. og den andre har 2 farga. sølv og rød.
Så på vanlige høytalerkabler, hvertfall på mine, er det skrift (f.eks. "2x 1.5mm^2" osv.) på den ene kabelen, og dette er da + ? Har alltid trodd det var -
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Ok ja det vet jeg. Men da må jeg ut og bytte + og - fra tweeter til delefilter, osv.
ikke nødvendigvis, om du har vert konsekvent å koblet + og - feil på begge sider er det ikke sikkert det blir noe bedre om du bytter om, kan faktisk hende det låter bedre slik det er nå. Er bare en måte å finne ut det på. prøv og lytt, så velger du den løsningen du liker best
ikke nødvendigvis, om du har vert konsekvent å koblet + og - feil på begge sider er det ikke sikkert det blir noe bedre om du bytter om, kan faktisk hende det låter bedre slik det er nå. Er bare en måte å finne ut det på. prøv og lytt, så velger du den løsningen du liker best
Ok. Kan prøve/lytte imorgen! Synes bare det er litt rart at - på diskanten kan spille best i + på delefilteret.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment