Praktiske øvelser for min del hadde vært lytte øvelser, høre etter klipping, bunning(når subwoofer overgår sin xmax og coilen treffer magnaten) og ta justering på DSP spiller etter øret.
På en Magnat-sub altså? Men seriøst, lytteøvelser hadde vært greit. Å lære om justering, høre på forskjeller med og uten justeringer i div. frekvenser...
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Veldig interessert i et kurs, kunne godt tenkt meg å vært med!
Kunne tenkt meg å lære om det meste, egentlig.. : p Men, veien fra utvelging av komponenter til man skal justere og tune anlegget sitt (tidskomp, refleksjoner etc.).
Hva slags praktiske øvelser ville folk vært med på?
Det hadde vært veldig kult å høre to like oppsett i to like biler, men én bil med grisedyre komponenter og null tid på installasjon, og én bil med billige komponenter med masse skills rundt installasjon og montering. For å tydeliggjøre at resultatet ikke avgjøres av hvor mye penger man kaster etter selgeren i butikken. Kanskje litt svårt å få til?
Hva med to kliss identiske subber, som har fått en totalt tilfeldig kasse og en hvor alle valgene er gjort helt bevisst? Da får man med noen momenter fra punktet over også, samtidig som det er relativt enkelt å gjennomføre (og man kan spore av i alle retninger mens man forklarer)
Det hadde vært veldig kult å høre to like oppsett i to like biler, men én bil med grisedyre komponenter og null tid på installasjon, og én bil med billige komponenter med masse skills rundt installasjon og montering. For å tydeliggjøre at resultatet ikke avgjøres av hvor mye penger man kaster etter selgeren i butikken. Kanskje litt svårt å få til?
Hva med to kliss identiske subber, som har fått en totalt tilfeldig kasse og en hvor alle valgene er gjort helt bevisst? Da får man med noen momenter fra punktet over også, samtidig som det er relativt enkelt å gjennomføre (og man kan spore av i alle retninger mens man forklarer)
Tror sjangsen er heller liten på å finne en bil med kremkomponenter, som er ræva bygget altså... Eller vet du om noen?
dette høres ut som en plan. hadde vært interesert i noe mellom oslo trondheim en plassnår den tid kommer.
jeg har 0 peiling på dette men higer etter et helt greit annlegg som ser bra ut(må få riktig bil først)
kanskje også noe med hvis man har sære orginale spillere i bilen om hva som trengs å bytte ting ut
det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
rundtom 4khz
joakim: her oppe er det i allefall ikke vanskelig å finne biler med kremkomponenter som er dårlig installert
det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
70 stk. som har svart "Ja, dette høres spennende/lærerikt/interessant ut" - er vel ingen tvil om at dette hadde vært en suksess, Tony?
Jada, det er ikke manglende pågang som utsetter et slikt kurs. Er endel annet som skjer ellers også 4 uker med ferie nå f.eks. Tror fruen hadde blitt mindre blid om jeg drev med kursvirksomhet nå
det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
Vel... ikke alltid man burde bruke EQ for å fikse det problemet. Sannsynligvis så ligger problemet enten i tidskorrigering eller delefilteret en plass (utelukker ikke bruk av EQ, men det finnes andre ting å justere på også). Men dette er jo såklart ting man vil gå igjennom og nevne i et slikt kurs
Ikke mist motet folkens. Min kompanjong Joakim har det litt travelt for tiden han og vet jeg
Mvh Tony - The only road to take is perfection itself
Comment