Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereokurs - Who's in?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dette er av stor interesse for meg jallefall høres helt topp ut, kan fin reise fra stavanger til oslo for en helg.

Er også intrissert i å komme i kontakt med folk fra Rogaland's/stavanger's område Muligens være med på å få opp eit miljø her om det ikke allerede er.
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

Comment

Helt klart av interesse :-) Er jo spesielt litt kjekt for oss som er helt grønn på dette området

Comment

Dette er av stor interesse! Strålende tiltak
        Mvh Werner Harstad

Comment

høres bra ut så lenge det ikke er så veldig langt unna oslo så kommer jeg.

Comment

OT:
            Grumpyferal, til nå er det meg og NeDD fra Rogaland, megselv fra Stavanger da men
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Dette høres ut som et bra tiltak!
              Hadde vært ålreit å møte andre som lider av samme syndrom også.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Bra tiltak!

Når det er satt en dato, skal jeg passe på å få den med i bloggen og nevne den ofte, så mange får den med seg!

Tipper alle de 12 blogg-leserne blir engasjert. *kremt*

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                  Bra ide bare? Eller er du med på noe sånt?
                  Jeg er helt klart med Bare det passer med jobb og slikt
                  Det er vel det eneste som eventuelt stopper meg.
                  Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Originally posted by Legatia View Post
                    Dette høres ut som et bra tiltak!
                    Hadde vært ålreit å møte andre som lider av samme syndrom også.
                    Det er aldri feil Blir ofte sånn at man sitter i sin egen lille boble. Greit med litt "frisk luft" til bobla

Originally posted by Miniboom View Post
                    Bra tiltak!

Når det er satt en dato, skal jeg passe på å få den med i bloggen og nevne den ofte, så mange får den med seg!

Tipper alle de 12 blogg-leserne blir engasjert. *kremt*

Hehehe... Kanskje bloggen får enda fler tilhengere og veitu!

Originally posted by Paulsberg View Post
                    Jeg er helt klart med Bare det passer med jobb og slikt
                    Det er vel det eneste som eventuelt stopper meg.
                    Godt å høre! Slikt liker vi!

Men må spørre. Hva ønsker folk å lære om? Dette er deres sjanse til å forme kurset slik at vi kan få med det som faktisk publikum vil ha.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

For meg så er konfigurering av en DSP og vanlig cd spiller, og installasjon/montering som er mest intr.
                      Mvh. Damir

Comment

Instillinger fra cd spiller og forsterkere samt montering av forskjellige komponenter er interesse for meg
                        VW Corrado - Prosjekt bil
                        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                        I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Akkurat som Hifonic, så bor jeg jeg langt oppe i nord(kirkenes), men dette er noe jeg har vært på utkikk
                          etter ganske lenge, for å komme meg ett skritt videre liksom
                          er ikke så mange som bygger målrettet bilstereo der jeg kommer fra, mesteparten kjører rundt med originale høytalere og sub+forsterker til 10 000+
                          Ørjan Nicolaisen
                          Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

Comment

Montering, refleksjoner/lydbølger, EQ (innstillinger), tyde parametere på elementer (spes bass) og forsterkere.. f.eks
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Ser det har kommet en del gode forslag her. Absolutt alt blir notert ned. Så er det bare opp til oss hvordan vi skal sortere ut og sette opp kursplanen.

Hva er smerteterskelen for lengde på kurset? 5 timer? 8 timer? Med tanke på mengden stoff som skal gjennomgåes så blir ikke dette et kjapt 2-timers kurs hvor noen står og sier masse flott - det får ingen noe utbytte av. Vi planlegger litt praktiske eksempler og muligheter for at deltakerne kan prøve litt selv. Man lærer veldig lite av å bare sitte å få masse teori skylt over seg

Hva slags praktiske øvelser ville folk vært med på?
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

hmm, kurset kan gjerne bli på 8-10 timer for min del, bare man tar pauser innimellom. Man kan ha et 9 timers kurs ved å ta 15min pause hver 1.5time og to større pauser på 30min. Da blir kurset på 7,5timer med 1.5 time med pauser.

Praktiske øvelser for min del hadde vært lytte øvelser, høre etter klipping, bunning(når subwoofer overgår sin xmax og coilen treffer magnaten) og ta justering på DSP spiller etter øret.
                                Last edited by Dammed; 15-04-2010, 11:11.
                                Mvh. Damir

Comment

Working...
                                X