Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereokurs - Who's in?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dammed View Post
    Praktiske øvelser for min del hadde vært lytte øvelser, høre etter klipping, bunning(når subwoofer overgår sin xmax og coilen treffer magnaten) og ta justering på DSP spiller etter øret.
    På en Magnat-sub altså? Men seriøst, lytteøvelser hadde vært greit. Å lære om justering, høre på forskjeller med og uten justeringer i div. frekvenser...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Veldig interessert i et kurs, kunne godt tenkt meg å vært med!
      Kunne tenkt meg å lære om det meste, egentlig.. : p Men, veien fra utvelging av komponenter til man skal justere og tune anlegget sitt (tidskomp, refleksjoner etc.).
      VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Originally posted by Typhon View Post
        Hva slags praktiske øvelser ville folk vært med på?
        Det hadde vært veldig kult å høre to like oppsett i to like biler, men én bil med grisedyre komponenter og null tid på installasjon, og én bil med billige komponenter med masse skills rundt installasjon og montering. For å tydeliggjøre at resultatet ikke avgjøres av hvor mye penger man kaster etter selgeren i butikken. Kanskje litt svårt å få til?

Hva med to kliss identiske subber, som har fått en totalt tilfeldig kasse og en hvor alle valgene er gjort helt bevisst? Da får man med noen momenter fra punktet over også, samtidig som det er relativt enkelt å gjennomføre (og man kan spore av i alle retninger mens man forklarer)

Comment

Originally posted by epifant View Post
          Det hadde vært veldig kult å høre to like oppsett i to like biler, men én bil med grisedyre komponenter og null tid på installasjon, og én bil med billige komponenter med masse skills rundt installasjon og montering. For å tydeliggjøre at resultatet ikke avgjøres av hvor mye penger man kaster etter selgeren i butikken. Kanskje litt svårt å få til?

Hva med to kliss identiske subber, som har fått en totalt tilfeldig kasse og en hvor alle valgene er gjort helt bevisst? Da får man med noen momenter fra punktet over også, samtidig som det er relativt enkelt å gjennomføre (og man kan spore av i alle retninger mens man forklarer)

Tror sjangsen er heller liten på å finne en bil med kremkomponenter, som er ræva bygget altså... Eller vet du om noen?

Ser poenget ditt, men i praksis... Hmmm...
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Kan sikkert mekke noe sammen jeg
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Hehehehe

Det er nok ikke helt enkelt i praksis nei. Derfor forslaget om identiske elementer i forskjellig kasse.

Comment

Evt.: Ta en stk grei EMMA-bil og lytt (før og) etter man deaktiverer/nullstiller all form for EQ, tidskomp osv
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

dette høres ut som en plan. hadde vært interesert i noe mellom oslo trondheim en plassnår den tid kommer.
                  jeg har 0 peiling på dette men higer etter et helt greit annlegg som ser bra ut(må få riktig bil først)

kanskje også noe med hvis man har sære orginale spillere i bilen om hva som trengs å bytte ting ut

Comment

det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
                    VW Golf 4
                    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                    Simen Sormbråten

Comment

70 stk. som har svart "Ja, dette høres spennende/lærerikt/interessant ut" - er vel ingen tvil om at dette hadde vært en suksess, Tony?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                        Tror sjangsen er heller liten på å finne en bil med kremkomponenter, som er ræva bygget altså... Eller vet du om noen?

Den jeg viste om ble stålet
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Joakim View Post

Hva med å bruke min?
                          Ole Petter Holelien
                          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by simso View Post
                            det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
                            rundtom 4khz

joakim: her oppe er det i allefall ikke vanskelig å finne biler med kremkomponenter som er dårlig installert
                            Last edited by omegadti; 18-07-2010, 14:33.
                            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                              70 stk. som har svart "Ja, dette høres spennende/lærerikt/interessant ut" - er vel ingen tvil om at dette hadde vært en suksess, Tony?
                              Jada, det er ikke manglende pågang som utsetter et slikt kurs. Er endel annet som skjer ellers også 4 uker med ferie nå f.eks. Tror fruen hadde blitt mindre blid om jeg drev med kursvirksomhet nå

Originally posted by omegadti View Post
                              rundtom 4khz

joakim: her oppe er det i allefall ikke vanskelig å finne biler med kremkomponenter som er dårlig installert
                              Vel... ikke alltid man burde bruke EQ for å fikse det problemet. Sannsynligvis så ligger problemet enten i tidskorrigering eller delefilteret en plass (utelukker ikke bruk av EQ, men det finnes andre ting å justere på også). Men dette er jo såklart ting man vil gå igjennom og nevne i et slikt kurs

Ikke mist motet folkens. Min kompanjong Joakim har det litt travelt for tiden han og vet jeg
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

Hadde jo vært eit meget bra kurs å vært med Joakim å bygget opp bilen ;p
                                Audi A6.
                                Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

Comment

Working...
                                X