Originally posted by Dammed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bilstereokurs - Who's in?
Collapse
X
-
Veldig interessert i et kurs, kunne godt tenkt meg å vært med!
Kunne tenkt meg å lære om det meste, egentlig.. : p Men, veien fra utvelging av komponenter til man skal justere og tune anlegget sitt (tidskomp, refleksjoner etc.).VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostHva slags praktiske øvelser ville folk vært med på?
Hva med to kliss identiske subber, som har fått en totalt tilfeldig kasse og en hvor alle valgene er gjort helt bevisst? Da får man med noen momenter fra punktet over også, samtidig som det er relativt enkelt å gjennomføre (og man kan spore av i alle retninger mens man forklarer)
Comment
-
Originally posted by epifant View PostDet hadde vært veldig kult å høre to like oppsett i to like biler, men én bil med grisedyre komponenter og null tid på installasjon, og én bil med billige komponenter med masse skills rundt installasjon og montering. For å tydeliggjøre at resultatet ikke avgjøres av hvor mye penger man kaster etter selgeren i butikken. Kanskje litt svårt å få til?
Hva med to kliss identiske subber, som har fått en totalt tilfeldig kasse og en hvor alle valgene er gjort helt bevisst? Da får man med noen momenter fra punktet over også, samtidig som det er relativt enkelt å gjennomføre (og man kan spore av i alle retninger mens man forklarer)
Tror sjangsen er heller liten på å finne en bil med kremkomponenter, som er ræva bygget altså... Eller vet du om noen?
Ser poenget ditt, men i praksis... Hmmm...[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Evt.: Ta en stk grei EMMA-bil og lytt (før og) etter man deaktiverer/nullstiller all form for EQ, tidskomp osvTorbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
dette høres ut som en plan. hadde vært interesert i noe mellom oslo trondheim en plassnår den tid kommer.
jeg har 0 peiling på dette men higer etter et helt greit annlegg som ser bra ut(må få riktig bil først)
kanskje også noe med hvis man har sære orginale spillere i bilen om hva som trengs å bytte ting ut
Comment
-
det dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort detteVW Golf 4
Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
Simen Sormbråten
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostTror sjangsen er heller liten på å finne en bil med kremkomponenter, som er ræva bygget altså... Eller vet du om noen?
Ser poenget ditt, men i praksis... Hmmm...
Den jeg viste om ble ståletsigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
IceAudio - Bilringen AS - inakustik
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostTror sjangsen er heller liten på å finne en bil med kremkomponenter, som er ræva bygget altså... Eller vet du om noen?
Ser poenget ditt, men i praksis... Hmmm...Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
Originally posted by simso View Postdet dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
joakim: her oppe er det i allefall ikke vanskelig å finne biler med kremkomponenter som er dårlig installertLast edited by omegadti; 18-07-2010, 14:33.Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger
Comment
-
Originally posted by simso View Postdet dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort detteOriginally posted by TakeTheTime View Post70 stk. som har svart "Ja, dette høres spennende/lærerikt/interessant ut" - er vel ingen tvil om at dette hadde vært en suksess, Tony?
Originally posted by omegadti View Postrundtom 4khz
joakim: her oppe er det i allefall ikke vanskelig å finne biler med kremkomponenter som er dårlig installertOriginally posted by simso View Postdet dere kunne tatt en del om er hvilke toner som ligger i hvilke frekvenser, foreksempel om du har skarp s i lyden, vilke frekvenser burde jeg dempe /heve for å få bort dette
Ikke mist motet folkens. Min kompanjong Joakim har det litt travelt for tiden han og vet jegMvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
Comment