Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koblingskjema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koblingskjema.

Hei kunne noen sett på dette så eg vett eg får det riktig?
    Kondensatoren er 3,5f antagelig litt liten til å drive alt folt ut, men vil bare ha den på 4.ch pga. fjerning av støy. Husker ikke effekten på forsterkerene i farten, men tror Mono blokka er ca 1000rms watt. 3000 watt.
    4 kanalerene skal vell være på 125 rms watt per kanal. 80amp sikring som står i den.
    Attached Files
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

forstår jeg deg riktig om du sier at du kun vil ha kondensatoren på 4 kanals ampen? i såfall er det feil da du har koblet deg på begge nå.
    jeg ville ha kjørt kondensator rett etter batteriet for så gå videre til fordelings blokkene som ampene får strøm fra. (om jeg måtte hatt en kondensator)
    TEAM RE-LOUD
    http://www.teamreloud.com

Norwegian Champion 08

Comment

Nei tengte den skulle gå på begge..
      Vil ikke kondensatoren virke sånn som den er koblet nå?
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

Comment

Originally posted by Grumpyferal View Post
        Nei tengte den skulle gå på begge..
        Vil ikke kondensatoren virke sånn som den er koblet nå?
        Joda, den vil virke så fint atte
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Det var ikke ironi vell?
          Audi A6.

Comment

Hvorfor skal jeg drive med vranglære? Det må være noe av det værste jeg veit på et forum der folk skal lære.

Nei, jeg mente hvert eneste ord av det jeg sa
            Mvh Tony

Comment

Er det fordelingsblokker du har til venstre for batteriet? er det noen grunn til at du ikke kan "dele" på batteri-polene?
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                Hvorfor skal jeg drive med vranglære? Det må være noe av det værste jeg veit på et forum der folk skal lære.

Nei, jeg mente hvert eneste ord av det jeg sa
                Det er bra

Har forstått en kondensator er akkurat som en akkumulator i eit hydrauliskk system, så tengte eg kunne koble dem ligt også.
                Men den vil fjærne like mye (like lite) om eg kobler den sånn, som om eg kobler den som xcetera mente?
                Last edited by Grumpyferal; 11-03-2010, 13:18.
                Audi A6.

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                  Er det fordelingsblokker du har til venstre for batteriet? er det noen grunn til at du ikke kan "dele" på batteri-polene?
                  Ja dei 4 svarte firkantene er fordelingsblokker. eg syns det vil se mer ryddig ut om det bare går 1 kabel til hver pole.
                  Samme med bare ha en kabel til hver på kondensatoren.
                  Tengte å ha 50mm2 ledning fra fordelingsblokkene til Batterie/kondensatoren også 25mm2 ellers, trenger eg kansje ikke ha 50mm2?
                  Audi A6.

Comment

Har forstått en kondensator er akkurat som en akkumulator i eit hydrauliskk system, så tengte eg kunne koble dem ligt også.
                    Men den vil fjærne like mye (like lite) om eg kobler den sånn, som om eg kobler den som xcetera mente?
                    Fjerne støy? Om du har støy på anlegget ditt er neppe kondensator stedet å starte

Men koble den til som planlagt du og lev livet lykkelig.
                    Mvh Tony

Comment

Ja dei 4 svarte firkantene er fordelingsblokker. eg syns det vil se mer ryddig ut om det bare går 1 kabel til hver pole.
                      Samme med bare ha en kabel til hver på kondensatoren.
                      Tengte å ha 50mm2 ledning fra fordelingsblokkene til Batterie/kondensatoren også 25mm2 ellers, trenger eg kansje ikke ha 50mm2?
                      Ok. jeg hadde kommet til og brukt kabler inn på batteriet, og dermed ut til kondisen. Deretter fra Kondisen og ut til fordelingsblokkene. Som da går til Ampene. minst mulig og holde styr på hehe.

Har du plass til 50mm2, så er det jo ikke noe i veien for å bruke dette.. :P
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]

Comment

50mm2 er jo dobbelt så dyr da og endel stivere vell
                        og tror ikke eg får 50mm2 inn i forsterkerene
                        Audi A6.

Comment

Var vel jeg som ikke leste helt riktig når jeg leste det du skrev. Jeg tenkte på kablinga som var frem til siste ledd, før du deler dem til forsterkerne. Til Forsterkerne så er det bare og se hvor stor kabel du får inn, og jobbe deg utifra det bare.. for det strekket blir vel ikke så stort at det vil ha noe særlig og si uansett tenke jeg...

Comment

Er vel bare å ta så mange kordeller du har plass til, også kutte vekk resten med kniv? Mister ikke noe effekt gjennom en centimeter tror jeg
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

eventuelt kjøpe en overgang fra 50mm^2 til feks. 25mm^2 slik at den passer rett inn i forsterkeren.
                              Spiller: Pioneer p6600DVD
                              Frontsett: Seas Lotus Performance
                              Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Working...
                              X