Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hastar! Forsterkar til 2 stk Morel Elate 10"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hastar! Forsterkar til 2 stk Morel Elate 10"

Hei

Skal ha meg forsterkar til mine 2 stk Morel Elate 10". Håpar nokon kan hjelpe meg litt. Eg har høyrt svært lite om mmats, men det skal vere temmelig solide saker i følge dei som selger dei. Tilbuda har begrensa varigheit så håper nokon gidder å hjelpe meg litt!

Har eit par tilbud på hand:
    MMATS M2000.05 - 4898 kroner
    Watts @ .05 ohms mono 1X 2000
    Watts @ 1 ohms mono 1 X 1100
    Watts @ 2 ohms mono 1 X 550

Audison VRX 2.250.2 - 6400 kroner
    # RMS effekt 4Ohm stereo: 2 x 160W
    # RMS effekt 2Ohm stereo: 2 x 280W
    # RMS effekt 1Ohm stereo: 2 x 420W
    # RMS effekt 4Ohm mono: 1 x 560W
    # RMS effekt 2Ohm mono: 1 x 840W

Og så har vi jo dynabel med
    BF7501 og BF4501 med effekt på henholdsvis 1400 watt rms ved 2 ohm og 800 watt rms ved 2 ohm.
    7501 kostar 6 tusen og 4501 3 tusen.

Eventuelt andre tips??
    Last edited by thamule; 26-03-2010, 11:53.

Hva med å kjøpe brukt?
    Er flere bra forsterkere til salgs her som du kan komme billigere unna med.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Hei du!

Dette er først og fremst elementer som er ratet til 200watt pr.stk. De er i tillegg lettdrevne, så noe kraftverk av en forsterker er ikke nødvendig.

Har selv testet to slike i 100-liters kasse med cirka 3-400 watt og det trykket rimelig bra det altså

Disse elementene låter snadder med skikkelig forsterker. En god klasse AB 2-kanaler f.eks
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Her er noen strøkne forsterkere til salgs http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9650

Bruke mmats eller store dynabel forsterkere er som og skyte spurv med kanon, det du burde se etter er en amp som låter bra, feks Audison Vrx det er jo tross alt "sq elementer"

Comment

ville vurdert en Genesis Serie 3 eller no på disse, litt dyre forsterkere kansje men de er najs
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
            Her er noen strøkne forsterkere til salgs http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9650

Bruke mmats eller store dynabel forsterkere er som og skyte spurv med kanon, det du burde se etter er en amp som låter bra, feks Audison Vrx det er jo tross alt "sq elementer"
            Audison VRX 2.250'en du tenker på? Skal ta kontakt med selgar...

Originally posted by ugn View Post
            Hva med å kjøpe brukt?
            Er flere bra forsterkere til salgs her som du kan komme billigere unna med.
            Har du nokre konkrete tips? Veit liksom ikkje heilt kva eg skal sjå etter...
            Last edited by thamule; 24-03-2010, 23:33.

Comment

Vi har en Genesis Dual Mono til 4299,-. Veil er 6990,-

http://www.installbay.no/mab/webshop...ed?p=i&id=3296

Ellers har vi Audison SRx1D og flere andre Audison forsterkere på tilbud

http://www.installbay.no/
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Sound...fAudioQ5fVideo

Den vil koste 2185kr med moms og frakt. Billigere og bedre forsterker får du ikke.
                Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post

Den vil koste 2185kr med moms og frakt. Billigere og bedre forsterker får du ikke.
                  Originally posted by thamule
                  GENEXXA: Ok. Flott med noken som veit litt om MMATS.

Genesis med 2 x 100 watt til 4300. Eg veit at eg skal ikkje sjå meg blind på watt, men litt meir effekt hadde kanskje ikkje skada.
                  Men Audison Srx 1D har jo plenty med effekt, men dette er jo ein Klasse D igjen. Var vel AB som var å foretrekke til desse elementa, viss eg har forstått svara eg har fått her innne rett.
                  Originally posted by Dammed View Post

Andre som er einige her? Då hadde eg jo komt ifrå dette nesten gratis. "Gitt vekk jo"

Comment

Originally posted by thamule
                    GENEXXA: Ok. Flott med noken som veit litt om MMATS.

Genesis med 2 x 100 watt til 4300. Eg veit at eg skal ikkje sjå meg blind på watt, men litt meir effekt hadde kanskje ikkje skada.
                    Men Audison Srx 1D har jo plenty med effekt, men dette er jo ein Klasse D igjen. Var vel AB som var å foretrekke til desse elementa, viss eg har forstått svara eg har fått her innne rett.
                    Det er helt korrekt, ikke se på watt. Jeg kan garantere deg at Genesis 2x100 watt er mer enn nok for Elate, og da med plenty av reserver. Dette er hvertfall en skikkelig SQ forsterker, som står i stil til elementene dine.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                      Det er helt korrekt, ikke se på watt. Jeg kan garantere deg at Genesis 2x100 watt er mer enn nok for Elate, og da med plenty av reserver. Dette er hvertfall en skikkelig SQ forsterker, som står i stil til elementene dine.
                      Jeg sier go for it. Fin fin pris var det på den også. Midt i blinken forsterker før elateene dine.

Må legge til at Genesis oppgir watt veldig konservativt 2x100 er ofte nærmere 2x150+. Følger med et papir som sier hva den virkelig leverer. Har hatt 4 serie 3 forsterkere selv. Og kan garantere at du ikke vil bli skuffet
                      Last edited by shammers; 25-03-2010, 09:30.
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Då har eg i alle fall slått ifrå meg wattbomber som 7501 osv

Og står igjen med
                        Audison Vrx 2.250 til 6400 ny
                        Audison VRx 2.250 til rundt 3000 brukt
                        Genesis Dual mono til 4300 ny

Viss vi skal ta med dei utanlandske alternativa er vel desse mest aktuelle:
                        DLS Reference RA20
                        Soundstream Reference 1-500

Genesis har eg høyrt mykje bra om, og prisen er absolutt ikkje feil. Det viktigaste for eg er i alle fall at elementa får rikelig med effekt, gidder ikkje kjøpe ein ny forsterkar som eg ikkja kan dra på litt med... Tusen takk for alle tips! Det hjelper meg veldig i valget her.

Comment

Ligger forresten en soundstream ref. 500 av den gode gammel typen på finn.no til ganske fin pris om jeg ikke husker feil. Men mulig den er solgt. Jeg hadde uansett gått for Genesis
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

Comment

Hmm

Eg kan få alle desse til 5000:
                            Ref 200
                            Ref 300
                            Ref 500

Eller eg kan få Genesisen til 4300

Har jo egentlig ikkje bruk for så mange forsterkar, men då kunne eg jo kjørt aktiv deling framme. Nei det er vanskelig dette her.

Men du meiner at Genesis 2x100 er rikelig til å dra på litt med?
                            Ser at 2x100 koster 7700, men det er det vel kanskje ikkje verdt. Ikkje har eg råd til det heller egentlig

Comment

2x100 Genesis er nok ja. Har testa elate sw10 på Genesis stereo100 2x50 både på en kanal og brokoblet. Ble litt lite å dra på med med med en kanal, men brokoblet holt det i massevis.
                              Steffen Hammersgård
                              Alpine - Mosconi
                              Min prosjekt tråd

Comment

Working...
                              X