Uansett Alpinemodell du har sett på i denne prisklassen -- vil tro det er en 9887 eller en 117, så har Pioneer P88RS2 bedre justeringsmuligheter.
Bedre eq, delefilter og tidskomp er nøkkelord. Kvalitetsmessig er de likestilt..
Alpine-spillerne låter bra, men Imprintsystemet er ikke like bra som mulighetene i Pioneer spillerne.
Forskjellene i hva man ser etter i en cd-spiller til bil sammenlignet med en "hjemme cd-spiller" er funksjoner og seff også kvaliteten på komponenter og drivverk osv. - men i all hovedsak justeringsfunksjoner. Det handler ikke fullt så mye om hva man kan få ut av en cd-plate, mer om hva man kan få til med resten av sstemet. I de aller fleste bilstereoanlegg, er det ikke kildemediet som er problemet men byggingen og justeringen av sakene.. (Ex: Jeg kan fint høre på spotify over BT-audio i konkurransebilen min - og jeg tviler på at noen vil synes det låter "dårlig Mp3"..)
En bilstereospiller er å regne som en reciecer med intern cd-spiller. Du betaler for å få muligheter til å justere lyden skikkelig i bilen. I en hjemmespiller er ting mer direkte og man betaler nok mer for woodoo enn for funksjoner... (...og DER ertet jeg sikkert på meg en hifinerd eller ti)
Det man finner i avanserte bilspillere, er avanserte romkorrigeringsverktøy - som man MÅ lære seg å bruke for at det skal ha noe betydning, men da til gjengjeld får man myyye bedre lyd og mer lytteglede, enn om man "bare" hiver inn en enkel spiller... JA også om man "bare" skal spille høyt og dundre på!
Skulle ønske fler tok utfordringen med å lære seg mer om å få bilstereoen sin til å funke skikkelig! Man vil da få myyye mer glede av de surt tjente kronene man bruker på utstyr!
Bedre eq, delefilter og tidskomp er nøkkelord. Kvalitetsmessig er de likestilt..
Alpine-spillerne låter bra, men Imprintsystemet er ikke like bra som mulighetene i Pioneer spillerne.
Forskjellene i hva man ser etter i en cd-spiller til bil sammenlignet med en "hjemme cd-spiller" er funksjoner og seff også kvaliteten på komponenter og drivverk osv. - men i all hovedsak justeringsfunksjoner. Det handler ikke fullt så mye om hva man kan få ut av en cd-plate, mer om hva man kan få til med resten av sstemet. I de aller fleste bilstereoanlegg, er det ikke kildemediet som er problemet men byggingen og justeringen av sakene.. (Ex: Jeg kan fint høre på spotify over BT-audio i konkurransebilen min - og jeg tviler på at noen vil synes det låter "dårlig Mp3"..)
En bilstereospiller er å regne som en reciecer med intern cd-spiller. Du betaler for å få muligheter til å justere lyden skikkelig i bilen. I en hjemmespiller er ting mer direkte og man betaler nok mer for woodoo enn for funksjoner... (...og DER ertet jeg sikkert på meg en hifinerd eller ti)

Det man finner i avanserte bilspillere, er avanserte romkorrigeringsverktøy - som man MÅ lære seg å bruke for at det skal ha noe betydning, men da til gjengjeld får man myyye bedre lyd og mer lytteglede, enn om man "bare" hiver inn en enkel spiller... JA også om man "bare" skal spille høyt og dundre på!
Skulle ønske fler tok utfordringen med å lære seg mer om å få bilstereoen sin til å funke skikkelig! Man vil da få myyye mer glede av de surt tjente kronene man bruker på utstyr!

Comment