Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte ut original spiller - Vil dette funke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bytte ut original spiller - Vil dette funke?

Jeg har en 2007 Ford Focus med en originalmontert (dobbel DIN) Sony CD-spiller. Bilen har bluetooth-handsfree med mikrofon i taket, AUX-inngang i haskerommet og fjernbetjening av stereoen på rattstammen. I tillegg har den stemmestyring av steroen, men også av klimaanlegget, etc.

Kan jeg regne med at hvis jeg bytter hovedenheten med en mer moderne en med Navi, DAB+, Bluetooth, etc, så kan jeg få disse tingene til å fungere med den nye spilleren også?

Det at stemmestyringen kontrollerer klimaanlegget også, gjør at jeg mistenker at mer enn Sony-spilleren er involvert i disse fuksjonene.

Noen som vet/har tips?

På forhånd takk!
    Last edited by Dazed; 23-10-2013, 14:54.

Forsøk å finn et focus forum, er sikkert noen som har gjort det og har skrevet ned hva som fungerer eller ikke
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Takk. Ja, det kan jeg jo prøve, men jeg mistenker at de fleste har Ford-spiller og ikke oppgradert til "Sony Audio" da bilen ble kjøpt. Håpet at dette bare var en standardspiller med standard tilkoblinger bak. Får sjekke der også.

Comment

Stemmestyring, eksternt display, evt klima visning på spillerens display, orginal USB/AUX inngang m.v. vil forsvinne.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Takk. Stememstyring av stereoen bruker jeg ikke så mye, men betyr det da at stemmestyringen til klimaanlegget vi fortsette å fungere? Stemmestyring av telefon hadde jo vært kjekt å beholde. Hva hvis jeg kjøper en annen spiller gjennom en ford-forhandler? Kanskje de har en med Navi som er tilpasset systemet i bilen?

Eksternt display har jeg ikke. AUX-inngangen ville jeg nesten tro det fantes adaptere til? Tror du ikke det?
          Last edited by Dazed; 23-10-2013, 15:22.

Comment

Eventuelt: Hvis en ny spiller har BT-handsfree innebygget og kan bruke bilens mikrofon, eller har egen på fronten, får jeg kanskje samme funksjon derfra?
            Last edited by Dazed; 23-10-2013, 15:21.

Comment

Working...
            X