De skal inn i en MX-5. Det er jo begrenset med plass i de og Alpine-forsterkerne er fine og små og kan gjemmes helt bort i hjulbrønnen. Har Seas Lotus frontsett og Focal 11" subber. Tenkte på 2X150wtteren til frontsettet og 600watteren til subberen.
Er ikke mye trykk jeg skal ha i den bilen så det holder med 600 watt. og det er 150 dollars i forskjell mellom de to forsterkerne så da gidder jeg nok ikke å bruke penger på watt jeg ikke trenger.
jeg kjøpte min pdx-1.1000 og pdx-4.150 på ebay. ble 5760,- norske med frakt, og betalte 1400,- i toll siden de hadde senket prisen på pakken. ser ingen problem med å kjøpe fra usa. men er enig i at det er en fordel å kjøpe her når det gjelder garantisaker og sånn.
hvem er billigst i norge på alpine?
"Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...
Har pdx-4.100 som driver diskant og middbass fra Alpines 6,5" ref kompsett. I mine ører synes jeg det låter knall. Forsterkeren leverer varene om du ikke har en snål audiofil preferanse. Nå er jo kanskje ikke mine ører av de mest finkalibrerte etter 15 år med golyd fra borhammere og sirkelsager, men jeg tror ikke jeg gjør meg helt bort i så måte.
Jeg tror ikke du går på en smell om du velger å rive i en av PDXene, hverken lydmessig eller økonomisk.
Raymond Pedersen
Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
Tar det som det kommer, og løser det som det går.
Da øhøres det ut som dette ikke er det dummeste valget. Da må jeg bare kvittemeg med de to Dynabel forsterkerne jeg har liggende. Litt for rask handling fra min side her. Men burde jo kunne få igjen det meste av det jeg har betalt for de da de er helt nye i eske. Får kanskje ta en siste kontrollmåling før jeg handler noe mer nå
PDX Er vel PWM (Pulse width modulation) forsterkere med en utnyttelses grad på ca. 90% kontra transistor sine 70 ish %. Sammen med en switch mode power supply(SMPS) gir dette muligheter for små kraftige forsterkere. PWM forsterkere blir mer og mer brukt i hjemme anlegg da de er kraftige, utvikler lite varme samt ikke farger lyden. Midgard audio er en av de norske produsentene av slike monoblokker. www.coldamp.com selger både moduler samt SMPS for de som er interessert i å lage forsterkere selv. Det finnes selvfølgelig mange flere produsenter for de som søker litt.
Comment