Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test cd'er

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Test cd'er

Noen som vet om hvor man kan få tak i test cd'er med fet lyd? tenker på cd'er som er laget spessielt for å teste bilstereo eller generell stereo.
    Mvh Morten
    - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
    Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
    Bad Sound Kills Good Music!

www.dbdrag.no å meld deg inn. da får du fin db plate. med noen sanger + hertz frekvenser. Dog bare opp til 80 hertz hvis jeg ikke husker feil
    MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Ikke helt det jeg tenkte på....

Tenkte mere på å teste dynamikken i anlegget. Hvor naturlig det låter i hele frekvensspekteret.

Fikk høre en fet test cd i dag med trommer. utrulig digg lyd, men den finnes ikke å få tak i lengre. Så tenkte noe i samme banen.
      Last edited by Morty00; 14-11-2008, 23:32.
      Mvh Morten

Comment

Hva med den HQ cd'en til Tina Turner? Den koster rundt 300,- ca. men det er verdt pengene! Var helt sykt å høre på.. Når jeg lukka øynene trodde jeg serriøst at jeg hadde Tina 10cm framfor meg!:O

Spør Jonny.b om hvor den er å få kjøpt, han har vet jeg..
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

Comment

Closer to the music 1 og 2, mye forskjellig bra på. Og seff. det meste annet fra Stockfisch Records.
          Kari Bremnes - det meste, men den nye "reise" er noen heftige trommesoloer på.
          Generellt alt fra KKV.
          Acoustic reference cd.
          Patricia Barber.
          Dire Straits, spesiellt glad i "Telegraph Road", fra Love over gold albumet.
          Tool - 10 000 days.
          Infected mushroom.
          Det meste fra ECM.
          Katie Melua.
          Diana Krall.
          Luther Vandross kan være litt kult.

Alt dette er er über klasse, når det gjelder innspillingskvalitet. (Luther Vandross og Dire Straits sine innspillinger kan være litt støyete, men ellers bra.)

Dette er musikk jeg bruker, når jeg skal teste hva et anlegg er godt for.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

med fare for å gjenta meg selv....

Originally posted by Morty00 View Post
            tenker på cd'er som er laget spessielt for å teste bilstereo eller generell stereo.
            Mvh Morten

Comment

med fare for å gjenta meg selv....

Vel, den Tina Turner cd'en er jo lagt i HQ/HD eller hva jeg skal kalle det, og det vil jeg si er for å "teste" stereoen din.. Men annet enn det kan jeg ikke hjelpe deg.. Prøvd å google ?
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

Comment

Finn meg en artist som lager musikk for at du skal teste stereo da?

"test cd" er bare en samling sanger, med god innspillingskvalitet.
                Men det må vel stå "super-duper-sound-test" eller noe, skal det være godkjent...?

Comment

Originally posted by aFFekak View Post
                  Vel, den Tina Turner cd'en er jo lagt i HQ/HD eller hva jeg skal kalle det, og det vil jeg si er for å "teste" stereoen din.. Men annet enn det kan jeg ikke hjelpe deg.. Prøvd å google ?
                  prøvd å google, men kan være at jeg ikke har brukt de rette ordene.

noen som vet om noe selskap som muligens kan lage slike cd'er?
                  Mvh Morten

Comment

Originally posted by sqwannabe View Post
                    Finn meg en artist som lager musikk for at du skal teste stereo da?

"test cd" er bare en samling sanger, med god innspillingskvalitet.
                    Men det må vel stå "super-duper-sound-test" eller noe, skal det være godkjent...?
                    vet at det ble laget slike test cd'er før i tiden. er slike jeg er på jakt etter. med f.eks bare trommelyder ol.

er en annen tråd for musikk/artister man bruker for å teste anlegg med: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2375
                    Mvh Morten

Comment

vet at det ble laget slike test cd'er før i tiden. er slike jeg er på jakt etter. med f.eks bare trommelyder ol.

er en annen tråd for musikk/artister man bruker for å teste anlegg med: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2375
                      Så det er lydeffekter du er ute etter..?
                      THX har da et par cd'er med masse rart på.
                      Ellers finnes det mange "audiofile" samlecd'er her, og her.

Dessuten har Chesky records også noen slike, men det er jo musikk da..

Comment

nå er vi inne på noe.

fikk låne ei cd med bare tromme"lyder". helt rått å høre på. fikk testet hele frekvensspekteret i anlegget. husker ikke hva den het eller hvem som hadde laget den.
                        Mvh Morten

Comment

Mange leverendører av hifi og stereo, har laget egne demo cd`r, som visstnok skal ha meget god kvalitet. Jeg har en cd fra høytaler produsenten Usher, og den har noen gromme tracks, med meget god kvalitet..

Kanskje en ide å prøve å få tak i noen sånne cd`r..?

Comment

nå er vi inne på noe.

fikk låne ei cd med bare tromme"lyder". helt rått å høre på. fikk testet hele frekvensspekteret i anlegget. husker ikke hva den het eller hvem som hadde laget den.
                            Ta en prat med Bjørn Inge du han har denne: Alpine "Highway One" track 1-6 er morsomme!
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                              Ta en prat med Bjørn Inge du han har denne: Alpine "Highway One" track 1-6 er morsomme!
                              er han jeg lånte den tromme cd'en av. kan jo høre om jeg får låne noen flere også kopiere den. Kvaliteten blir vel ikke så veldig mye dårligere hvis man kopierer også brenner det på egen cd? er det noen brenneprogrammer som er bedre enn andre på å beholde kvaliteten?
                              Mvh Morten

Comment

Working...
                              X