Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erik's SoundQuality CD 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja har tenkt tanken men da alle pengene jeg har går til bytting av toppaking så funker det dårlig giitt, hehe

    Men har fått tak i 2 stk IMG filer men de er på mer en 700 Mb så får ikke brent de på en cd, og brenne programmet mitt(IMG Burn) vill ikke skrive på DVD plate så...
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

    Comment


    • Nei, de skal jo skrives på CD'er... :X
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • ja : P

        Men går det ann å få tak i cd'er som er på mer en 80 min?
        SQ Saab 9-3
        Team dynaBel

        Comment


        • Det finnes både i 90 og 99 min Her selger de i allefall med 90 min og 800 mb. http://www.yaha.no/y.asp?pd=116931&og=25&hg=168&ug=351

          Comment


          • Originally posted by Runek View Post
            ja : P

            Men går det ann å få tak i cd'er som er på mer en 80 min?
            Hva skal du med det?
            Image er ett direkte bilde som oftes, så du trenger bare ei plate på 80min.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • Originally posted by Runek View Post
              Ingen som kan skaffe noe med Tiesto?

              har lastet ned flere Flac og lossless men får ikke samme kvalitet som disse cd'ene.

              Har det noe med inspillingen av Tiesto eller er det bare dårlig rippet/opplastet fil?
              Kvaliteten på cden har nok desverre ikke bare med båndbredden på det du laster ned. vanlig for cd er 1411kbps mens mp3 har 8-320kbps. Flac har ~700-~1200kbps men flac codec pakker dette ut igjen siden dette er pakket som winrar pakker data. Så flac er lossless.

              Men jeg har vel postet et par ganger før om den alt for populære måten å produsere cder på. Heldigvis er det noen som ikke benytter seg av denne og disse cdene jeg har laget her viser jo en del eksempler på artister som bryr seg om lydkvaliten fremfår at det skal spille høyt på en boomblaster.

              Hvis du ikke har sett den enda så kan jeg jo alltids poste den igjen. Siden den gir en meget god forklaring på hvorfor ting låter som det gjør.
              http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex...e=channel_page

              Syns vel egentlig ikke Tiesto er det værste der ute, dukker det opp noe tiesto som låter bra kan det alltids henne jeg legger det på en disk
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • Originally posted by neptyr View Post
                Hva skal du med det?
                Image er ett direkte bilde som oftes, så du trenger bare ei plate på 80min.
                ja det jeg trodde å, men brenne proget ville ikke brenne for det var ikke plass stod det:S

                Står at filen er på over 1 GB i IMG Burner og at det er ikke plass
                Last edited by Runek; 19-03-2009, 19:27.
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

                Comment


                • Originally posted by Erik André View Post
                  Kvaliteten på cden har nok desverre ikke bare med båndbredden på det du laster ned. vanlig for cd er 1411kbps mens mp3 har 8-320kbps. Flac har ~700-~1200kbps men flac codec pakker dette ut igjen siden dette er pakket som winrar pakker data. Så flac er lossless.

                  Men jeg har vel postet et par ganger før om den alt for populære måten å produsere cder på. Heldigvis er det noen som ikke benytter seg av denne og disse cdene jeg har laget her viser jo en del eksempler på artister som bryr seg om lydkvaliten fremfår at det skal spille høyt på en boomblaster.

                  Hvis du ikke har sett den enda så kan jeg jo alltids poste den igjen. Siden den gir en meget god forklaring på hvorfor ting låter som det gjør.
                  http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex...e=channel_page

                  Syns vel egentlig ikke Tiesto er det værste der ute, dukker det opp noe tiesto som låter bra kan det alltids henne jeg legger det på en disk
                  Nei har ikke sett det. så hadde vært kjempe flott om du kunne ha postet det her.
                  SQ Saab 9-3
                  Team dynaBel

                  Comment


                  • Originally posted by Runek View Post
                    Nei har ikke sett det. så hadde vært kjempe flott om du kunne ha postet det her.
                    Jeg gjorde det sjekk linken (youtube saken)
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment


                    • åja den ja, har sett den. hehe .tnx
                      SQ Saab 9-3
                      Team dynaBel

                      Comment


                      • Er det noen photoshop keeks her som kan og vil lage cover til disse cdene?
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • Jeg har allerede laget cd trykk til den som jeg har brukt på de jeg har brent ut. Ikke no heftig greie, men enkelt utseende. Jeg er dårlig på å komme på ideer, så hvis du har no forslag så kan jeg sikkert prøve meg på no.

                          Comment


                          • Originally posted by AndreasLie View Post
                            Jeg har allerede laget cd trykk til den som jeg har brukt på de jeg har brent ut. Ikke no heftig greie, men enkelt utseende. Jeg er dårlig på å komme på ideer, så hvis du har no forslag så kan jeg sikkert prøve meg på no.
                            Jeg ser for meg noe slikt som:


                            High-End Extreme-SuperDuper Sound Quality Audio-CD


                            *nærbilde av en beryllium diskant*


                            by Erik "Focal" André
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment


                            • Bilder.. tenk deg noe som har med musikk å gjøre.. instrumenter, mikrofoner, miksebord etc (trenger ikke være alt på en cd, en enkel ting kan være vell så vellykket som å true inn alt for mye)
                              Tekst.. ganske enkelt navnet på cden.. og titler på baksiden.. helst med side label også så det syns i et cd stativ

                              Baksiden kan være enkel, men helst ikke helt ensfarget, kan dra inn litt samme tema som forsiden, men ikke så mye bilde at det forstyrrer teksten som står der, Her kan selvfølgelig han som lager coveret få lov å skrive navnet sitt. Ellers så har du din egen kunsteriske frihet til å gjøre hva du vil.
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment


                              • skal legge ut cdtrykket jeg har laget bare jeg får hentet det fra den andre maskinen min. Der er det akkurat det du nevner, enkel bagrunn med en sax på den ene og en fiolin på den andre + litt tekst.

                                Comment

                                Working...
                                X