Announcement

Collapse
No announcement yet.

WRM: Honda Accord

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• WRM: Honda Accord

Har begynt å bygge nytt anlegg for å konkurrere i Experienced (5-kanaler) i år. Det er et helt enkelt anlegg. Første konkurranse blir vel 8. mai på Brynhallen i Fræna, Møre og Romsdal.

Noen bilder av basskassen jeg bygger kommer her. Jeg beregnet grunnflaten og deretter høyden så var det bare å beregne volum og sage til bakplaten. Montering og tilpassing i bilen må også til.
    Attached Files
    Last edited by WRM; 29-04-2010, 09:59.
    sigpic

Hva for godsaker skal du bruke?
    sigpic

Comment

Kanskje jeg skulle legge ut en liten liste over hva jeg skal bygge med...

Det hele starter med en Alpine CDA9887R, gjennom Connection og Stinger signalkabler, bak til en Hertz EP5 (tror jeg den heter), ut til høyttalerne fra Focal (fram/bak) og en Hertz ES250D sub. Et relativt billig anlegg som forhåpentlig vil spille tilfredsstillende.

Konkurrerte med denne bilen i fjor, i ENTRY. Da med en annen CD-spiller og Focal-høyttalerne drevet rett fra CD-spilleren.
      Last edited by WRM; 01-05-2010, 23:42. Reason: Feil benevning...
      sigpic

Comment

Du mener vell CDA9887R?
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Naturligvis! Det stemmer nok det.
          sigpic

Comment

Hehe, følte bare for og rette litt på deg :P

Comment

Men er en god spiller... er fornøyd med den. Har ikke benyttet IMPRINT-funksjonen ennå, men har målt og justert tidskompensasjon for høyttalerne. Har noe finjustering igjen før konkurransen 8. mai i Fræna.
              sigpic

Comment

Har selv veldig lyst på 9887R. Og jeg misunner alle som har det :P
                Får bare prøve og legge av penger til en, eller vente til det kanskje kommer en "storebror".

Men, har du kommet noe lengre på prosjektet? Bilder?

Comment

Her kommer noen flere bilder... Har ikke bilder av det siste som er gjort, men det kommer.

Har laget en ring i MDF, rundt suben. Montert kassen med lim og fuget alle hjørner.

IKKE bilder: Laget en port som går inn i bilen, montert en rack til forsterker, trekking av kassen i filt og sluttmontering i bilen.
                  Attached Files
                  Last edited by WRM; 06-05-2010, 08:00.
                  sigpic

Comment

Ser meget bra ut den kassa der. Solid arbeid!
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ble bra den baffelen du laget. Sååå utrolig kjekt å ha fres når man bygger kasse. Skal ha meg en 9887 jeg og med tiden.
                      sigpic

Comment

Ja, fresen har vært mye brukt. Hadde ikke fått gjort noe uten den. Alt fra å kopiere flere like deler eller fra men mal, runde kanter/hjørner og ikke minst lage en jevn sirkel. Har prøvd med stikksag tidligere, men det fungerer heller dårlig.

FRES
                        sigpic

Comment

Da kom et bilde av den ferdig trekte kassen, med forsterker-rack. Er litt for mye ledningsrot, men det må bare være der inntil videre. Nå gjenstår innspilling av basselement og justering av anlegget før konkurransen på lørdag.

Noen tips for innspilling? Har en plate jeg tenkte bare kunne surre og gå en stund mens jeg gjør andre ting.
                          Attached Files
                          sigpic

Comment

Yep. Sett på en plate og la den spille. Gjerne med god slaglengde på elementet også.
                            Elementet skal mjukes opp og da må det ha slaglengde for og bli mjukere. (Bare pass på at det ikke vrenger, såklart)
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Ble en andreplass i Experienced-klassen på Brynhallen i helgen. Var godt fornøyd med bedømming av installasjonen og lyden var ikke helt finjustert ennå. Nå er det bare å justere videre etter kvalifiserte tips om hva jeg kan gjøre bedre.

GODT FORNØYD MED TREFFET!

TAKK TIL ALLE SOM KOM!
                              sigpic

Comment

Working...
                              X