Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt 92 VW Passat Stv.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt 92 VW Passat Stv.

Da har jeg endelig fått meg til å lage en prosjekttråd om byggingen som skal skje i min kjære VW Passat.

Det har lenge vært stereo i bilen, men først nå jeg har tenkt å legge sjela i den

Først kan jeg ramse opp hva som er og hva som kommer inn i bilen:

1x Mobile Audio System DVD m/4" tuch (Kjøpt)
    1x Rockford Fosgate T115D2 (Denne står i nå, men blir byttet med 3xT215D2 iløpet av sommeren)
    3x Rockford Fosgate T215D2 (Skal kjøpes)
    3x Rockford Fosgate T1500-1bd (Har 1stk og 2stk blir kjøpt)
    4x Odyssey PC2250 (Skal kjøpes)
    2x Dynamo 240A (Skal kjøpes)
    4x Rockford Fosgate T152S (Skal kjøpes)
    4x Rockford Fosgate T1652S (Skal kjøpes)
    2x Rockford Fosgate Power T1000-4 (Skal kjøpes)
    1x Rockford Fosgate Power T600-4 (Skal kjøpes)

Det kommer også noen TFT-Monitorer, kabling og automatsikringer til

Blir en litt langsom start her, men så fort alt er kommet i hus så går det unna

Følg med
    |HonkyTonky
    |Pioneer||Rockford-Fosgate
    |Rockford-Wall in Progress

Du tror ikke det er litt overkill med 4 batterier til det oppsettet?

Men gleder meg til og få se bilder, og følge med her
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

hehe :P du er ikke den første som har spurt om dette :P
      grunnen til antallet batterier er fordi dette oppsettet er ikke noe som kommer til å bli permanent i bilen til evig tid
      Samtidig så kommer det til å være flere elementer i bilen som vil være litt strømkrevende, som lysopplegg, spillkonsoll carputer o.s.v
      Dette vil jo ikke komme med en gang i oppsettet, men greit å legge opp strømreservene nå med en gang slik at jeg ikke trenger å bygge om plasseringene til de batteriene og samtidig rive opp "hele" bilen ved neste bilstereobygge

Men uansett så er det bra at dere spørr liker sånt
      Kom gjærne med ideer på forandringer og div.
      |HonkyTonky

Comment

En liten update.

Har kommet fram til hvordan dette skal gjenomføres.

Batterier skal i reservehjulsbrønn der den originale brønnen kappes ut, og nye kasser til batterinene sveises inn.

Skal felle forsterkere inn i gulv, og subbene kommer i en båndpasskasse inntill bakseteryggen.
        Grunnen til at jeg bygger intill bakseteryggen istedenfor å fjærne baksetene, er for å få plass til barnesete
        Blir mitt første barn som kommer nå i November
        TFT-Monitorer bli lagt inn i gulv i bagasjen.

Alt blir kledd i "foret" sort vinyl, og noen crome-detaljer rundt plexiglass og andre detaljer.

Dashbordet vil bli kledd på nytt.
        Der vil jeg satse på et "clean"-look.
        Instrumentpanelet skal skiftes ut mot RPM-Teller og KM/T viser i rund stil, og all form for knapper vil bli sjult i en luke som kan åpnes og lukkes.
        Spiller vil bli lagt inn i midtkonsollen og eventuellt skiftet ut mot en 2-din DVD unit.
        TFT-Monitor bli lagt inn på passasjersiden
        Alt vil bli trukket i sort "foret" vinyl.

Blir laget nye dørtrekk med mellomtoner, og diskanter i A og B Stolpen.
        Skal også legge inn Voltmetere og Amperemetere på toppen mot vinduet på dørtrekkene begge sider frem.

Skal også trekke om taktrekket i noe småhåret stoff av en eller annet type.

Blit ikke helt med en gang dette begynner, men iløpet av månedsskifte juni-juli begynner jeg

Ønsker gjerne feedback på hva dere mener med dette prosjektet, og er mottakelig for ideer og eventuelle forandringer som dere mener kan funke

Ellers så sier jeg bare følg med, så skjer det vel en update fortløpende det skjer noe med bilen

Ønsker også å komme i kontakt med noen i trøndelag-distriktet for en prat og eventuelt et verkstedsplass for å holde på Noen som er interessert i å samleie en plass i trøndelag?

Mvh
        Jan-Helge Rygh
        |HonkyTonky

Comment

Tror kanskje det å plassere 160kg med batterier bak bakhjulene ikke gjør underverker med kjøreegenskapene, virker som dette skal være en bruksbil siden det er snakk om barnesete etc? Siden det allerede blir 90kg med subwoofere og sikkert lilke mye vekt i forsterkere og subkasse osv bak i bilen. Bare en liten tanke om dette skal være bruksbil/familiebil..
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
            Tror kanskje det å plassere 160kg med batterier bak bakhjulene ikke gjør underverker med kjøreegenskapene, virker som dette skal være en bruksbil siden det er snakk om barnesete etc? Siden det allerede blir 90kg med subwoofere og sikkert lilke mye vekt i forsterkere og subkasse osv bak i bilen. Bare en liten tanke om dette skal være bruksbil/familiebil..
            Heisann.
            Takk for innspillet
            og svaret er både ja og nei.
            Det er ennå litt usikkert med tanke på om bilen skal være en bruksbil eller ikke. Mest trolig blir bilen "pansjonert" iløpet av sommeren, og ny bil blir kjøpt som bruksbil
            Men begynner planleggingen som om dette er en bruksbil med et snev av ikke bruksbil i tankene

Vekta blir et problem med tanke på registrering, men ofres baksetene så kan dette la seg gjøres etter samtale med trafikkstasjonen her i distriktet

For å gjøre en rask avgjørelse slik her og nå, så kan jeg si at den ikke bli noe "bruks"bil så er det klart

Det største spørsmålet mitt som jeg aldri blir enig med meg selv om når jeg bygger, er kasseutforming til subbene.
            Båndpass?
            Bassporter?

Skal satse på ESPL med denne i begynnelsen, så mener av egen erfaring at båndpass trykker bedre enn porta kasse
            |HonkyTonky

Comment

Da har jeg motatt den første av 3 forsterkere RF T1500-1bd.

Men selvfølgelig så måtte det være noe dritt med postverket den her gangen også..
              Ved min pakke så lå det en pakke med vinflasker som det selvfølgelig gikk lekk på, så min pakke var gjennomvåt av rødvin når jeg hentet den

Men dette er en garantisak fra Posten sin side, så fungerer ikke forsterkeren så får de værsågod til å erstatte den

Forsterkeren var heldigvis vakuumpakket i plastikk, så jeg tror den overlevde dette
              Så det gjenstår og se

Skal få takk bilder av dette etter hvert
              |HonkyTonky

Comment

Liten update

Da har jeg tegnet en mulig kasse blir da til 4stk 12" tenker jeg.

Kassevolum på 322l og tunet til 32hz

hva mener folket?

PS: Første prøving med å tegne kasse på Google Sketchup :P
                |HonkyTonky

Comment

Working...
                X