Litt delte meninger angående at porten ikke er på samme side som subbene, men dette vil nok flytte litt luft inn i kupeen
Takker. Nå har jeg ikke så veldig mye erfaring med kassebygging, så jeg prøver meg litt fram for å høre hva som kan låte best. Funker det ikke bygger jeg en ny kasse og hører om det blir bedre
ekte spl gutt blitt jo :P hva slags subber skal du bruke?
Skal i første omgang kjøpe en Alpine til, så får jeg se om det blir noe litt grovere etterhvert. Har litt lyst til å prøve noe fra SPL Dynamics eller DD
Min erfaring med SPL Dynamics er at holdbarheten er så som så. Frontsettet mitt ramlet fra hverandre, basselementene til broren min gikk føyka, og DIG-1450-forsterkeren min spraket litt på slutten. Men det spilte høyt.
DIG-1450-forsterkeren er forresten den minste 1kW-monoblokka jeg har sett til dags dato. Angrer litt på at jeg ikke har beholdt den.
Om holdbarheten har blitt bedre, er nok SPL Dynamics et flott valg! Fint å se flere bilstereokarer i Vestfold!
Huff, dette går tregere enn jeg hadde regnet med..
Vel, har ihvertfall begynt på kassa. bruker 2x16mm plater, så jeg holder nå på å lime dem sammen. Håper å bli ferdig med kassa i løpet av uka. Bilder kommer i morgen.
denne tråden trengere mere aktivitet ser det ut som, du har jo gjort en bra jobb på dempinga vertfall! gleder meg til å se hvordan dette kommer til å bli!
Har ikke fått gjort så mye siden det har regnet i hele dag.
Her er ihvertfall bilder fra det jeg har gjort så langt:
noen bilder fra kutting.. Det gikk med ca tre og en halv plate.
Ble noen biter til slutt
Så var det å få limt det sammen..
Så langt har jeg kommet til nå. Dere ser sikkert at platene ikke passer helt sammen. Prøvde så godt vi kunne å få det likt men det er ikke så lett når man må ta alt på øyemål.
Type R er ålreite greier, syns jeg, spesielt til prisen. To sånne i svær kasse og liten bil, det bør jo kunne orke 145dB+. I alle fall om porten ikke blir blokkert fordi den kommer for nært noe annet.
Type R er ålreite greier, syns jeg, spesielt til prisen. To sånne i svær kasse og liten bil, det bør jo kunne orke 145dB+. I alle fall om porten ikke blir blokkert fordi den kommer for nært noe annet.
Type-R er ikke noe å klage på, nei. Håper på å klare rundt 145dB med det nye oppsettet. Porten skal det ikke være noe problem med. Den har god klaring til noe annet i bilen.
Comment