Announcement

Collapse
No announcement yet.

**Nybegynner planlegger anlegg i bilen:)**

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• **Nybegynner planlegger anlegg i bilen:)**

Hei hei
    Jeg planlegger nytt anlegg i den nye bilen min, problemet er at jeg faktisk aldri har "mekket" et anlegg før og lurte på om jeg da kunne fått noe hjelp her?
    Skal ikke ha noe stort anlegg, har søkt litt rundt på nettet osv men blir egentlig ikke så my smartere:P
    Det jeg har tenkt til å ha er fire nye høytalere i dørene og en liten MEN kraftig bass baki. Håper noen gidder å hjelpe en nybegynner

om du hadde kommet med hvilken bil du har og budsjett kunne vi ha hjulpet deg
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

Comment

Ta kontakt, så setter vi opp et tilbud til deg :-)

Comment

Setter gjerne opp ett tilbud. Men greit å vite hva slags bil du har og budsjett
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Det er litt flaut, men det er usikkert hva slags bil jeg kommer til å ha. Skal kjøpe meg en ny som sagt Regner med at det blir en BMW 318i, hvis det ikke blir noe forrandringer i budsjettet..
          Anlegget regner jeg med å koste på med ca 5000, hivs det er nok for et greit anlegg?
          Takk for hjelpen

Comment

Ett lite tips da er¨å droppe høytalere bak å heller legge de pengene i høytalerene foran Noe spes merke du har tenkt på el er du åpen for alt?
            Ole Petter Holelien

Comment

Til råning/fest bruk så anbefaler jeg høyttalere bak også! fordi det blir mangel på lyd bak med ''rånebassen''
              Ikke at jeg har den store erfaringen med testing med mic og alt dette men.

Men om du er glad i god stereo lyd så er kun frontsett som er tingen
              Mvh
              Andreas Moen Sæterbø
              Golf mk2
              Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

Ser den men med det busjettet er det ikke hauger å velge i. Går ut ifra at du har cd spiller fra før?
                Ole Petter Holelien

Comment

bør rekke til greit frontsett og spiller...nytt..
                  om original anlegget spiller greit holder det kanskje med bass og forsterker.

elller så ville jeg sett på Finn.no...kan sikkert hjelpe deg mer med det og spørsmål...men nå er det natta her
                  Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

Kan få ganske så god lyd for 5k. Jeg har kjøpt alt privat (brukt, noe ubrukt)
                    og jeg fikk et veldig bra frontsett (Polk Audio SR5250 ), Alpine forsterker,
                    og en Alpine CDE-9880r til 4800,- tilsammen. DET er mye for penga. Se litt rundt!
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jeg er åpent for alt og alle forslag! Så bare å pøse på.. Jeg leter vel egentlig for et bra "råneanlegg" og budsjetter er til for å brytes
                      Jeg skal ikke ha det beste av det beste, men noe som er helt greit og bedre enn det orginale Men er det noen som har et oppsett jeg kan følge for å "koble" sammen hele anlegget med forsterker osv?

Comment

Heisann.

Jeg foreslår at du kjøper en 4 kanals forsterker til høytalere foran&bak og en 2 kanaler eller ei monoblokk til å drive sub(basshøyttaler).
                        En grei 4 kanaler KAN være Dynabel sin. (Dynabel.no)
                        Bass-forsterker finnes det et hav av valg av. Det er bare å se litt på diverse sider,f.eks Installbay.no,Elutstyr.no,Engenaudio.no o.s.v. Og som TTT sier her: det går an å kjøpe brukt.
                        En anna løsning for litt trang økonomi/budsjett er å kun ha en 4 kanaler og bruke 2 kanaler til høytalere foran ELLER bak og de andre 2 kanalene til bass(brokoble 2 kanaler til 1 kanal. Så kan bass-forsterker kjøpes ved en senere anledning.
                        Hvor stor basshøyttaler du vil ha er jo hva du har plass til,men "de fleste" går vel for 2X12 tommere. Da ville jeg kansje sett litt på LIB(lydibilen.no)1212 og kansje ferdig-kasse derfra. Her kommer jeg også med et "økonomi-tips": Kjøp 1 stk LIB1212 og en single kasse. Så kan du senere kjøpe en til+kasse og da har du 2X12 tommere.
                        Høytalere må du nesten se litt på hva du har plass til,hvis du ikke velger å "få det til å passe" ved å skjære i dørtrekk/hattehylle. Finn ut størrelsen først&fremst.
                        Spiller: De fleste nye spillere idag har minst 1 stk linjeutgang(rca for signal til forsterker(e)) og USB/iPod-styring så det er vel bare å gå for en som du selv "liker",men jeg ville kansje ha holdt meg til kjente merker som Pioneer,Alpine,Kenwood,Clarion eller Panasonic.
                        PS: Det er tilbud på Alpine CDA 9880r hos Dynabel.no for tiden. Et godt valg

Lykke til

Bol
                        No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Jah, Alpine 9880r er en knallgod spiller til den prisen!
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Gå for dynabel forsterkere, jeg har det selv og er KJEMPE fornøyd med de!

BF1502 kombinert med BF4501 da har du greit med power! og finner du det brukt, så kan du jo være heldig å få det ganske billig. Du trenger jo heller ikke kjøpe aaalt med en gang. jeg tok det over et par måneder og har nå brukt nermere 15-16k på mitt.

Alpine spiller er også til å anbefale, Alpine CDE-9880R er en knall spiller etter min mening. Også veldig enkel å bruke!

Front sett og sub må du nesten velge litt selv, og legge penger i alt etter hvor bra det skal være
                            BF4501 (monoblokk) har 800wrms i 2ohm, og BF1502 (2 kanaler) har 2x150w i ohm, med det kan du jo sjekke hva du kan kjøpe av frontsett og sub. Du kan jo f.eks kjøpe 1 eller 2 ground zero GZRW12, da ha du jo trøkk i en stund

Men altså, dette er bare forslag, og ikke noe tvang Vertfall et "billig" alternativ i forhold til hva man får ut av det!
                            Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                            91 ED3 Civic Low'n Slow
                            Roar M. Stene
                            Dj-androctonus @ Soundcloud.com

Comment

Har en Alpine CDE-104BTi for salg om du vil kjøpe brukt.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                              X