Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo s70 prosjekt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo s70 prosjekt!

Heisann folkens

Tenkte legge ut litt informasjon og bilder av bilstereoen min.
    Bilen er en s70 lavtrykksturbo, 1998 modell.

Utstyr som er i bilen eller som skal inn er:

- Hovedenhet: Kenwood DDX 7029Y
    - Komponentsett Front: Focal 165Krx2
    - Komponentsett hattehylle: Focal 165VR
    - Subwoofer: 3 stk Hertz HX250
    - Forsterker frontsett: Rockford Fosgate T600-2
    - Forsterker sub: Rockford Fosgate T1500-1bd
    - Forsterker til settet i hattehylle: B2audio Quattro
    - Batteri: 2 stk Stinger SPV44

Diverse
    - Dempemateriale: Dynamat Extreme
    - Kabler og koblingsutstyr: Stinger og Connection

Jeg har gjort en del allerde så kan jo legge ut noen bilder av det som er blitt gjort
    Og det er jo selfølgelig litt stas å få tilbakemeldinger og kommentarer på det som blir gjort
    Last edited by dessarun; 19-07-2011, 15:15.
    FOCAL- the spirit of sound!

høres ut som et bra oppsett legg ut noen bilder

Comment

Disse bilene spilles LETT istykker. Se opp for taklys og metallet innafor. Lønner seg å dempe taket før det spilles istykker
      Men det høres tøft ut med 3X10" Hertz&T1500-1bd. Åssen klare du deg med strøm?

Bare å ta masse bilder
      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Det er vel kanskje ikke mest morro å se på bilder av demping, men slenger dem ut forde jeg

Starta med å ta ut alt i bagasjen, og begynt å dempe litt.

Og vipps så var vi ferdig baki der
        Det blei et lag baki hele bagasjen.
        Last edited by dessarun; 25-05-2010, 21:26.

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
          Disse bilene spilles LETT istykker. Se opp for taklys og metallet innafor. Lønner seg å dempe taket før det spilles istykker
          Men det høres tøft ut med 3X10" Hertz&T1500-1bd. Åssen klare du deg med strøm?

Bare å ta masse bilder
          Ja kan nok henne det. hehe Spørs om det blir demping i taket etterhvert også ja

Har da brukt 2 stk RF T112 i bilen før jeg kjøpte Hertz subbera og bilen holder sammen fortsatt, så burde vel gjøre det fortsatt og får vi håpe
          Brukte de T1 elementa på RF forsterkeren, og det funka det så får håpe det holder til Hertz subbera også, enten så må jeg få inn en forsterker til i værstefall.

Comment

Originally posted by jone87 View Post
            høres ut som et bra oppsett legg ut noen bilder
            Ja vi får håpe på det da og se åssen det blir

Comment

Kan jo legge ut et bilde av åssen bilen ser ut nå, nesten hvertfall hehe
              Kommer til å skje litt forksjellig utvendig med den etterhvert også. Men kan ikke få gjort alt på en gang.

Her har vi da subberane som skal inn i bilen

Har også laget en lukket kasse til dem foreløpig for å sjekke hvordan dem spilte så kan jo slenge ut noen bilder av åssen den blei
              Har bygget den i 22mm spon.Med skillevegger så det ble et kammer til hver.

Her har jeg skjært ut hull til elementene

Også har vi kassen med elementene

Også brukte jeg gjennomgangsbolter til kablene

Comment

Kassa ser solid ut, og det er bra. Dette trøkker nok bra, men husk demping og skikkelig montering av frontsett også da.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Kassa ser solid ut, og det er bra. Dette trøkker nok bra, men husk demping og skikkelig montering av frontsett også da.
                  Jada kassa funka den, spelte hvertfall veldig presist og fint Men blir nok å bygge kasse med slisseport etterhvert. Ja dørene er ferdig dempa og frontsett montert faktisk, så kan legge ut noen bilder i morra hvis jeg får tid

Comment

Så kult, synes det er minst like interessant. Også har du jo flott Focal-sett også.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Wow. HXene i 10" så heftig ut.

Følger med her.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Så kult, synes det er minst like interessant. Også har du jo flott Focal-sett også.
                        Jada, funker helt greit det

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                          Wow. HXene i 10" så heftig ut.

Følger med her.
                          Ja dem virker hvertfall veldig solid oppbygd

Comment

HX380D er solid oppbygd værtfall. Oser kvalitet av den.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Legger ut noen bilder av framdørene mine
                              Ytterblekket er blitt dempet med 1 lag over hele og akkurat bak høytalleren har jeg 2 lag.
                              Jeg har måtte skjært litt i døra for å få den til å ha hele døra som ei kasse, men hever ut noen bilder så kan dere se åssen jeg har gjort det

Detter her er da ikke døra mi, men kan jo vise på den hva jeg gjorde, der du ser pila, der måtte jeg borre mange hull i en runding så jeg fikk et stort hull der også pusset jeg etterpå også la litt dempemateriale rundt kantene.

Her har jeg da montert den i den orginale høytallerbraketten, også har jeg lagt 2 lag med dempemateriale rundt, slik at det blir helt tett så den bruker hele døra som ei kasse Også har jeg skjært ut en ring i 15mm for at jeg måtte fore ut litt, enten så gikk magneten i dørblekket. Jeg fikk ikke skjært ut så stort hull bak magnet så den gikk inni døra liksom så da måtte det bli sånn, men det funker helt knall det

Også her har jeg lagt 2 lag over alle hulla i døra, noen steder blei det 3 lag Også ble det lagt litt på blekket på døra også.

Dette er sånn det har blitt dempa i førsteomgang hvertfall, og jeg blei fornøyd med lyden
                              Så får vi se etterhvert om det blir litt forandringer.

Comment

Working...
                              X