Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 99'

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi A3 99'

Da er nye brukt bilen kjøpt inn, og skal installere litt annlegg i den. Det orginale var sinnsyykt dårlig!!

3 dørs Audi A3 1999 mod.

Kommer til å bruke denne tråden som logg for arbeid.

Sikkert nyttig for Audi A3 folk som skal lage annlegg, kommer til å skrive / ta bilder litt i detaljer.

Bestillingslisten og komponenter kjøpt inn
    - 15 meter, Høytaler kabel, 3,3mm2 (12 GAUGE), Monster.
    - 5 meter, RCA, 6 kanals: MONSTER I306
    - 2 Høytaleroverganger, slik at det blir 5.25 forran og 6.5" bak. Kjøpte det på transmedia.mystore.no.
    Audi leverer bilene med rare løsninger for festing av elementer...
    - Strømkabel: 6 meter 53mm2 + sikring og sikringholder fra Lydibilen.no
    - 5,25 komponent sett fremme: Rainbow SLX 230 dreamline.
    - Liten A/B 4 kanals forsterker! : Soundstream Stealth 4.500.
    - Splitter fra 53mm2 til 23mm2 x 4 .. + litt 23mm2 kabel.
    - HCX 165 6,5" bak.
    * Har headunit fra gamlebilen, Alpine CDA-9812RB. Meget fornøyd med denne!

Plan oversikt
    Kommer til å lage alt så innebygget som mulig, ingen kabler skal vises. Kanskje en høytaler kabel i bagasjerommet som går til en avtakbar basskasse. Foreløpig blir det ingen monoblokk / basser bak, men det kommer med tiden.

Guider som har blitt brukt

Loggen

10.06-2010
    - Har handlet inn litt spennendes komponenter etter å ha lest litt internasjonalt bestemte jeg meg for å prøve soundstream mobile serien sammen med Rainbow SLX 230 komp settet.
    - Venter på det meste av komponenter, begynte å lage litt kabler og planlegger. Gleder meg til forsterker og komp settet kommer..

- Tok noen få bilder:

Koblingsskjema:

Inne i dette rommet vil forsterkeren(e) stå. Soundstream stealth serien gjør dette mulig

Smådetaljer, Lib kabel 53mm2 med kabelsko og krympeslange:

11.06-2010
    - Fikk kabel fra LIB, de hadde fått nye typer kabler som var enda bedre og mykere! Fint!
    - Montert strømkabel fra motorrom til sluttpungt ( bagasjerom, venstre rom).
    - Tatt av alt av deksler som skal til, av med dørtrekket etter litt fustrasjon på hvordan man skulle ta det av!
    - Gjort klar for de nye 5,25 elementene.

Lib kabel:

Gjennomføring, alt er gjemt i motorrommet..

Og vips, klar for sikring og påkobling på batteri:

Ut med de orginale høytalerene, unødvendig med trox skruer..

Det orginale ledningssettet mellom basselement og diskant. Syltynne ledninger
    Kommer til å modifisere det slik at man kan koble på spillerens forsterker rett på iso kontakten og dra ut rca om f.eks. forsterkeren ryker eller om man plutselig ønsker å bruke spilleren som forsterker.

14.06-2010
    Venter på at tingene mine skal komme i posten.

Fikk skrudd av litt deksler rundt om kring på bilen, lagt klar til strekk av høytaler kabel. Strukket remote kabelen. Ellers venter jeg på diverse høytaler ledninger og RCA 6ch kabelen slik at jeg kan bli ferdig med å trekke kabler!

Litt bilder

2x strøm (+) og jord + Rem kabel.

15.06-2010

Fikk en kabel i posten i dag, 15 meter høytaler kabel. Det var også akkurat nok kabel til hele bilen ( 2 høyt. fremme og 2 bak! )

3,3mm2 høyt. kabel fra KnuKonzept

Kabel gjennom frontdøren. Gikk greit, men brukte en stiv kabel og brukte den som trekkkabel for den myke høyttaler kabelen. Var litt knotete å komme til.

Det nærmer seg, kun 6 kanals RCA kabelen som mangler nå.

17.06-2010

I dag fikk jeg RCA kabelen (Monster 6ch) så fikk jeg 5,25 frontsettet

RCA kabelen.. Den var skikkelig solid og digge gull plugger på!

En del kabler langs venstre siden nå, her er alle kabler trekt .. ferdig finito, må på med alle deksler og 6,5 HCX 165ene når de kommer..

Sånn ser det ut nå, Ferdig kablet forran, tatt på igjen diverse deksler.. Enkelt å ta på igjen dekslene, trodde det skulle bli litt vansklig å få på igjen dekselet under rattet men det var helt uproblematisk.

Mangler fortsatt forsterkeren, men den er på vei!

Sånne lapper er alltid kjekt å få!

Ble en del kabelsko bruk og mekking for å få på komponentsettet, gjemte delefilteret der det var lagt klar til manuell vindusheis (jeg har el. vindusheis så da var valget enkelt... )..
    Delefilteret ble limt fast med 2komponent lim. De skal sitte ganske bra. Lar det tørke til i morgen får jeg tar på igjen dørtrekket.
    Har nå laget det slik at man KAN bruke det orginale ledningssettet på høytalerne, det kobles til, men der med headuniten vil det være koblet av så lenge forsterkeren er der.

Og så var det bare å vente på 2 deler:
    - Forsterker
    - 6,5 HCX 165 bak.

19.06-2010
    Var ute å koblet på en gammal forsterker for å teste nye lyden i frontsettet! Er kjeemmpe fornøyd. Ble bra lyd!!
    Last edited by peec; 18-06-2010, 19:11.

Ser digg ut. Følger med her.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Tror store deler av Audien din er skrudd sammen av torx. så bare å belage deg på å bruke mye mere av det
      Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
      Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

Comment

Originally posted by Fryd1lund View Post
        Tror store deler av Audien din er skrudd sammen av torx. så bare å belage deg på å bruke mye mere av det
        Hehe, merket dette i dag..

Comment

Dette ser bra ut, kommet bra igang ser det ut til
          Kommer til å hoppe innom her etterhvert som det kommer flere updates.
          Stå på
          FOCAL- the spirit of sound!

Comment

Originally posted by dessarun View Post
            Dette ser bra ut, kommet bra igang ser det ut til
            Kommer til å hoppe innom her etterhvert som det kommer flere updates.
            Stå på
            Takk for det.

Jada her går det unna, er keen på å kjøre bilen litt snart, må få på dørtrekkene igjen.

--

I dag fikk jeg gjort en del, fikk komp sett og rca kabelen, ferdig med montering, nå venter jeg på resten!

Kanskje jeg snart skal gå til innkjøp av en ny forsterker i Soundstream stealth serien (mono) og montere innebygget bass en plass, har sett litt på DETTE. Er bare plass til 6,5 bass da men.. Så får se på det..

Comment

Den LIB kabelen, er det samme man får kjøpt på Installbay? : ) Hva synes du om den?
              VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Originally posted by ovinn View Post
                Den LIB kabelen, er det samme man får kjøpt på Installbay? : ) Hva synes du om den?
                Usikker om det er samme, men den er av ypperste kvalitet og myk å jobbe med, ikke minst.

Lydibilen fikk inn noen nye kabler for litt siden og disse er knall bra, bedre enn den de hadde før, for den var ikke så myk.

Comment

LIB-kabelen er knallgod ja!

Originally posted by peec View Post
                  Lydibilen fikk inn noen nye kabler for litt siden og disse er knall bra, bedre enn den de hadde før, for den var ikke så myk.
                  Jeg har ikke sett noe om det? Er det fortsatt denne da, bare at de ikke har skrevet noe om oppdateringen?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                    LIB-kabelen er knallgod ja!

Jeg har ikke sett noe om det? Er det fortsatt denne da, bare at de ikke har skrevet noe om oppdateringen?

Det var en stund siden, men før hadde de en som var blå gjennomsiktig og ikke "matt" farget blå. Den de hadde før var en del stivere

Comment

Den før var MYE stivere! Greit om man skal dytte den igjennom steder, men pes når man skal ha krappe bøyer på den.
                      Petter, jeg har en grei monoblokk til deg. Helix SPxL 1000. Du kan jo skru den fast oppunder hattehyllen? Da sees den ikke Så kan du lage en 12" lukket kasse innerst som er bred, men veldig lite dyp.. så trekker du den fint opp, så blir det bra.
                      98' Audi A4
                      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Originally posted by veegard View Post
                        Den før var MYE stivere! Greit om man skal dytte den igjennom steder, men pes når man skal ha krappe bøyer på den.
                        Petter, jeg har en grei monoblokk til deg. Helix SPxL 1000. Du kan jo skru den fast oppunder hattehyllen? Da sees den ikke Så kan du lage en 12" lukket kasse innerst som er bred, men veldig lite dyp.. så trekker du den fint opp, så blir det bra.
                        Litt sånn som jeg har gjort tenker du på? Ca. 58 liter...

Heeelt ut i bredden, men veldig lite dyp og går inntil seteryggene hele veien...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ja, akkurat sånn! Men tenkte kanskje noe som bygget enda mindre, de subbene jeg har nå tror jeg står i 30l kasser
                          98' Audi A4
                          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Haha ja, men det der er jo så lite som mulig for meg hvertfall - iforhold til subbens magnet.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                            X