Da er nye brukt bilen kjøpt inn, og skal installere litt annlegg i den. Det orginale var sinnsyykt dårlig!!
3 dørs Audi A3 1999 mod.
Kommer til å bruke denne tråden som logg for arbeid.
Sikkert nyttig for Audi A3 folk som skal lage annlegg, kommer til å skrive / ta bilder litt i detaljer.
Bestillingslisten og komponenter kjøpt inn
- 15 meter, Høytaler kabel, 3,3mm2 (12 GAUGE), Monster.
- 5 meter, RCA, 6 kanals: MONSTER I306
- 2 Høytaleroverganger, slik at det blir 5.25 forran og 6.5" bak. Kjøpte det på transmedia.mystore.no.
Audi leverer bilene med rare løsninger for festing av elementer...
- Strømkabel: 6 meter 53mm2 + sikring og sikringholder fra Lydibilen.no
- 5,25 komponent sett fremme: Rainbow SLX 230 dreamline.
- Liten A/B 4 kanals forsterker! : Soundstream Stealth 4.500.
- Splitter fra 53mm2 til 23mm2 x 4 .. + litt 23mm2 kabel.
- HCX 165 6,5" bak.
* Har headunit fra gamlebilen, Alpine CDA-9812RB. Meget fornøyd med denne!
Plan oversikt
Kommer til å lage alt så innebygget som mulig, ingen kabler skal vises. Kanskje en høytaler kabel i bagasjerommet som går til en avtakbar basskasse. Foreløpig blir det ingen monoblokk / basser bak, men det kommer med tiden.
Guider som har blitt brukt
Loggen
10.06-2010
- Har handlet inn litt spennendes komponenter etter å ha lest litt internasjonalt bestemte jeg meg for å prøve soundstream mobile serien sammen med Rainbow SLX 230 komp settet.
- Venter på det meste av komponenter, begynte å lage litt kabler og planlegger. Gleder meg til forsterker og komp settet kommer..
- Tok noen få bilder:
Koblingsskjema:
Inne i dette rommet vil forsterkeren(e) stå. Soundstream stealth serien gjør dette mulig
Smådetaljer, Lib kabel 53mm2 med kabelsko og krympeslange:
11.06-2010
- Fikk kabel fra LIB, de hadde fått nye typer kabler som var enda bedre og mykere! Fint!
- Montert strømkabel fra motorrom til sluttpungt ( bagasjerom, venstre rom).
- Tatt av alt av deksler som skal til, av med dørtrekket etter litt fustrasjon på hvordan man skulle ta det av!
- Gjort klar for de nye 5,25 elementene.
Lib kabel:
Gjennomføring, alt er gjemt i motorrommet..
Og vips, klar for sikring og påkobling på batteri:
Ut med de orginale høytalerene, unødvendig med trox skruer..
Det orginale ledningssettet mellom basselement og diskant. Syltynne ledninger
Kommer til å modifisere det slik at man kan koble på spillerens forsterker rett på iso kontakten og dra ut rca om f.eks. forsterkeren ryker eller om man plutselig ønsker å bruke spilleren som forsterker.
14.06-2010
Venter på at tingene mine skal komme i posten.
Fikk skrudd av litt deksler rundt om kring på bilen, lagt klar til strekk av høytaler kabel. Strukket remote kabelen. Ellers venter jeg på diverse høytaler ledninger og RCA 6ch kabelen slik at jeg kan bli ferdig med å trekke kabler!
Litt bilder
2x strøm (+) og jord + Rem kabel.
15.06-2010
Fikk en kabel i posten i dag, 15 meter høytaler kabel. Det var også akkurat nok kabel til hele bilen ( 2 høyt. fremme og 2 bak! )
3,3mm2 høyt. kabel fra KnuKonzept
Kabel gjennom frontdøren. Gikk greit, men brukte en stiv kabel og brukte den som trekkkabel for den myke høyttaler kabelen. Var litt knotete å komme til.
Det nærmer seg, kun 6 kanals RCA kabelen som mangler nå.
17.06-2010
I dag fikk jeg RCA kabelen (Monster 6ch) så fikk jeg 5,25 frontsettet
RCA kabelen.. Den var skikkelig solid og digge gull plugger på!
En del kabler langs venstre siden nå, her er alle kabler trekt .. ferdig finito, må på med alle deksler og 6,5 HCX 165ene når de kommer..
Sånn ser det ut nå, Ferdig kablet forran, tatt på igjen diverse deksler.. Enkelt å ta på igjen dekslene, trodde det skulle bli litt vansklig å få på igjen dekselet under rattet men det var helt uproblematisk.
Mangler fortsatt forsterkeren, men den er på vei!
Sånne lapper er alltid kjekt å få!
Ble en del kabelsko bruk og mekking for å få på komponentsettet, gjemte delefilteret der det var lagt klar til manuell vindusheis (jeg har el. vindusheis så da var valget enkelt... )..
Delefilteret ble limt fast med 2komponent lim. De skal sitte ganske bra. Lar det tørke til i morgen får jeg tar på igjen dørtrekket.
Har nå laget det slik at man KAN bruke det orginale ledningssettet på høytalerne, det kobles til, men der med headuniten vil det være koblet av så lenge forsterkeren er der.
Og så var det bare å vente på 2 deler:
- Forsterker
- 6,5 HCX 165 bak.
19.06-2010
Var ute å koblet på en gammal forsterker for å teste nye lyden i frontsettet! Er kjeemmpe fornøyd. Ble bra lyd!!
3 dørs Audi A3 1999 mod.
Kommer til å bruke denne tråden som logg for arbeid.
Sikkert nyttig for Audi A3 folk som skal lage annlegg, kommer til å skrive / ta bilder litt i detaljer.
Bestillingslisten og komponenter kjøpt inn
- 15 meter, Høytaler kabel, 3,3mm2 (12 GAUGE), Monster.
- 5 meter, RCA, 6 kanals: MONSTER I306
- 2 Høytaleroverganger, slik at det blir 5.25 forran og 6.5" bak. Kjøpte det på transmedia.mystore.no.
Audi leverer bilene med rare løsninger for festing av elementer...
- Strømkabel: 6 meter 53mm2 + sikring og sikringholder fra Lydibilen.no
- 5,25 komponent sett fremme: Rainbow SLX 230 dreamline.
- Liten A/B 4 kanals forsterker! : Soundstream Stealth 4.500.
- Splitter fra 53mm2 til 23mm2 x 4 .. + litt 23mm2 kabel.
- HCX 165 6,5" bak.
* Har headunit fra gamlebilen, Alpine CDA-9812RB. Meget fornøyd med denne!
Plan oversikt
Kommer til å lage alt så innebygget som mulig, ingen kabler skal vises. Kanskje en høytaler kabel i bagasjerommet som går til en avtakbar basskasse. Foreløpig blir det ingen monoblokk / basser bak, men det kommer med tiden.
Guider som har blitt brukt
Loggen
10.06-2010
- Har handlet inn litt spennendes komponenter etter å ha lest litt internasjonalt bestemte jeg meg for å prøve soundstream mobile serien sammen med Rainbow SLX 230 komp settet.
- Venter på det meste av komponenter, begynte å lage litt kabler og planlegger. Gleder meg til forsterker og komp settet kommer..
- Tok noen få bilder:
Koblingsskjema:
Inne i dette rommet vil forsterkeren(e) stå. Soundstream stealth serien gjør dette mulig
Smådetaljer, Lib kabel 53mm2 med kabelsko og krympeslange:
11.06-2010
- Fikk kabel fra LIB, de hadde fått nye typer kabler som var enda bedre og mykere! Fint!
- Montert strømkabel fra motorrom til sluttpungt ( bagasjerom, venstre rom).
- Tatt av alt av deksler som skal til, av med dørtrekket etter litt fustrasjon på hvordan man skulle ta det av!
- Gjort klar for de nye 5,25 elementene.
Lib kabel:
Gjennomføring, alt er gjemt i motorrommet..
Og vips, klar for sikring og påkobling på batteri:
Ut med de orginale høytalerene, unødvendig med trox skruer..
Det orginale ledningssettet mellom basselement og diskant. Syltynne ledninger
Kommer til å modifisere det slik at man kan koble på spillerens forsterker rett på iso kontakten og dra ut rca om f.eks. forsterkeren ryker eller om man plutselig ønsker å bruke spilleren som forsterker.
14.06-2010
Venter på at tingene mine skal komme i posten.
Fikk skrudd av litt deksler rundt om kring på bilen, lagt klar til strekk av høytaler kabel. Strukket remote kabelen. Ellers venter jeg på diverse høytaler ledninger og RCA 6ch kabelen slik at jeg kan bli ferdig med å trekke kabler!
Litt bilder
2x strøm (+) og jord + Rem kabel.
15.06-2010
Fikk en kabel i posten i dag, 15 meter høytaler kabel. Det var også akkurat nok kabel til hele bilen ( 2 høyt. fremme og 2 bak! )
3,3mm2 høyt. kabel fra KnuKonzept
Kabel gjennom frontdøren. Gikk greit, men brukte en stiv kabel og brukte den som trekkkabel for den myke høyttaler kabelen. Var litt knotete å komme til.
Det nærmer seg, kun 6 kanals RCA kabelen som mangler nå.
17.06-2010
I dag fikk jeg RCA kabelen (Monster 6ch) så fikk jeg 5,25 frontsettet
RCA kabelen.. Den var skikkelig solid og digge gull plugger på!
En del kabler langs venstre siden nå, her er alle kabler trekt .. ferdig finito, må på med alle deksler og 6,5 HCX 165ene når de kommer..
Sånn ser det ut nå, Ferdig kablet forran, tatt på igjen diverse deksler.. Enkelt å ta på igjen dekslene, trodde det skulle bli litt vansklig å få på igjen dekselet under rattet men det var helt uproblematisk.
Mangler fortsatt forsterkeren, men den er på vei!
Sånne lapper er alltid kjekt å få!
Ble en del kabelsko bruk og mekking for å få på komponentsettet, gjemte delefilteret der det var lagt klar til manuell vindusheis (jeg har el. vindusheis så da var valget enkelt... )..
Delefilteret ble limt fast med 2komponent lim. De skal sitte ganske bra. Lar det tørke til i morgen får jeg tar på igjen dørtrekket.
Har nå laget det slik at man KAN bruke det orginale ledningssettet på høytalerne, det kobles til, men der med headuniten vil det være koblet av så lenge forsterkeren er der.
Og så var det bare å vente på 2 deler:
- Forsterker
- 6,5 HCX 165 bak.
19.06-2010
Var ute å koblet på en gammal forsterker for å teste nye lyden i frontsettet! Er kjeemmpe fornøyd. Ble bra lyd!!
Comment