Announcement

Collapse
No announcement yet.

MiniMini prosjekt i Avensis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MiniMini prosjekt i Avensis

Hei jeg heter Lars-Erik, er snart 25, bor i mosjøen og er snekker av yrke. =)

Lager meg bare en prosjekttråd, selv om mine planer en meget små i forhold til gjennomsnittet.
    Men så har jeg litt bedre kontroll på ting selv, folk kan si ifra når jeg surrer det til, og jeg kan stille dumme spørsmål og få dumme svar uten å plagen noen.

Bil: Toyota Avensis stv. 1998 1,6 racing ..

stereo:

Hovedenhet: JVC KD-AVX11
    Frontsett: LIB -5250 (50 WRMS)
    Sub: Rockford Fosgate R1 12" i lukket kasse.
    Forsterker: Rockford Fosgate Prime R300-4 (334 WRMS)
    Kabler: Rockford Fosgate/Macrom (kjører 2. stk signalkabel.. brukte litt penger her,
    Har brent meg på dårlige signalkabler før...)

Satser på SQ med pittelitt trykk i..
    Er ingen proff akkurat, så bare kom med synspunkter/tips og tricks=)

Har bytta ut kassen med en mye mindre lukket kasse, er endel under 20 L, med en Rockford R1 12" i.. Ble for dårlig plass baki med den første kassa... bilder kommer.
    Lyden ble bra=)

venter for tiden på spiller, som er på reprasjon..

Bilen:

Anlegget:

Frontsett
    laget meg plate av Formica fasadeplater til innfelling av frontsett :

Forsterker:

Delefilter, montert inni dash:

Hovedenhet, DVD:

Last edited by lekelars; 26-07-2010, 00:20.
    98 mondeo
    02 laguna

meget pen installasjon.

et lite tips farg skruene som er på platen til høyttalerene svarte med en sprittusj eller lignende.
    blir enda penere slik.
    eventuellt bytt ut skruene til sorte umbraco skruer. da ser det litt mer ekslusivt også
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

glassfiber/betong baserte bygningsplater
      Hva heter de platene?
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

skulle lakke skruene, det blir vel en dag;p
        platene husker jeg ikke nøyaktig, kan finne det ut. er ca. det samme som Steni-plater.
        98 mondeo
        02 laguna

Comment

Pen insallasjon til lite penger må jeg si.... Ser ut at du er "nevenyttig"

Den 4kanaler´n.... Kjøpt på tilbud gjennom Realcar.no? (me 2)
          Har en mistanke at når det har gått ei stund,begynner du vel å bli sugen på "noe mere" Sånn er det med lyd i bil. En blir vel på en måte avhengig av det...
          Åssen syns du det LIB-settet funker dah?
          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

takk kjøpte den i mosjøen, virket som det var samme tilbudet flere steder skulle visst være en meget god forsterker, spesielt i forhold til prisen.. lib settet er nydelig, men mangler bass, mistenker jeg har for mye plass inni døra, var vanskelig å dempe der inne!
            98 mondeo
            02 laguna

Comment

Hva har du gjordt for å dempe døra dah? Jeg ville ha brukt MINST 1295,- i "Silent Coat"-dempemateriale http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4422
              Dette kan du ikke bare bruke inni døra,men "overalt" dær det er lite av orginalt dempe-materiale. Bakluka di f.eks.... Hjulhus,dørk og liknende plasser.... Men på den andre siden så er det kun en 6,5 toms-element og det er vel neppe konstruert ment for å spille slik at du får rygg-massasje...

Har du gitt for den forsterkeren dah? Jeg gav 998,- + frakt

Har du tenkt av kasse til den Rockford´en? Har hatt et likens/tilsvarende i en lukket kasse på ca 55ltr og det var greit
              No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                Men på den andre siden så er det kun en 6,5 toms-element og det er vel neppe konstruert ment for å spille slik at du får rygg-massasje...)
                Hvis man tenker sånn med alle komponenter man putter i bilen kommer man neppe helt i mål med noe Et 6,5" element har mye potensiale, men slapp montering vil aldri få dette frem! I Citroenen min så fikk selv 4" mellomtonene det til å svinge i et par metallplater helt bakerst i bilen. Kanskje ikke akkurat en tanks denne Citroenen min, men du skjønner greia

God demping hjelper - nesten - uansett membranareal!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Tony har rett, jeg har samme erfaring med mine 5.25". Demping og god montering er alfa & omega,
                  har hatt et par som trodde jeg hadde en liten sub baki når jeg bare hadde frontsettet kobla til.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                    Men på den andre siden så er det kun en 6,5 toms-element og det er vel neppe konstruert ment for å spille slik at du får rygg-massasje...

Har du gitt for den forsterkeren dah? Jeg gav 998,- + frakt
                    )

jeg gav 1500 i butikk... joda, den som leter... men greit å kjøpe i butikk.....

Må sende spilleren i retur til bilradiospesialisten, fordi den rett og slett bråker for mye! skal ikke være så mye støy når man spiller av en plate at det blir til bry! hvis det er sånn den skal være vil jeg ikke ha den! har hatt masse spillere, ingen har plaga meg med støy...=(
                    *skuffet* sikkertnoe feil da...... skulle kjøpt i butikk den også, masse styr med denne sendinga....

frontsettet mitt er foresten 5.25" blir ikke volsom bass av det nei..
                    men lyden er klar og fin. må nok prøve å dempe litt mer da... synd det er så mye vindu å dritt som skal ned inni døra, skulle bare skummet hele dritten..
                    98 mondeo
                    02 laguna

Comment

liten update:

laget til plate i bagsjerommet og "holder" til forsterker.

Blir trukket i sort, glass over forsterkeren, netting eller noe over vent.hullene og blått lys ned hele greia

blir ikke sånn topp finish på dette, er en bruksbil fremfor alt, og må ta hensyn til barnevogna som skal inn der om en kort stund Får se hvordan det blir, har ikke gjort så mye sånnt før..

Bilradiospesialisten lovte rask service når de fikk spilleren i retur, er spent på det, haaater og vente

Fikk litt lyst å sette et rockford-klistermerke i bakruta=) noen som selger sånne? skal ikke brife for mye, har ikke sååå mye rockford, hehe

98 mondeo
                      02 laguna

Comment

Sjekk eBay etter RF stickers. Finner sikkert noen der.

Comment

Blir bra detta. Du kan jo hengsle sammen de to platene? Det har jeg gjort hvertfall, så er det bare å vippe opp for å komme til...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

blir sikkert noe vippe greier ja.. gruer meg til trekkinga, sitter å ser sånne youtubs på det

da må jeg nok ebaye litt også, hehe mye fint der
                            98 mondeo
                            02 laguna

Comment

eBay er farlig :P Svidd av en del penger der :P

Trekking av plater er vell det simpleste. Eller er det basskassen du gruer deg til?

Comment

Working...
                              X