Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Ole vil på emma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ser lovende ut den utstyrs lista der. Har den suben selv, bra den men jeg bruker ikke min lenger. Og de mosconi forsterkerene blir du garantert ikke skuffa over.
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

Comment

Skulle du bli skuffet over de så kan jeg godt kjøpe de av deg ;D

Men ja, bra utstyrsliste og MEGET bra tempo på arbeidet som blir utført her!
      Har trua på denne bilen
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by GENEXXA
        Hvordan er de supra kablene i 1.5 og 2.5? Syns 6 var ganske stiv, i forhold til andre kabler (dog en kaliber mindre).
        Ja har hatt litt forskjellige kabler i bilen oppigjennom tidene, de er litt stivere i forhold til mye annet jeg har testet. Men i bilen min er litt stivere bra, har noen kjedelige steder å trekke igjennom veldig trangt og litt lengde. Men de er ikke for stive. Så var veldig lett å trekke med. Har bare lagt opp 4 x 1,5 hittil.
        Hvis du skal sammenlikne Connection audison sonus 2,5 med Supra er supra en del stivere. Men 6 er ganske stiv.

Men må nok nappe de ut igjen og trekke de i kabelstrømper Det ser penere ut. Har begynt å lodde alle kabelsko for å sikre bedre tilkobling.

Takk for posetive tilbakemeldinger skal se om jeg ikke får kappet til frontplate til kasse, kappet og tilpasset gulvet litt til og laget gitter i gulvet i morgen. Er ikke helt sikker på hvor mye arbeids tid jeg får i helgen, dama er på besøk og jeg hadde lovet en "kose" helg med kino og middag. Men skal jobbe litt på søndag og hele mandagen

med bilstereo

Får ikke trekt mid dekslene før jeg får vinyl i posten. Så venter jeg på kablene til dsp så er litt begrenset hva jeg får gjort før det. Kan ikke finne riktig tweeter vinkel før det er ordnet.

Jeg prøver å jobbe så fort jeg kan så går fort unna, men bilen er i bruk vær eneste dag så bilen må være kjørbar hele tiden så det er litt å tenke på.
        Last edited by oledeg; 04-09-2010, 01:56.
        Ole Martin
        Primera P11 2000 comfort
        Focal Utopia, Pioneer, Audio System, Mosconi, Supra, Tang Band

Comment

Originally posted by oledeg View Post
          men gleder og guer meg til trekking. Trur den blir vrien å trekke. Men håper den ser pen ut etter trekking.

BTW: Hva mener folk skal jeg bruke vinyl 1 eller vinyl 3 ???
          Det er vel kanskje ingen av disse, men Ketil på Audio-art har en vinyl som er helt syk når det kommer til strekking. Var innom der en gang og han demonstrerte den ved å strekke den over baksiden på en odr-mellomtone så den omsluttet hele magneten helt tight, uten å varmes eller noe Da ble jeg imponert iallfall Men det kan godt hende den mest strekkbare IB-vinylen er akkurat like god. Bare et lite tips til strekkbar vinyl

Er det en 6w3 midbass du har liggende? Den fra no.7 settet? Eller 6w2, fra no.6 (2-veis) settet?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
            Det er vel kanskje ingen av disse, men Ketil på Audio-art har en vinyl som er helt syk når det kommer til strekking. Var innom der en gang og han demonstrerte den ved å strekke den over baksiden på en odr-mellomtone så den omsluttet hele magneten helt tight, uten å varmes eller noe Da ble jeg imponert iallfall Men det kan godt hende den mest strekkbare IB-vinylen er akkurat like god. Bare et lite tips til strekkbar vinyl

Er det en 6w3 midbass du har liggende? Den fra no.7 settet? Eller 6w2, fra no.6 (2-veis) settet?
            Kjempe flott. Skal snakke med han en dag jeg da. Siden jeg sendte bestilling til install bay for nesten 2 uker siden. Har ikke så mye tolmodighet til venting.

Har 1 6w3 liggende som er strøken og har 1 6w3 som du tydlig se at kablen har blitt veldig varm langs konen på så den er litt missformet. Kan legge ut bilde av begge i morgen Det er fra no.7 settet.
            Ole Martin
            Primera P11 2000 comfort

Comment

Ja har skjedd lite i helgen siden dama ville ha en rolig helg, men har fått gjort litt i dag da

Dempet kassen

Hadde noe asfalt liggendes fra et tidligere prosjekt, denne matten var "tykk"

Ferdig

Har frest ut et gulv

Her blir det grill i gulvet

Her skal jeg bygge montasje til sikringer ol så jeg lett kan komme til dem etter gitteret er demontert

Så i morgen blir det gitter og front på kassa kanskje skrudd fast gulv og småting som det.

Så nå må jeg vel kjøpe strøm kabler vet ikke hvilket merke enda men finner vel ut av det
              Ole Martin
              Primera P11 2000 comfort

Comment

Har gjort bittelitt i dag og

Bygget front på kassen, limt og skrudd den sammen

Ja her skal fordelingsblokker og sikringsholdere stå

Inni kassa

Gulvet begynner å ta form

Støpeplast i skjøter for at ting skal bli 100% rett

Ja nå er jeg tom for snus da er det storkrise. Nå blir det en tur på butikken
                Ole Martin
                Primera P11 2000 comfort

Comment

Har gjort litt lite i dag. Men noe har da skjedd

Jeg har fikset på skjøtene. Fant jo ut at jeg hadde glemt å beregne plass til vinylen, men nå er det i orden

Så nå er gulvet straks klar til trekking
                  Ole Martin
                  Primera P11 2000 comfort

Comment

Har 1 6w3 liggende som er strøken og har 1 6w3 som du tydlig se at kablen har blitt veldig varm langs konen på så den er litt missformet. Kan legge ut bilde av begge i morgen Det er fra no.7 settet.
                    Legg gjerne ut bilder av disse ja, det kan tenkes at jeg er interessert i å stikke av med disse om du skal selge og prisen er fin Har gitt opp å lete etter et par 7w2 etter ca ett år med tråling på nett og selgere som har trekt seg osv. Så da er muligens 2 par 6w3 eller 2 par 6KRX3 midbasser et alternativ.

Ellers så ser bygget ditt flott ut da, går ganske fort på fram her Blir du klar til noen konkurranser i år mon tro?
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
                      Legg gjerne ut bilder av disse ja, det kan tenkes at jeg er interessert i å stikke av med disse om du skal selge og prisen er fin Har gitt opp å lete etter et par 7w2 etter ca ett år med tråling på nett og selgere som har trekt seg osv. Så da er muligens 2 par 6w3 eller 2 par 6KRX3 midbasser et alternativ.

Ellers så ser bygget ditt flott ut da, går ganske fort på fram her Blir du klar til noen konkurranser i år mon tro?
                      Takk takk prøver å jobbe fort, gleder meg til pen lyd

Da skal jeg ordne det til helga når jeg kommer hjem. Har ikke helt bestemt om jeg skal selge disse, hørte dama ville ha de i bilen skjønner du. Men skal snakke litt med hu om vi ikke skal fyre inn seas eller noe liknende.

Har sett litt på det. Jeg hadde lyst til å prøve meg på nm, men en må helt sikkert ha vært med på flere konkuranser før nm. Vet ikke hvordan det funker, kan vel ikke bare melde seg på å prøve seg.

Jeg hadde lyst å prøve meg på Gatebil til helgen men siden jeg ikke har fått Kabler til dsp enda så jeg får vinklet tweeter riktig. Da gadd jeg ikke prøve å bli ferdig med gulvet og tweeter. Har ikke hentet forsterkere enda siden jeg ikke har kablene til dsp, så enklest sagt er det lite jeg får gjort før jeg får Kablene og pakken med Vinyl og grillsnaps
                      Ole Martin
                      Primera P11 2000 comfort

Comment

Takk takk prøver å jobbe fort, gleder meg til pen lyd

Da skal jeg ordne det til helga når jeg kommer hjem. Har ikke helt bestemt om jeg skal selge disse, hørte dama ville ha de i bilen skjønner du. Men skal snakke litt med hu om vi ikke skal fyre inn seas eller noe liknende.

Har sett litt på det. Jeg hadde lyst til å prøve meg på nm, men en må helt sikkert ha vært med på flere konkuranser før nm. Vet ikke hvordan det funker, kan vel ikke bare melde seg på å prøve seg.

Jeg hadde lyst å prøve meg på Gatebil til helgen men siden jeg ikke har fått Kabler til dsp enda så jeg får vinklet tweeter riktig. Da gadd jeg ikke prøve å bli ferdig med gulvet og tweeter. Har ikke hentet forsterkere enda siden jeg ikke har kablene til dsp, så enklest sagt er det lite jeg får gjort før jeg får Kablene og pakken med Vinyl og grillsnaps

Du får sikkert lov å delta som gjest på NM, det betyr at du blir dømt på lik linje med alle andre, men du får ikke en plassering.. Så om du vinner så blir du ikke Norges Mester. For å kvalifisere til NM så krever det at du har deltat 2 ganger før NM i løpet av inneværende sessong.
                        Du må på de to gangene plassere deg bedre enn nr 10, men jeg har enda til gode å se 10 biler i en klasse så dette er ikke et problem
                        Last edited by Erik André; 10-09-2010, 01:08.
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                          ...men jeg har enda til gode å se 10 biler i en klasse så dette er ikke et problem ....
                          det er egentlig sykt at ikke flere konkurrerer aktivt i norge med tanke på hvor mange biler som har en eller annen form for ettermarkedsstereo.

Skulle nesten tro folk var redd for å bli dømt nord og ned når det egentlig bare er en gjeng som setter pris på godlyd og kommer med gode tips
                          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Utopia be

Normal edition

Grilled edition

Dette var mid bassene jeg egentlig skulle kjøre men siden ene er grillet må jeg finne på en annen ide.
                            Ole Martin
                            Primera P11 2000 comfort

Comment

Originally posted by omegadti View Post
                              det er egentlig sykt at ikke flere konkurrerer aktivt i norge med tanke på hvor mange biler som har en eller annen form for ettermarkedsstereo.

Skulle nesten tro folk var redd for å bli dømt nord og ned når det egentlig bare er en gjeng som setter pris på godlyd og kommer med gode tips

Må også huske på hvor langstrakt vårt land er

Utopia be

Normal edition

Grilled edition

Dette var mid bassene jeg egentlig skulle kjøre men siden ene er grillet må jeg finne på en annen ide.
                              Bestille ny? Åssen har du fått til detta?
                              Last edited by tofter; 11-09-2010, 22:20.
                              Bmw e34 520:
                              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Ja tenkte det, men de er så dyre a Kanskje etterhvert. Som sagt skal jeg teste tang band på jakten etter noe som har litt mer push i mb. Pluss det ligger ikke helt i budskjettet å kjøpe ny utopia be. Må prioritere det meste annet først.

Hvordan jeg fikk det til. Hmm det er ett godt spørsmål. Jeg vet faktisk ikke helt egentlig. Den er ikke sprengt, funker som bare det. Men det ser ut som det har blitt veldig varmt. Bildet lyver litt. IRL ser du at kablene som er limt på konen har blitt veldig varme. I konen ser en tydlige merker etter kablene.

Nå venter jeg på vinyl, lim, grillstoff osv så jeg får trekt litt i bagasjen.
                                Ole Martin
                                Primera P11 2000 comfort

Comment

Working...
                                X