Announcement

Collapse
No announcement yet.

sqwannabe: SQ Prosjekt - remasteret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by phoenix gold View Post
    hvordan kvalitet er de adcom ampene?yter de det som er oppgitt?har sett litt på adcom amper som ligger på ebay,er ikke så ille pris på mange av dem heller
    Adcom ligger helt klart i øvre skikte av hva angår lydkvalitet, men jeg har enda ikke koblet opp skjønnheten så vet ikke helt enda hvordan den låter.
    De yter nok mer enn oppgitt... som de fleste andre oldschool forsterkere.. tåler også ifølge manualen å bli lastet til 0,25ohm men de anbefaler det ikke pga varmegang.
    Vet også at folk har kortsluttet en av høyttalerutgangene mens de andre kjører. og det gjør den visst heller ikke noe av.
    Ettersom jeg husker er det vel Nelson Pass som har designet disse, en legende innen forsterkerdesign.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Åååh... den var søt den!

Comment

jess, synes det virker kjente den topologien... legg merke til at disse forsterkerne er ekte DC THRU... dvs at det ikke finnes noen som helst kondensator i serie med signalen... eller er det en power supply for hver kanal par, da dette gir større headroom og større dynamikk. Ellers kan du få problemer om laddespeningen overstiger 14,7volt... da går den i protect... det problemte hadde jeg da jeg hadde 14,9v. det meste av tiden men med litt modding fungerte helt fint. Husk også at den har en veldig høy tomgans strøm trekk -rundt 6amper...

Ser du fikk med preamp/delefilter og den er faktisk også balansert. Min egen erfaring er at dette låter bedre enn McQintosh sin 4 kanaler da jeg sammenliget i Sierran ellers spilte jeg med 4404 rundt 139,xdB med 2x12" i lukket kasse i dBDrag...

gratulerer med en kjempe god amp
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

så hvorda låter legatia da? er dog litt usikker på om de er "bedre" enn det jeg har fra før av.. ser litt på dette jeg også skjønner du
          Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by matador View Post
            jess, synes det virker kjente den topologien... legg merke til at disse forsterkerne er ekte DC THRU... dvs at det ikke finnes noen som helst kondensator i serie med signalen... eller er det en power supply for hver kanal par, da dette gir større headroom og større dynamikk. Ellers kan du få problemer om laddespeningen overstiger 14,7volt... da går den i protect... det problemte hadde jeg da jeg hadde 14,9v. det meste av tiden men med litt modding fungerte helt fint. Husk også at den har en veldig høy tomgans strøm trekk -rundt 6amper...

Ser du fikk med preamp/delefilter og den er faktisk også balansert. Min egen erfaring er at dette låter bedre enn McQintosh sin 4 kanaler da jeg sammenliget i Sierran ellers spilte jeg med 4404 rundt 139,xdB med 2x12" i lukket kasse i dBDrag...

gratulerer med en kjempe god amp
            Takker for det, James
            Det er mer enn nok futt i den ja, gain står så lavt jeg har klart å skru den uten at den kutter lyden. Og da må jeg fortsatt gaine ned med spilleren
            Til nå meget fornøyd med kjøpet ja

Originally posted by hc_tk View Post
            så hvorda låter legatia da? er dog litt usikker på om de er "bedre" enn det jeg har fra før av.. ser litt på dette jeg også skjønner du
            De låter i mine øre meget bra. Har ett par issues å rette opp i før det blir optimalt, men potensiale har det absolutt ja.
            Er vel egentlig ingen supermann i å forklare lyd, så for mer info får du høre med glenn, han har hørt det.

Comment

Slutt å skryt nå Thomas:P
              Ken André Høgden
              www.powersound.no
              CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
              !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

Skjedd no mer her a.. no spenndene planer mot sommeren

Comment

Ikke skjedd noe annet enn masse tankespinn. Så får vi se hva som blir realisert..
                  Jeg får nok uansett ikke tid til å gå løs på den igjen før til sommeren. Styrer endel med innestereo for tiden, samt masse eksamener snart.

Dessuten har jeg ikke noe sted å skru på den nå..

Comment

Originally posted by sqwannabe View Post
                    Ikke skjedd noe annet enn masse tankespinn. Så får vi se hva som blir realisert..
                    Jeg får nok uansett ikke tid til å gå løs på den igjen før til sommeren. Styrer endel med innestereo for tiden, samt masse eksamener snart.

Dessuten har jeg ikke noe sted å skru på den nå..
                    ok.... skjønner.

Comment

• nå er sommeren her og jamen meg fint å stå ute å skru!

fått gjort noe mer?
                      mvh Sindre Carlsen

Comment

• Ser bra ut det her

KIA Sephia du har? Mamma har sånn
                        - 97' Nissan Primera 2,0 SRi
                        Alpine | Panasonic | Stinger | Focal | Fusion | Connection
                        www.DemptD.com

Comment

• Originally posted by sicarlse View Post
                          nå er sommeren her og jamen meg fint å stå ute å skru!

fått gjort noe mer?
                          Sommer å sommer, ute er det bare regn å drit da
                          Har bygget om mellomtonehusa, mangler bare å få trekt de

Originally posted by DemptD View Post
                          Ser bra ut det her

KIA Sephia du har? Mamma har sånn
                          hehe, morra di har fet bil

Comment

• Mja, okei.. siden det ble litt liv her igjen så får jeg vel spe på med et par bilder da.

Var ikke fornøyd med spredningen på venstre mellomtone slik den var montert, så måtte gjøres på nytt.

Snittet lett på huset, og bøyde det mer mot førerposisjon. Så var det frem med et gammelt laken.

Så med polyester og litt glassfiberforsterkning.

Så etter litt pussing og sparkel ble det seende slik ut i bilen.

Så gikk jeg tom for vinyl, så da ble det alcantara istedet

Comment

• Ble bra det der, hvilke elementer var det du har brukt forresten?
                              Pioneer - Hertz - Zealum
                              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

• Originally posted by PikoFlex View Post
                                Ble bra det der, hvilke elementer var det du har brukt forresten?
                                Alt står beskrevet i første post, men er Hybrid Audio Legatia det går i

Comment

Working...
                                X