Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tofter's "Cyburg Needle"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Selv om det strider med budsjett-temaet her, er ett par W3-1878 på vei i posten (må bare elske impulskjøp! ). Er spent på om det blir noe særlig forskjell, håper på en litt bedret midbassrespons. Elementet kan i alle fall skilte med noe lenger slaglengde.

Last edited by tofter; 18-11-2010, 23:43.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

bambushøytaler
      fusion/audi system xIon/digitals design

Comment

Stianuno! Har du fått MA forsterkeren din nå? Da må du isåfall dele noen erfaringer med oss!

Originally posted by vw performance View Post
        bambushøytaler
        Bambus indeed, må holde det økologisk!

Noen close-up bilder:

Er det en håndgranat, eller en Tang Band?

Har ikke spilt mange timer enda men merker alt et stort løft i bassen, betraktelig mer snert og kontroll. Overraskende nok er det nesten enda større forskjell i diskantgjengivelsen. Dårlig til å beskrive, men mer luftighet og kontroll er stikkord her tror jeg. Herlig smækk over skarptromme, cymbal osv nå.

Det neste nå må vell bli en DIY (stereo?) sub som står for de laveste oktavene, som bidrar med litt kroppslig bass!
        Bmw e34 520:

Comment

Den har ligget på tollen i Oslo siden den 16.November, fikk regning fra ups i dag på 300kr for momsen, så da ble kjøpsummen justert til 3500kr ink frakt

Grattis med nye elementer

Comment

Hva med en TB 6.5" sub da Øyvind?? Spiller inn en i "free-air" jeg nå om dagen, skal bygge kasse og smelle den sammen med TB 2" fulltoner.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Tror jeg må ha meg et sett med slike høyttalere jeg! Må bare finne en plass å bygge/noen som kan bygge for meg :P
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

du har ikke mulighet for å filme ett klipp når de spiller? veldig nyskjerrig..
                selv om det helt sikkert er mye bedre å høre live.
                Last edited by Terranoise; 28-11-2010, 02:05.

Comment

Man får jo ikke akkurat høre nøyaktig åssen dem spiller ved å filme da, men det hadde jo vært morsomt å se ja - bring it on Øyvind!
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Så heftig å høre at de nye 3" låter bra, har siklet mye på dem. Blir nok slike neste gang det er fulltone på gang hos meg!

Og ekstremt flotte høyttalere du har bygget da!

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                      Den har ligget på tollen i Oslo siden den 16.November, fikk regning fra ups i dag på 300kr for momsen, så da ble kjøpsummen justert til 3500kr ink frakt

Grattis med nye elementer
                      Okei, uansett rimelig hvis den er så god som det sies. Er spent på om du også blir fornøyd.

Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Hva med en TB 6.5" sub da Øyvind?? Spiller inn en i "free-air" jeg nå om dagen, skal bygge kasse og smelle den sammen med TB 2" fulltoner.
                      Ikke umulig! Har to stk w6 liggende, så det passer jo bra. Spørsmålet er mest hvilken kassekonstruksjon jeg skal gå for, delefilterløsning og hvordan det skal drives.. Noen som vet om en enkel Dsp til en grei pris?

Originally posted by PikoFlex View Post
                      Tror jeg må ha meg et sett med slike høyttalere jeg! Må bare finne en plass å bygge/noen som kan bygge for meg :P
                      Fortrinnsvis et varmt sted, håper jeg

Originally posted by Miniboom View Post
                      Så heftig å høre at de nye 3" låter bra, har siklet mye på dem. Blir nok slike neste gang det er fulltone på gang hos meg!

Og ekstremt flotte høyttalere du har bygget da!
                      Takker!
                      Bmw e34 520:

Comment

Det ble etterlyst en liten videosnutt, og det skal jeg da kunne ordne.. Hvor er det lettest å laste opp en film på 230MB?
                        Bmw e34 520:

Comment

Lettest er vel youtube? Tar opp til 2GB der..
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Du kan jo komprimere filmen i windows movie maker.. (Om du ikke har en slik Mac)
                            ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

Originally posted by Terranoise View Post
                              du har ikke mulighet for å filme ett klipp når de spiller? veldig nyskjerrig..
                              selv om det helt sikkert er mye bedre å høre live.
                              Er dette godkjent?

Lyden ble litt tynn, men man får da en liten smak.
                              Bmw e34 520:

Comment

nice,høres sikkert bedre ut i virkligheten men. og det var kun de to som spiller uten sub?

Comment

Working...
                                X