Announcement

Collapse
No announcement yet.

Galskap: BMW 325 TURBO: gobil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Galskap: BMW 325 TURBO: gobil

    har nå begynt sånn smått med annelegg i bilen min. har foreløpig dette:

    2x Phoenix Gold ms-2125
    2x ADS R12s Subwoofers
    2x Pioneer TS-A132C i hattehylle
    orignalt bmw høytalere foran skal byttes..

    har og noen spm.. hvordan kobler jeg disse sub`ene for 4 ohm på utgangen? noen som har skjema e.l.? da jeg bruker en forsterker på hver sub. og brokoblet er de stabile i 4ohm..

    hvordan forsterker passer fint til de hattehøytalerne, bør jeg skaffe en 4 kanalers for fremtidig frontsett, eller drives ett frontsett fint av spilleren? er en standard sony spiller..



    Last edited by Galskap; 15-11-2007, 23:44.

  • #2
    De forsterkerne er stabile langt under 4ohm i brokopling!
    Jeg har kjørt min 2125 i 1ohm brokoplet stabilt, men det kommer litt an på elementet som brukes. Så lav last som 1ohm krever selvf. at du har god nok strømforsyning i bilen.

    Men å kjøre bassene i parallell på 1 brokoplet MS2125 er ikke noe problem, regner med det er 4ohm enkeltspole på elementene, du får da 2ohm i brokopling med en forsterker. Den er mere enn kraftig nok til de elementene! Da har du en forsterker til overs til å kjøre frontsettet på!
    ...Eller du kan selge den til meg, for jeg skulle gjerne hatt tak i en sånn!;-)

    Bakhøyttalere er jeg ikke noe glad i.. Få deg ett skikkelig frontsett og glem å kjøre det på spilleren.. Bruk forsterkeren du har til frontsettet, eller hvis du skal ha bakhøyttalere så få en amp til. Eller skaff en firekanaler og selg den MS'en til meg. Hehe..

    Lykke til!

    Mvh
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Her er gamle bilen til Kay ja..Hehe. Jan Anders, bare så du vet det så skal JEG ha de ampene dine om du skal selge de. Jeg ville kuttet ut bakhøyttalere, og heller kjøpt et skikkelig frontsett istede. Spør hvis du lurer på noe, er jo ikke sååå mange milene unna..
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #4
        hehe. skal huske det tommen ^^

        har bestemt meg for og bruke en forsterker på hver sub:P prøvde med begge to på en forsterker, og synes ikke det spiller noe særlig, kan være fordi elementene er helt nye? uansett, hvordan kobles elementene for 2 ohm? kobler sammen plussene og minusene på hver høytaler om jeg husker riktig?

        har btw egen forsterker til frontsett så det er ikkeno prob.
        Last edited by Galskap; 16-11-2007, 12:12.

        Comment


        • #5
          Og tommen burde lære seg å sende PM!!!!!

          Comment

          Working...
          X