Ser bra ut dette. En bil som i utgangspunktet er ganske godt lydisolert med såpass ekstra demping må jo bli rimelig fri for veistøy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Prosjekt w210 (Mb e-klasse)
Collapse
X
-
Da var et par Tang Band W6-1139SI fra Pål kommet i hus. Pål (Bilstereosenteret) er foresten en kjernekar å handle hos og kan trygt anbefales.
Har også fått tak i et par høyttalerdeksler til dash som jeg skal "modde" litt for å få plass til et par fulltoner.
Er det noen som har erfaring med Tang Band W4-1337SD eller Tang Band W3-871 montert på dash, så del gjerne dine erfaringer(vinkling,filter, eq osv.)
Har aldri prøvd med fulltoner tidligere så alle råd tas imot med takk.
Last edited by camaro z28; 19-02-2012, 15:04.
Comment
-
Er det noise isolator du har brukt i taket? I tillegg til butylenTorbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
Morro å se at andre bygger i W210 også, har stasjonsvogn jeg da, så da slipper jeg så mye mas med bassen bak hehe.
Har selv 6,5" tangband i dørene, funker bra det. kjøpte også både 3 og 4" tangband til dashen, så for vi se hva som passer 3" går nok rett i, men tror man må modde bittelitt for å få 4"en til å passe. men har ikke hatt tid med stereobygging på mange mnd pga huskjøp+oppussing men til gjengjeld så for jeg meg et brukpart verksted daRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Er det noen som kan gi meg hjelp til å beregne ny kasse(portet)? Hadde beregningsprogram på gamle PCen men den er nå ødelagt
Subwoofer Type:
KFC-XW1200F
12" Carbon-Glass Fiber Honeycomb Cone
Specifications:
Nominal Impedance: 4 Ω
DC Resistance : 3.2 Ω
Voice Coil Inductance (mH): 2.8
Piston Area (Sd): 0.049
Force Factor (Bl): 12.93
Volume Acoustic Compliance (Vas): 62.69 liters (2.214 cu. ft.)
Moving Mass (Mms): 224 g
Resonance Frequency (Fs): 24.8 Hz
Mechanical Q Factor (Qms): 2.897
Electrical Q Factor (Qes): 0.67
Total Q Factor (Qts): 0.544
Maximum Peak Power: 1,400 W
Peak Excursion (Xmax): 8.5 mm
Displacement: 1,740 cc (0.061 cu. ft.)
Mounting Depth: 100 mm
Weight of Magnet: 1,370 g
Voice Coil Diameter: 65 mm
Comment
-
spørr Dag Johansen, han er knall med høytalere og divRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
Skjedd no mere her da?Ronny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
-
morsomt og stilig dette her da, ikke mange som bygger i disse bilene. Men de fungerer veldig bra til stereobyggingAudi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1
Comment
-
Bygger litt selv i min 210, derfor er det veldig morro å se åssen andre løser sine bygg i disseRonny Karlsen
02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
Comment
Comment