Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miniprosjekt : Hattehylle til en Nissan Primera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miniprosjekt : Hattehylle til en Nissan Primera

    Hei.
    Driver så smått å snekrer på en hattehylle i bilen til dama mi, og er nyskjerrig på om noen tror den vil duge ;-)



    Den har tre kammer, to tette, menst suben er portet.
    Elementene jeg hadde tenkt å bruke er: infra decade 6x9 og en Earthquake Sws 12". Forsterkeren er en soundstream lw 5.830.
    Kassen til suben er 18 cm dyp og ca 28 liter. Noen som eventuelt har andre forslag til sub?

    mvh Geir

  • #2
    hei, pen hatte hylle, veit ikke helt hva dit budskjett er men, hva med en REaudio SX12 da? hva er kjøpt in, er forsterker kjøpt in f.eks.?
    '97 VW Caravelle 2,4d
    Alpine | Dynabel | Installbay

    Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

    Comment


    • #3
      sx12 er nok litt for stor/dyp for den kassa der
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        hva med REaudio SE12 da? den ville vel passet bra?
        '97 VW Caravelle 2,4d
        Alpine | Dynabel | Installbay

        Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

        Comment


        • #5
          den er like dyp som sx12 da

          den SWS subben er et godt alternativ baki der den
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            ok:P hehe

            men hvilken farge skal du(trå-starter) ha på hattehylla?
            '97 VW Caravelle 2,4d
            Alpine | Dynabel | Installbay

            Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

            Comment


            • #7
              Takk for svar :-)

              Har allerede kjøpt inn alle de komponentene jeg nevnte i første innlegg...
              Hadde tenkt å kle hyllen med lysegrått filt siden det står best til fargen på interiøret i bilen :-)
              Er litt i tvil om jeg skal trekke hver bit for seg, eller om jeg skal trekke alt i ett og heller skjære ut mellom de to bitene... Noen inspill?


              mvh Geir

              Comment


              • #8
                Originally posted by GeirE View Post
                Takk for svar :-)

                Har allerede kjøpt inn alle de komponentene jeg nevnte i første innlegg...
                Hadde tenkt å kle hyllen med lysegrått filt siden det står best til fargen på interiøret i bilen :-)
                Er litt i tvil om jeg skal trekke hver bit for seg, eller om jeg skal trekke alt i ett og heller skjære ut mellom de to bitene... Noen inspill?


                mvh Geir
                Jeg har lysegrå alcantara som er kjøpt hos www.installbay.no . Det er en hel pakke, og koster veil 799,-. Du kan få den for 500,- fra meg om du vil, ikke brukt 1mm av den en gang.
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #9
                  Det går sakte med meg her, men tok og jobbet litt igjen i helga, og det nærmer seg


                  da står det igjen å liste rundt der jeg måtte kutte i filten, og på en eller annen måte få sikret hattehyllen slik den ikke kommer flygende frem i en eventuell kræsj... noen som har et forslag til hvordan jeg enkelt og effektivt kan få ordnet dette?

                  mvh Geir

                  Comment


                  • #10
                    beste hadde vel vært å brukt store stygge bolter men da må du nok ordne en festeanordning så de ikke blir visendes
                    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                    Comment


                    • #11
                      Tjah, i primera er det forskrekkende mye plastikk rundt den luka. :/

                      Er ikke lett å få festa det skikkelig.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        så bra ut dette da=)
                        Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                        Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                        Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                        Comment


                        • #13
                          Er det stål i hatthylla eller er det Coupe det er snakk om?

                          Om hatthylla er som på min bil og du ikke vil lage hull igjenom den nye kan du jo feste 4-6 Vinkelbeslag og lage passende hull i hylla så tre en bolt gjennom for å låse den fast på undersiden. Enkelt å montere, enkelt å fjerne.
                          2001 Subaru Legacy 2.5 GX
                          1993 Subaru Legacy 2.2 GX
                          1987 Subaru L1800 1.8 GL
                          MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

                          Comment


                          • #14
                            Hattehyllen er bygd av 22mm sponplater og litt av den originale hylla... deretter trekt med filt... ikke noe stål i den bortsett fra skruene ;-)
                            Har sett flere bilder fra bilkræsj der skruene på sub elementene har løsnet og sendt elementene flygende fremover i bilen, så er litt skeptisk

                            Comment


                            • #15
                              Det er sant det, har tenkt på dette selv da jeg skal ha sub i hatthyllen, blir så jeg lager en stor baffelring av stål, så jeg har på innsiden av kassen for å bruke det som "skive".. tror dette er den beste løsningen
                              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                              Comment

                              Working...
                              X