Announcement

Collapse
No announcement yet.

mrZipp0: Audi 80, Introduseres til Pioneer, Audison and MB Quart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ser bra ut dette da

    Blir artig å se hvordan det blir når det er trekt opp og alt er på plass.

    Stå på videre så blir dette fett
    Håvard S
    Daglig Leder
    PlanetHifi
    Trondheim

    www.planetHIFI.no

    Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
    Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


    BMW 750 Prosjekt tråd

    Comment


    • #47
      Takk for det er så godt som ferdig nå.. må få tak i noe flytende sparkel så blir det helt fint så kommer jeg vel innom til deg i løpet av uka og handler noe trekk som du kanskje kan hjelpe meg å lime fast?
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

      Comment


      • #48
        Har sparklet og pusset litt mere, og lakket med matt svart for å se etter store kontura feil.. ser forsåvidt greit ut,, blir litt småpussing, jeg jeg sannsynligvis stikker innom planetHIFI på onsdagen

        Bilder kommer i morgen forhåpentligvis
        Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

        Comment


        • #49
          Du får stikke innom en tur så ser vi litt på det.

          Ser virkelig bra ut nå
          Håvard S
          Daglig Leder
          PlanetHifi
          Trondheim

          www.planetHIFI.no

          Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
          Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


          BMW 750 Prosjekt tråd

          Comment


          • #50
            skulle gjerne stukket innom denne uken, men har klart å bli syk igjen, så har ikke fått gjort noe som helst.. er litt småpussing igjen på astolpene, så er de klare til trekking..

            Har du polyester inne på lager? må ha noe for å få fortsette med dørene og bli ferdig der.. tenkte jeg skulle få gjort det ferdig neste uke om jeg ikke er dårlig enda.

            Kommet noe lengre med bimmern da?


            Kan fortelle at jeg er veldig usikker på hvilken amper og sub jeg skal bruke.. har tittet litt på mille med evt. audison forsterker.. men også sittet litt på focal... fått litt sansen for focal mest pga. utseende og at jeg føler det er mange her på forumet som bruker audison forsterkerene.. morsomt med noe nytt... folk vet jo at audison funker.. :P

            Noen som vet hvordan forsterkerene til focal er? skal ha subben i hatthyllen så trenger ikke så mye effekt.. er ikke rumperisting jeg er ute etter...
            Last edited by mrZipp0; 31-01-2008, 20:11.
            Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

            Comment


            • #51
              Vel har ikke fått gjort noe denne uken.. desverre.. har ordnet så jeg får polyester på mandagen nå.. så får jeg vel 5meter med 20x20mm firkant rustfristål på onsdagen.. så er det egentlig bare å vente til den 30. for å kjøpe sub, hvilken får dere se da

              ellers var jeg innom planethifi.no i går snakket litt med han, og kjøpe etpar kabelsko.. ikke noe mere enda

              har trekt strømkabel fra motor rommet til bagasjerommet nå da, men blir ikke koblet på før jeg har flyttet batteriet.. står ikke der jeg vil ha det nå..
              (her kommer firkantstålet inn)

              A-Stolpene skal pusses i morgen, så de er klar til trekking samtidig som dørene.. altså om en mnd forhåpentligvis må få inntensivert jobbingen fremover
              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

              Comment


              • #52
                dette ser jo jævlig bra ut har kommet ett bra stykke jeg også nå =) "ferdig" med den ene døra å har igjen pussing å lakkering til det ene feste til diskantene. Blir lite påkåstet på anlegg fremover her i gården,skal til verdal'n å se på ny motor til helga Stå på videre Ole Dette blir rått!

                Comment


                • #53
                  ser bra ut dette men syns vinklinga på diskantene pekte mye ned har du lytta deg til dette? eller bare vinkla dem sånn?
                  Fått brukt noe av kabelstrømpen du kjøpte da?
                  Ronny Karlsen
                  02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                  96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                  Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                  Comment


                  • #54
                    De er vinklet litt nedover, ikke mye, men sitter ganske så lavt i denne bilen. Vanskelig å vise på bilde hvordan de er vinklet også, så blir vel letter når folk får se bilen på div. treff osv

                    Har trekt den over strømkabelen som jeg har lagt opp, ikke koblet til noen plass enda, men blir vel gjort i helgen, skal flytte batteri plassering imorgen/søndagen om jeg får tid, og da blir kablene i motor rommet oppgradert til 35mm2 connection kabler(innkjøpt) fra dynamo, så blir det 50mm2 GND og det ligger jo 50mm2 bakover nå.. ellers har jeg planer om å sette sammen dørene delvis om jeg får tid

                    enn du? fått brukt noe av strømpen?
                    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                    Comment


                    • #55
                      Update: 12/2 - 08 - Batteriflytting!

                      Vel, lenge siden det har vært noen oppdatering her nå.. men noe er da blitt gjort, men eneste som er verdt å vise akkurat nå er flytting av batteri i motor rommet.

                      Orginal batteriplassering:


                      Ny plassering:


                      Noen slanger iveien sier du? neida

                      Så måtte det blir laget ramme for å sette driten(biltema) på..
                      har desverre ikke så mange bilder av dette, men er ikke så veldig mye å vise frem heller da det kun er ei ramme.

                      Kan jo nevne at dette batteriet ikke er noe jeg skal bruke, men har planer om å finne noe som er veldig likt når det kommer til fysisk størrelse













                      Så måtte det jo byttes ut en del kabler osv.

                      35mm2 holder nok til dynamo











                      Nye batteripol sko fra connection, dette er first serien, da jeg ønsket å kunne bruke kabelsko




                      Montert sikkeringholder til stereo:












                      Det var alt for denne gang, kanskje ikke den mest intr. oppdateringen, men dere ser at jeg pusler litt rammen osv er ikke behandlet enda, skal ta meg av slikt så fort jeg kan, må vel pusses osv.. er ikke helt ferdig med det festet heller, da bilen ikke ville starte igjen når jeg prøvde.. meeen, var vist en ledning som hadde lurt seg unna..

                      Hva som blir det neste er litt usikkert, men skal i allefall ordne meg en koblingsboks der det gamle batteriet stod, ut til de orginale kablene. skal gå 2x10mm2 opp dit da det er ledig på batteriet
                      Last edited by mrZipp0; 12-02-2008, 19:12.
                      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                      Comment


                      • #56
                        ser da bra ut =) skal du inn med et batteri på orginal plaseringen i tilleg eller ? pene de polskoene der hehe
                        Aleksander Hammernes
                        Trondheim (Hitra)
                        JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

                        Comment


                        • #57
                          Blir bra dette... Skal du bruke org batteri? Kunne i såfall byttet den regulatoren din til den modellen som lader litt mer... Koster ikke så mye heller...
                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            takk for kommentarene på den orginale plasseringen kommer med en "koblingsboks" så det blir lett å koble til stasj. og orginale ledninger i motor rommet. batteriet skal byttes ut med siden, men det er lite med cash for siden, og kommer noen "helvetes" måneder fremover med tanke på utgifter, så prøver å begrense meg på alle områder.. skal dog bygge litt med det jeg har liggende, skal prøve å få sparklet litt på døren og et lag med glassfiber på utsiden for å gjøre den stivere

                            har slitt litt med den ene døren idag, men fikk den sammen tilslutt, ser ikke spesielt pent ut, men blir da med tiden, skal legge ut et bilde i morgen om jeg får til..

                            TheCharger: mulig jeg skulle byttet så den lader mere.. vet ikke om jeg skrev det lenger oppe, men ladespenningen gikk opp fre 12,8-13v til 13,5-13,9v.. ikke målt med noe annet enn det som står på spilleren, men ifølge spesifikajonene på dynamo så skal den levere 90A i 14v, så skal vel stemme sånn passe

                            ikke koblet på forsterkeren igjen enda, men blir morsomt å høre om det er noe mere trykk å hente


                            eller kommer det fremover til å bli litt mindre jobbing, da jeg må ha en knøtte liten pause ut denne uken regner jeg med.. i allefall tror jeg det.
                            Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                            Comment


                            • #59
                              Alltid kjekt å se motorrom oppdateringer
                              Ble bra dette her, men jeg ville kombinert med en skikkelig motorvask når saltet forsvinner. Klarer forresten de to stakkers stripsene holde batteriet på plass? Eller bruker du den bøylen til vanlig?
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment


                              • #60
                                Motor rommet ser helt for jævlig ut, skal nok vaskes til sommern ja

                                de holder batteriet nå. men den bøylen vil bli montert ganske så snart, stripsene er forresten byttet ut med etpar som er MYE tykkere
                                lurer på å stroppe det fast om jeg finner noen stropper


                                skal pusse og gå over med sinkspray når jeg får tid nå, ellers ruster det vel bort...


                                Koblet på den ene forsterkeren som er i bilen idag, ble en del mere trykk når spenningen ble økt fra 13V til 14V git
                                Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                                Comment

                                Working...
                                X