Announcement

Collapse
No announcement yet.

Praktisk Kickeranlegg i min Audi S6 C4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by simso View Post
    hvorfor har du ikke koblet jordingen direkte på batteriet? nå må anleggets strøm gå sammen med bilens strøm via den tynne kabelen til karroseriet
    Er jo i grunnen sant det. Men nå er forsterker jordet nærmere samme "nivå" som cdspiller..

Bra jobbet Flandy blir bra detta!!
    Min bilstereo side på facebook.
    www.facebook.com/nautiluzcreation

Comment

Det ser bra ut!
      Høres ut som en fin plan å lage et lokk som fungerer som en grill, trukket i stoff.

Dynamoen produserer strøm så lenge motoren går, og derfor vil jeg påstå at forbindelsen til den aller viktigst (både pluss og minus/jord). Batteriet fungerer som buffer/magasin. Dette merkes dersom du trekker mer enn dynamoen kan levere eller kablene til den er for dårlige, i form av spenningsvariasjoner.
      Når det er sagt kan det jo hende du ønsker å spille litt uten motoren i gang, og da lønner det seg nok med samme dimensjon på jording til batteriet, eller hakket større mtp. evt. andre forbrukere.
      Jeg har tenkt på 70 kvadrat mellom batteri og karosseri, og 50 kvadrat på resterende.
      Eivind

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro
      '87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Comment

Trenger vel neppe mere enn 50mm2 på det korte strekket fra batteri til kaross vil jeg tro.. Men har du tilgang til bra 70mm2 kabel så er det vel bare kjøre på

Comment

Men en tykkere kabel bra batteri og frem til dynamo er kanskje å foretrekke?

Comment

Ja, det er helt klart å foretrekke det.. En tommelfinger regel er vel samme areal på kabelen som du bruker til stereoen.

Dvs 50kv fra batteri - til chassi
            50kv fra dynamo til batteri

Comment

OK. Jeg skal se hvordan den vil funke i praksis. Jeg tror neppe det vil bli noe problem men.

Comment

Originally posted by amarok View Post
                Men en tykkere kabel bra batteri og frem til dynamo er kanskje å foretrekke?
                Ikke nødvendig, den er dimmensjonert for ladestrømmen som kommer fra dynamo. Og din dynamo har ikke blitt kraftigere med årene dessverre heller det motsatte. Så den kabelen som ligger der orginalt holder. Tviler på at audi sparerer på den kabelen siden det ikke er noe sikkring på den.

Comment

Det går nok bra! Vippet av dørtrekket i dag. Jeg skjønner nå at det kan by på utfordringer med å få plass til det frontsettet. Må nok kutte litt i dørtrekket og lage til noe her.
                  Attached Files

Comment

Da skynder jeg meg å legge ut noen bilder fra gårdsdagen før jeg fortsetter i kveld.
                    Det ble laget nye pods av glassbalonger blandet med epoxy og laget en monteringsring for å støpe imot.
                    Jeg synes det ble veldig bra, men skal ikke tal æren for disse, da jeg har fått hjelp av en meget habil bygger. http://www.facebook.com/NautiluzCreation
                    Podsa ble grovslipet og er nå klar for finsparkel og svart sky.

Jeg har et sett sorte dørtrekk med skinn jeg skal montere dette i, de gamle blir kastet etter at jeg har flyttet over "carbon" listene.

Trukket toppen på kassa fikk vi også gjort, og prøvespilt. Det ga helt klart høy glisefaktor!

Bilder....
                    Attached Files

Comment

Med god hjelp fra Sir Nautilus fikk jeg på plass dørsider foran og bak. Dørsider er byttet til sorte med skinn, og "Karbon"lister ble flyttet over. Fikk en liten case med å få plass til de "små" delefilterene til kompsettet, men det gikk til slutt. I bakdører var det rett og slett ikke plass så de ble plassert bak i rommet hvor den orginale subben egentlig står.

Lydresultatet ble jeg meget fornøyd med.
                      Attached Files

Comment

for å få mere effekt ut av midbassen, så burde du lage noe så ringen til elementet blir boltet fast i i selve døra, så ikke elementet blir sittende i bare dørtrekket
                        VW Golf 4
                        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                        Simen Sormbråten

Comment

Jeg synes det er mer enn nok midbass nå, Dørtrekket er ganske stivt i seg selv. Ringen sitter også veldig godt fast i trekket.

Comment

Nice dette her
                            Mvh
                            Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Dritalei gråfargen jeg hadde i interiøret gjorde jeg et forsøk på å lakere dette med sort plastlakk.
                              Resultatet ble helt akseptabelt frem til bilen sto en dag i sola. Da ble noen områder matt og jeg er nå på jakt etter midtkonsoll i sort utførelse.
                              Legger ved noen av hvordan det så ut da
                              Attached Files

Comment

Hva med og trekke den i vinyl ?

Comment

Working...
                                X