Announcement

Collapse
No announcement yet.

R-M-I's moderate 406 Bygg.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Meget idiotisk opplegg.. Originalkablene er også så stramme at jeg vil anbefale en distribusjonsblokk mellom orginalkablinga og batteriterminalen.. Det jeg gjorde ihvertfall

Comment

Venter fortsatt på litt saker og ting her:

- Kabelsko til 50mm2 kabler.
      - RE Audio XXX 6.5C komponentsett
      - Batteriterminaler

Når det kommer, starter installasjonen for fullt

I mellomtiden har jeg mottatt en godsak til her.
      BEHOLD!!!!

Comment

lekkert, må nok følge med litt her fremover
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

Comment

Da var 2x 53mm2 kabler trukket inn fra batteri til kupè..Har ikke fått trukket hele veien enda i og med at jeg muligens må ut med setet for å få ting ordentlig på plass her nå.. Men det får man se litt senere i dag.
          Blir i allefall bra til slutt har jeg bestemt meg for.

Fikk en haug 50mm2 kabelsko i går også, så da venter jeg bare på batteri-terminalene og komp. settet, så blir det fremgang.

Comment

Og DA ble jeg ferdig med å trekke ferdig kablene :P

2x 53mm2 fra batteri og bak til bagasjerommet.. Ikke så lett som det høres ut på denne bilen :P
            Måtte gå gjennom plugg i gulvet(som måtte forstørres en smule for å få plass til begge to..
            Deretter måtte jeg ut med forsetet for å få lagt kablene under teppet langs kanalen siden det ikke var plass i kabelgaten som allerede var der...

Uansett, dritkjedelig jobb.. Men nå er det gjort

Da mangler jeg bare at batteri-terminalene ankommer, så får jeg montert resten..

Komp. settet er på vei fra Oslo nå, så bør i allefall få det i begynnelsen av neste uke.. Med mindre jeg er ekstremt heldig og får det i morgen.

Comment

Har du tenkt til å gjøre noe med det originale opplegget i bilen? Dynamo, batteri, kabling etc.

Comment

Føler ikke jeg trenger noe oppgradering av dynamo med det aller første...
                Blir til at jeg kjører et batteri bak i tillegg til det fremme etter hvert..

Har trukket 53mm2 fra batteri og bak, så det skal vel ikke vere noe problem der.
                Kommer til å legge opp nye jord-punkter til chassis og blokk (53mm2). og + fra dynamo til batteri i 53mm2.

Comment

Da mottok jeg RE Audio XXX 6.5C komp.settet
                  MASSIVT bygget i allefall.. Blir montering i kveld eller morgen

Comment

Originally posted by R-M-I View Post
                    Da mottok jeg RE Audio XXX 6.5C komp.settet
                    MASSIVT bygget i allefall.. Blir montering i kveld eller morgen
                    Blir spennende og se videre

Skal du ikke lyd-dempe dørene ?

Comment

Planen er å dempe dørene jo.. Men det blir ikke tatt med en gang.. Har mye prosjekter gående om dagen, så må bare begynne i en ende og jobbe meg nedover listen..

Noen idé om hvor man evt kan handle dempe-matter til en noelunne skapelig pris?
                      Last edited by R-M-I; 14-08-2012, 18:03.

Comment

Da var jeg ute i bilen og kikket på passform i originale fester... *sigh* Det er bare å glemme å få dem i døren uten å space ut med MDF-ringer eller lignende i allefall... MEN da kommer spørsmålet. Hvordan er det best å gjøre dette? Har HELST ikke lyst til å støpe nye dørsider da dette kommer til å ta ALTFOR mye tid i forhold til det jeg har for tiden.. Og jeg vil HELST at det skal vere mulig å få på originale høyttalerdeksler igjen...

Evt. hadde det vel muligens gått ann å fått tak i et ekstra sett original-gitter...sparkle over dem, lage hull som passer flush med MDF-ringene som stikker ut..og bruke grillene som kom med høttalerene utenpå det igjen?

Jeg skal innrømme at jeg ikke er 100% sikker på hvordan jeg best kan løse dette men jeg vil i allefall at det skal se noelunne ut når jeg er ferdig...og at det skal vere mulig å reversere "ombyggingen" om ønskelig.

Comment

Tips?
                          Har 2x 6.5" MDF-ringer på vei.. Som bygger ca 20mm ut..

Comment

Hvilken årsmodell har du? I min -98 modell er det langt ifra plass til å bygge med MDF-ringer under originale dekselet... Kjøpte Hertz komp.sett hvor mellomtonene var altfor brede for originalhullene, og eneste løsning var å kappe... Da kjøpte jeg heller nye

Comment

Min er en 96mod.. Får se om jeg kommer på noe lurt mtp. å få plass

Comment

Oh.. Glemt å oppdatere her gitt

Har fått montert komp.settet sånn noenlunde nå.. Blir litt tilpasninger mtp. Dørsiden for å unngå at rutene krasjer i høyttalerene :P magnetene er "litt" større på dette settet enn det originale som stod i.

Ellers har jeg fått klemt på kabelsko på 50mm2 kablene og er forsåvidt klar for montering av forsterkerne.. Blir trekking av høyttalerkabel fra dører og dash i kveld, så oppkobling av 4-kanaleren og monoblokken i morgen

Comment

Working...
                                X