Announcement

Collapse
No announcement yet.

lui vw polo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

maalte te 45 hrz eller noe i baade med aa uten porter saa ikje vet eg hehe men vist eg bygger ein kasse som er 160liter da med di tilhorende portene som er anbefalt av eltek, er det noe mer aa hente da kansje ,ser di skal ha 80 liter kvar
    øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Originally posted by lui View Post
      maalte te 45 hrz eller noe i baade med aa uten porter saa ikje vet eg hehe men vist eg bygger ein kasse som er 160liter da med di tilhorende portene som er anbefalt av eltek, er det noe mer aa hente da kansje ,ser di skal ha 80 liter kvar
      Prøv med en kasse på 250-300 liter og en port som er ca 35cmx90cm dybde på porten må du bare prøve deg fram med. Med nok power kan du nok passere 150dB
      Jon Ola, team dynabel
      78 mod golf1 db-bil
      92 mod golf3 bruks bil

Comment

takker for svar men jeg lure paa et liten ting kossen kobler man disse subbene jeg bruker bare en av 2 spoler paa kvar element siden di er 2+2ohm liksom aa monoblokkene taaler bare 2 ohms last linket ka gjor eg da

provde aa serie koble da blei det bare rot i lyden skuring aa slikt aa magnetene blei knall varme paa subene er jeg heelt paa jordet her eller

Comment

koble begge spolene i paralel og serie koble mellom basserne da skal dette bli 2 ohm
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

Comment

woohoo takk du ja siden dei ein fors tok rimeligt kveld aa ligger paa verkstedet naa saa maa eg bare vente faar bygge nye kasse jeg da i melomtiden

Comment

lykke til med kobling seinere

parralel virker som 2/2 som blir 1
              serie virker som 2+2, men i ditt tilfelle 1+1 blir 2
              (2/2)+(2/2)=2
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by lui View Post
                takker for svar men jeg lure paa et liten ting kossen kobler man disse subbene jeg bruker bare en av 2 spoler paa kvar element siden di er 2+2ohm liksom aa monoblokkene taaler bare 2 ohms last linket ka gjor eg da

provde aa serie koble da blei det bare rot i lyden skuring aa slikt aa magnetene blei knall varme paa subene er jeg heelt paa jordet her eller
                Tror du burde anskaffe deg litt mer grunnleggende kunskaper før i hiver deg i å bygge et såpass avasert bygg som en bassvegg.

Men når du har seriekobla høres det ut som om du har koble pluss og minus feil på en spole. Du kan helt trygt koble ned til 1ohm når du bare skal burpe i db drag. Impedanen øker uansett såpass mye når du spiller.

Hva målte du til 45hz? Vet du åssen man sjekker tuning på en kasse?
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

LITE TIPS:

Les reglene, der står det skrevet at vi helst skal skrive BOKMÅL og dialekt ikke er verdsatt!

Så ver så snill, les igjennom reglene før du poster!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

nai lite kunskap om vegg bygg her du hehe, heiv meg bare ut i det jeg for aa prove liksom an peaket pa 45 aa 145,9db den der term laben her

jeg sitter langt nedi spania derfor saa mye rare ord her paa tastaturet
                    gjor saa godt eg kan du
                    Last edited by vwperformance; 20-06-2008, 14:50.

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
                      LITE TIPS:

Les reglene, der står det skrevet at vi helst skal skrive BOKMÅL og dialekt ikke er verdsatt!

Så ver så snill, les igjennom reglene før du poster!
                      Det kan jo du og da, for det er ingenting i reglene som tilsier noe slikt... ennå...
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

mjjaa får skremme liv i denne posten da litt nye lakk fra lamboghini sitt sortimang ellers nye subb, kicker solox18" 2*4ohm i ein 300 liter kasse med ein port som abselutt burde vert rundet av i endane
                        men me får se ka dette klare å gi i fra seg med 2 stk lib 5000d monoblokker linket sammen,blir vell rundt 10k watt innpå denne da

Comment

morro blir så jeg setter in min gammle kicker solo x 18 i golfen min igjen å har hadt den før med en 5kw LIB og en 400 liters kasse å må si det var ok lyd:P 148dB @ 48HZ.
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Deilig!!!....
                            Volvo 240 Turbo!
                            Volvo Amazon Prosjekt...

Comment

ja prøvde denne kickeren i ein caravelle nettopp med ein lib 5000d monoamp spilte pigade 146,3db

Comment

bilen ble enormt rå
                                Besøk vår nettside www.Eikensbilstereo.no

Comment

Working...
                                X