Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thomas_T: Prosjekt Civic- Pioneer/hertz/audison

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by hugoh View Post
    hm lukter en heftig entry bil eller høyere jeg morro og se trenger flere konkurerende men her burde det da være potensiale
    blir da en meget funskjonibel install
    Takk for det
    Prøver å få installert det på en ryddig og stilfull måte så godt det går. Er bare min andre bil jeg bygger, men den blir uansett en stor forbedring fra den forrige.
    Har i utgangspunktet ikke tenkt på noe konkuranser, men får se hvordan det blir tilslutt. Kan hende jeg slenger meg på en hvis det blir i området bare for å se hvordan det går.

Meen så er det jo fruen sin bil så det blir vel eventuelt hun som må stille da.
    Thomas Thrana

Comment

Originally posted by Thomas_T View Post
      Takk for det
      Prøver å få installert det på en ryddig og stilfull måte så godt det går. Er bare min andre bil jeg bygger, men den blir uansett en stor forbedring fra den forrige.
      Har i utgangspunktet ikke tenkt på noe konkuranser, men får se hvordan det blir tilslutt. Kan hende jeg slenger meg på en hvis det blir i området bare for å se hvordan det går.

Meen så er det jo fruen sin bil så det blir vel eventuelt hun som må stille da.
      Alle er velkommen i emma
      og spesielt jenter, er ikke så mange av dem som konkurere

Og som du sier ryddig og stilfult og sikkert, kansje du skulle få fatt i emma boka eller låne om du kjenner noen som har så vis du fortsetter i den samma linja som du er på da så blir det bra det ser du man kommer meget langt med god installasjon
      Hugo
      WWW.HUGOH.NO
      Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
      Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

Comment

Halla
        Har i det siste laget ferdig dørtrekkene til trekking også, så nå er det bare a-stolper igjen.

Har også laget en noe custom-grill på midbassene. Ikke helt fornøyd med disse enda men det blir vel etterhvert.. Tanken var å få den svarte ringen rindt diskantene til å gå igjen på de andre høytalerene slik at det blir litt mer stil over det hele.

Har begynt i bagasjerom nå men har bare fått snekret sammen sub-kassen foreløpig. Er ikke store plassen vi har til rådighet i bagasjerommet på civicen, men det ser ut som at det skal gå på et vis.
        Har også hørt at de baffelringene på subben er noe ugunstig, men det må bli slik om alt skal stemme overens baki der. Men jeg satser på at det vil fungere uansett..
        Skal vel få hentet noe firkantstål iløpet av neste uke slik at jeg kan begynne å lage ramme til forsterkere og feste for sub-kasse...

Thomas Thrana

Comment

blei pent me de grillene da..

skal du støpe rundt basskassa?
          www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by klovnster View Post
            blei pent me de grillene da..

skal du støpe rundt basskassa?
            Takker.

Tanken var å lage et deksel rundt subb og forsterkere. Bruker 6.5mm tykk kryssfinèrplate til dette.
            Thomas Thrana

Comment

Fikk gjort litt på lørdag, har nå fått laget ramme til forsterkere til sub i bagasjerom. Gjenstår å lage rammen til veggen og feste for forsterker til frontsett.

Subkassen gikk så akkurat nedi, er festet med M8 skrue til originalfestet for reservehjul men skal lage til et par ekstra festepunkt på rammen for at det skal sitte skikkelig.

Men etter litt nærmere undersøkelse så fant jeg ut at jeg egentlig bare kan bruke èn forsterker på denne subben siden det er 2 ohms spoler (som da blir 1 ohms belastning på brokoblet forsterker) og forsterkeren ikke kan lastes i mindre en 2 ohm.
              Så da må vi foreløpig benytte den ene forsterkeren, og heller satse på en ML3000 etterhvert (som har 2 x 4 ohms spoler )

Så det vil da si at den ene forsterkeren foreløpig blir stående som pynt.. :S

Et par bilder...

Thomas Thrana

Comment

Blir utrolig bra trudde ikke noen fra molde kunne gjøre noe slikt :P

Comment

Ser bra ut Thomas!

Btw, ML3000 har enkel 4 ohm spole.

Originally posted by D-vision View Post
                  Blir utrolig bra trudde ikke noen fra molde kunne gjøre noe slikt :P
                  Eeeey, pass deg nå bajllsunding!
                  (Er egentlig "frening" men er halvt molding)

Last edited by RiZLa; 17-02-2008, 21:39.
                  Honda Civic
                  Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by RiZLa View Post
                    Ser bra ut Thomas!

Eeeey, pass deg nå bajllsunding!
                    (Er egentlig "frening" men er halvt molding)

Potetos, potatos.. Sier iiiiii hele gjengen :P

keep up the good work

Comment

Takker for det, noe får vi da til.. Satser på at det blir bra tilslutt iallefall...
                      Originally posted by RiZLa View Post
                      Svarte! jaja, får se om vi finner på noe lurt da, så får den bare stå der inntil videre..
                      Thomas Thrana

Comment

Originally posted by Thomas_T View Post
                        Takker for det, noe får vi da til.. Satser på at det blir bra tilslutt iallefall...
                        heheh hvordan blir det ellers baki da? støping i glassfiber?
                        Last edited by D-vision; 18-02-2008, 00:07.

Comment

Originally posted by D-vision View Post
                          heheh hvordan blir det ellers baki da? støping i glassfiber?
                          Blir så enkelt som et deksel over forsterkere og rundt subben. Blir laget av tre og trekt opp i vinyl. Har en følelse av at det blir greit, men får se når det blir ferdig.. hehe
                          Thomas Thrana

Comment

Er vel på tide å oppdatere litt her igjen da.

litt bilder:

Å så var jeg en liten tur innom hamar idag så da ble det orden i sakene.
                            Stor takk til Anders for flott arbeid med trekingen.

Thomas Thrana

Comment

Se her ja, dette ble fint..

Ble ikke a-stolpene trekt?

Comment

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                                Se her ja, dette ble fint..

Ble ikke a-stolpene trekt?
                                Takk for det. Ble bedre enn jeg hadde håpet på dette..

A-stolpene blir trekt litt senere når han får rett type trekk til dem.
                                Thomas Thrana

Comment

Working...
                                X