Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thomas_T: Prosjekt Civic- Pioneer/hertz/audison

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thomas_T: Prosjekt Civic- Pioneer/hertz/audison

    Heisann

    Har nå så smått begynt å bygge inn litt stereo i bilen til dama, anlegget er mitt gamle som stod i min forrige bil. Da dette bare blir liggende å samle støv tar vi heller å monterer det i bilen hennes...

    Anlegget består av:
    Spiller:
    Pioneer DEH P88rs

    Frontsett
    Hertz Space1 diskant
    Hertz HL70 mellomtone
    Hertz HV165L Midbass

    Sub
    1x Hertz HXS 300D

    Forsterker frontsett
    1x Audison Lrx 4.1

    Forsterker sub
    2x dynabel BF2502

    Har gått litt tregt nå i begynnelsen pga sykdom, men det tar seg vel opp etterhvert. har startet på a-stolper og begynt så smått på demping av dører.
    Bruker Vibroplast og splen til demping. Kabler blir Connection og Stinger. Har liggende en 150A dynamo, og mangler igrun bare nytt batteri. Må vel ha litt strøm hvis det skal bli noe futt...
    Planen er å få bilen klar iløpet av påsken noe jeg regner med skal gå greit hvis vi ikke møter for mye problem...

    Litt bilder


    Tilpassing av mellomtone...


    Ringer til diskanter




    Litt støpeplast...


    Må ta opp igjen den ene a-stolpen da vinkeln på ringen ble litt feil. men det ordner seg.. Skal fortsette mer i helga og skal oppdatere når det skjer noe..
    Thomas Thrana

  • #2
    kjente komp. i kjent bil blir nok bra dette
    Hvordan vinkler du diskantene? høyre mot føreren og venstre mot passasjer?

    Bilder av bilen?
    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

    Comment


    • #3
      Heisann.
      Diskantene blir vinklet slik som mellomtoner, høyre mot fører og venstre mot passasjer ja.

      Her er et bilde av bilen ved prøvemontering av felgene mine. Blir vel til at hun overtar dem etter at vi får senket bilen litt...

      Thomas Thrana

      Comment


      • #4
        Dette blir bra Thomas, stå på
        Honda Civic
        Audison Thesis

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

        Comment


        • #5
          Da har vi kommet oss litt lengre, går ikke så fort dette men det får ta den tiden det tar. Vil få det til bedre enn det ble i min bil, som var noe halvferdig.

          Har nå dempet dørplata i begge dørene, mangler bare å få på splen så er det demping mot dørtrekk som står igjen.
          Har fått vinklet mellomtonene noe bedre og laget ferdig gitter til disse
          Har også fått støpt feste til HV165L nedi døra.









          Thomas Thrana

          Comment


          • #6
            Fikk gjort litt denne helgen også, selv om det ikke ble så mye som vi hadde tenkt.

            Vinkling av diskanter i speildeksel


            Litt støpeplast


            Grovpussen


            Testmontering i bil. Dekslene sitter ikke helt på plass enda.


            Tilpassing av grill i dørtrekk til midbasser












            Begynner å ligne noe nå...
            Thomas Thrana

            Comment


            • #7
              Heisann

              Hvordan fester du mellomtonen etter at du har fjernet feste skruhullene? Må kanskje gjøre samme i min bil da jeg skal ha dem i a-stolpen?
              sigpic

              Comment


              • #8
                Originally posted by TheCharger View Post
                Hvordan fester du mellomtonen etter at du har fjernet feste skruhullene? Må kanskje gjøre samme i min bil da jeg skal ha dem i a-stolpen?
                De blir limt fast med smeltelim. Skal virke greit det...

                Kommer an på størrelse på a-stolpen din, her var den ganske tynn så det ville sett for klumpete ut med full størrelse av HL70. Derfor ble det litt kutting og sliping.
                Thomas Thrana

                Comment


                • #9
                  Looking good
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Ok... Må nok gjøre samme på mine a-stolper. De er ganske så spinkle her og. Skal bruke Fusion sitt billigste 3 veis sett med mellom tone og diskant i a-stolpen. Håper jeg får det like godt til jeg og...
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TheCharger View Post
                      Ok... Må nok gjøre samme på mine a-stolper. De er ganske så spinkle her og. Skal bruke Fusion sitt billigste 3 veis sett med mellom tone og diskant i a-stolpen. Håper jeg får det like godt til jeg og...
                      Det får du helt sikkert til

                      Er litt spent på hvordan det blir tilslutt med a-stolpene i denne siden jeg har måttet gjør opp igjen arbeidet et par ganger (pga litt laber planlegging i utgangspungtet og litt vel mye iver etter å begynne.. ) Men vi får se.
                      Thomas Thrana

                      Comment


                      • #12
                        Liten oppdatering etter helga.

                        Har ikke gjort så mye mer med dørtrekk og a-stolper, men fikk støpt en litt finere overgang til midbass på dørtrekket og begynt med grovsparkling av a-stolper.
                        Fikk derimot gjort speildekslene ferdig til trekking.
                        Så neste gang begynner vi sikkert nok i bagasjen hvis vi ikke kan fortsette på dørtrekk og a-stolper... time vil show

                        Dørtrekk..




                        ..og speildeksel









                        Da blir det vel mer til helgen igjen..
                        Thomas Thrana

                        Comment


                        • #13
                          Ser bra ut dette Thomas

                          Men har du sjekket om midbassen har nok klaring til grillen?
                          Ser ut som det er litt fare for at den vil slå i gitteret ved litt "ekskursjon".
                          Honda Civic
                          Audison Thesis

                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by RiZLa View Post
                            Ser bra ut dette Thomas

                            Men har du sjekket om midbassen har nok klaring til grillen?
                            Ser ut som det er litt fare for at den vil slå i gitteret ved litt "ekskursjon".
                            Takk for det.

                            Midbassen har slik det er nå akkurat klaring fra grillen ved full vandring. Men grillene skal etter planen under kniven for litt modifisering så det blir uansett ikke noe problem.
                            Thomas Thrana

                            Comment


                            • #15
                              hm lukter en heftig entry bil eller høyere jeg morro og se trenger flere konkurerende men her burde det da være potensiale
                              blir da en meget funskjonibel install
                              Hugo
                              WWW.HUGOH.NO
                              Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
                              Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

                              Comment

                              Working...
                              X