Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jon Ola: dynabelgolfen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Hifonic View Post
    Skal du rinde av porten noe? Tror du taper en del på at porten ikke er avrundet
    ja, skal d også... men alt til sin tid. må få testet mere port lengder først. gidder ikke og legge mye arbeid i avrunding på feil port lengde...
    Jon Ola, team dynabel
    78 mod golf1 db-bil
    92 mod golf3 bruks bil

Comment

• Originally posted by dynabelgolfen View Post
      ja, skal d også... men alt til sin tid. må få testet mere port lengder først. gidder ikke og legge mye arbeid i avrunding på feil port lengde...
      Regner du ut tuning egentlig, siden du bare skifter porter så lurte jeg liksom! Det er jo bedre å bare regne ut en tuning å så prøve det da! Ikke bare lage en masse porter og håpe på at du spiller høyere. Jeg har sikkert feil, men har liksom ikke sett noen tuning nr:S Ikke for å være tosk, men lurte bare!
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

• Du bør bygge flere midtkonsoller...
        forskjellige høyder, bredder og lengder...

Skal du ha konsol som går på skrå ?
        TEAM RE-LOUD
        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

• Originally posted by A.R View Post
          Regner du ut tuning egentlig, siden du bare skifter porter så lurte jeg liksom! Det er jo bedre å bare regne ut en tuning å så prøve det da! Ikke bare lage en masse porter og håpe på at du spiller høyere. Jeg har sikkert feil, men har liksom ikke sett noen tuning nr:S Ikke for å være tosk, men lurte bare!
          Regne ut tuning i en db bil, er som å pisse i havet og håpe du ser at havet stiger...
          det funker ikke. det eneste som funker er : bygge , teste . bygge , teste. bygge, teste......
          TEAM RE-LOUD

Comment

• Originally posted by re-load View Post
            Regne ut tuning i en db bil, er som å pisse i havet og håpe du ser at havet stiger...
            det funker ikke. det eneste som funker er : bygge , teste . bygge , teste. bygge, teste......
            Skjønner, men bare lurer, om man bare skifter porter, så kan man ende opp med å tune lavt, så scorer man "dårlig". Er det ikke lurt å prøve å regne ut tuning? Har sett flere som fintuna spl bilen sin og de spillte svine forbanna høyt! Slik jeg har oppfatta det i alle fall så med rett tuning så spiller man høyere... men har ikke så mye erfaring innenfor spl så..
            Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

• Dissa gutta her har term labben i baklommen når de bygger, så ingen tingen blir vel endelig om det ikke økes lite granne.. Og som jeg har skjønt er det greit og ha litt og gå på, tilfelle en finner på og skru opp
              sound.vision.soul

Type R

Comment

• Originally posted by A.R View Post
                Skjønner, men bare lurer, om man bare skifter porter, så kan man ende opp med å tune lavt, så scorer man "dårlig". Er det ikke lurt å prøve å regne ut tuning? Har sett flere som fintuna spl bilen sin og de spillte svine forbanna høyt! Slik jeg har oppfatta det i alle fall så med rett tuning så spiller man høyere... men har ikke så mye erfaring innenfor spl så..
                Teori og praksis er nok helt forskjellige ting dessverre. Lest posten om SPL-kassen som ble til en SQ-kasse? Er vel under Know How's.
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

Comment

• Originally posted by spade View Post
                  Teori og praksis er nok helt forskjellige ting dessverre. Lest posten om SPL-kassen som ble til en SQ-kasse? Er vel under Know How's.
                  Jepp skal det, og sorry for at jeg stakk av med tråden din et sekund der!
                  Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

• Originally posted by LLH View Post
                    Dissa gutta her har term labben i baklommen når de bygger, så ingen tingen blir vel endelig om det ikke økes lite granne.. Og som jeg har skjønt er det greit og ha litt og gå på, tilfelle en finner på og skru opp
                    Ja, å ha en termlab er veeeldig viktig hvis en skal komme seg oppover og spille høyt.
                    Skru opp er en fin ting...
                    TEAM RE-LOUD

Comment

• Litt oppdatering igjen, har gjort litt mere på midt konsollen.

Sett fra "sjåfør" siden:

Sett fra "passasjer" siden:

Sett forfra:

Vet ikke om dette er den enelige utførelsen på konsolen, men et sted må jeg starte...
                      Har også bestillt en par andre ting til bilen, som ny spiller og div kabler så jeg får brukt alle ampene. Domt å bruke bare 6 når jeg har 12 montert i bilen. Så d blir dobbling av effekten til neste konk....
                      Jon Ola, team dynabel
                      78 mod golf1 db-bil
                      92 mod golf3 bruks bil

Comment

• Høres bra ut
                        Erik

Alpine CDA-7998R
                        Alpine SPX-177R 6-1/2"
                        Alpine SWR-1222D
                        Alpine MRV-F545
                        Alpine MRD-M1005
                        Alpine 6397CX 6x9''
                        Dynabel BF0804

http://www.bassrace.no/

Comment

• Da har spiller og div supra kabler kommet, kablene er hos min venn i el-watch til lodding nå, håper og få dem rett over helga. spilleren sen sånn ut:

Så nå er d mulighet for at jeg kanskje få se hva som faktisk ser hva som står i displayet når d er sol...
                          Jon Ola, team dynabel
                          78 mod golf1 db-bil
                          92 mod golf3 bruks bil

Comment

• er godt å ha /////alpine spiller vel?
                            Mvh
                            Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

• Originally posted by Tufte View Post
                              er godt å ha /////alpine spiller vel?
                              Njas, vet ikke d.... like 99`n å jeg da...Men time will show....
                              Jon Ola, team dynabel
                              78 mod golf1 db-bil
                              92 mod golf3 bruks bil

Comment

• sjå der ja,no snakka oss!!
                                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Working...
                                X