Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beregne kasse til DD515b

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beregne kasse til DD515b

Hei!

Jeg skal bygge en basskasse til en russebil, den skal inneholde 2 stk. DD 515b og etter ønske ha kun 1 stk. bassrefleksport.

Når jeg prøver å beregne kasse i BassBox får jeg kun et forslag med kassevolum over 400 liter og tuningsfrekvens 16Hz. Det passer ikke til russemusikk..

Kan noen hjelpe meg med å beregne en passende kasse som vil kunne spille musikk bra? Har sett for meg tuning rundt 35Hz.

Trenger sårt hjelp noe raskt..
    mvh
    Øystein Daniel

Jeg hadde kanskje prøvd meg på rundt 250-300l jeg. Rundt 500cm2 port bør holde fint til de elementene også.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by tripplex View Post
      Hei!

Når jeg prøver å beregne kasse i BassBox får jeg kun et forslag med kassevolum over 400 liter og tuningsfrekvens 16Hz. Det passer ikke til russemusikk..
      ..
      Nei den tuningen passer strengt tatt ikke til noe særlig i det hele tatt.hør på hifonic du, eller gå på dd's internasjonale sider og beregn kasser der med deres system (!)
      never enough!

Comment

Har akkurat sluppet avgårde ett par russekasser til 4 av disse elementene. Kassene er 200 Liter pr. 2stk. og tunet til 40 ish.. Portareal på 500cm2 er fint.

Tuningfrekvensen avhenger av hva du ønsker å bruke dette til, men som en allround "dubstepkasse" så er 35-40 helt ok.. ikke noe vits i å tune så dypt til en russebil.
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Mange takk for gode svar!
          mvh
          Øystein Daniel

Comment

Working...
          X