Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte spiller og oppgradere lyd i Golf V prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bytte spiller og oppgradere lyd i Golf V prosjekt

Hei!

Kjøpte nylig en Golf V som førstebil. Den er dønn org på alle måter. Tenker nå i første omgang å bytte spiller til 2 din og om noen måneder sette inn sub i bagasjerommet, og høyttalere i bakdørene ettersom bilen ikke har det org. Lurer på om noen her har noen anbefalinger til hva jeg burde velge. Har ikke verdens største budsjett, siden jeg går på skole, og ikke har en veldig god inntekt. Fikk tilbud på en Pioneer AVH-X3600DAB fra tvboden, de skulle ha 3000 kr for denne. Så lurer i grunn på om dette er et godt valg. Kan skru litt, men har null peiling på det elektriske så trenger hjelp til å montere dette . Noen som har tips til noen flinke i Oslo omegn som monterer uten at de krever at jeg kjøper hos dem så hadde det vært veldig fint. Eller om noen her inne på forumet monterer.

Sub og høyttalere vet jeg ikke hva jeg skal velge, så tar i mot tips på dette og.

Hei, og velkommen til forumet.

Jeg har selv en Golf V som jeg har litt anlegg i. Jeg har ikke 2din spiller i min da jeg liker bedre 1din spillere og det er også greit å ha en ekstra lagringsplass i bilen. Jeg kan hvertfall anbefale Pioneer DEH-80PRS, denne finner du sikkert på finn.no eller hos en nettbutikk på tilbud for litt over 2k.
    Istedet for å sette inn høyttalere i bakdørene burde du heller oppgradere høyttalerene dine foran å bruke pengene dine der.
    Det er ikke veldig vanskelig å få bra bass i en hatchback.
    Angående merke på sub, høyttalere og forsterker er det tusen forskjellige å velge mellom. Men alltid greit å legge litt penger i det så det blir skikkelig første gangen. Angående merker som er bra og billig kan jeg nevne lydibilen.no, sundownaudio.no og alle nettbutikker som fører Ground Zero. Før jeg oppgraderte hadde jeg to 10" Ground Zero subber på 1200watt og hadde ikke noen problem på 2 år. Hadde jeg vært klokere den gangen hadde jeg gått for en 12" eller 15" med en gang.
    Angående montering så har du vel noen i familien eller vennekretsen som kan dette? Er ikke noe hokus pokus egentlig. Og det meste kan du finne på nettet. Stevemeadedesigns.com er vel verdens største og beste nettside innenfor bilstereo og diverse, så der finner du alt du trenger å vite.
    Håper du ble litt klokere av dette og håper du blir fornøyd til slutt.

Comment

Hei

Fint at du har tenkt å oppgradere lyden litt i bilen din, og fint at du spør først før du begynner, for da kan vi spare deg for noen hodepiner senere

Det første jeg vil anbefale deg er å bare fokuserer på spiller, kjøp denne først, og bruk litt penger på den. Og før du kjøper spiller bør du ta litt tid med deg selv å finne ut hvor du vil med anlegget ditt. Skal du på sikt utstyre bilen med en kasse som tar hele bagasjerommet og spiller opp mot 150db som Junior4x4, eller har du lyst på et anlegg som spiller så rent som overhode mulig, eller har du lyst på en mellomting?

Når du har svaret på disse spørsmålene har du som regel en peiling på hva du trenger å gjøre etterpå, som regel ser listen noe slik ut: (men ikke alltid)

1. Spiller
      2. Høytalere fremme
      3. Forsterker til høytalere fremme
      4. Forsterker til bass
      5. Bass

Alt etter hvor langt du vil ta dette, kan det hende at det kommer et annet punkt fire som er å oppgradere dynamo og annet slikt om du vil ta det helt ut.

Hovedpoenget mitt er at du kjøper alt litt etter litt, da får du ett bedre anlegg på sikt, og du slipper å gå i fellen som jeg har gjort flere ganger. Jeg har oppgradert anlegget mitt så mange ganger at jeg kunne hatt noe helt fantastisk nå om jeg hadde fulgt mitt eget råd

Jeg hadde tidligere en gammlere model av Pioneer sin 2-DIN 3000kr spiller, og jeg hadde ingen problemer med den. Den fungerte feilfritt så lenge jeg hadde den, og så vidt jeg vet fungerer den ennå. Den jeg hadde var ikke det råeste på lydfronten når det gjelder innstillinger og slikt, men siden jeg bruker DSP trengte den heller ikke å være det.

Vurderer du andre spillere i det hele tatt, eller har du egentlig bare lyst på denne Pioneer'en?
      Last edited by Defus; 20-02-2015, 11:27.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Tusen takk for svar!

Har i hovedsak tenkt på 2-din for å beholde litt av det designet som er i bilen fra før. Har ikke låst meg til spiller, er ganske åpen her. Har først tenkt å bytte spiller, i og med at årsavgift kommer snart, så må prioritere denne først. Men var smart tips å ta det litt del for del, så kan jeg spare opp litt i mellom for å få bra utstyr. Har dere noen gode høyttalere å anbefale?

En kamerat av meg har satt inn bass og bytta spiller i sin bil slev, en a3 fra samme tid, så kan jeg høre om han kan hjelpe meg litt.

Ledninger som skal inn i spiller, er det samme orginalt som til aftermarked eller er det noe iso-kontakter som må fikses?
        Er dette bare å kjøpe ferdig overganger som hektes sammen, eller må det loddes osv? hvis det bare er klikk og bytt klarer jeg spilleren selv, men loddinga er det litt værre med.

Setter veldig stor pris på all hjelp og tips, ettersom jeg er helt fersk på dette området. Så tusen takk for det!

Comment

Working...
        X