Shit happens... det kommer sikkert flere sjanser til å banke Finnene...
Jah, det gjør nok det
Og jeg spilte nærmere 156 enn 154 etter intens jakt på dB i Finland. Og da gikk det såvidt 7kw effekt inn på subbene. Så vil påstå kassa er ganske effektiv ved lave frekvenser
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Fiat Punto har mest sannsynlig verdens sterkeste bunnpanne! Var i Hammerfest å arrangerte dB drag og bunnpanna tar i om sporene i asfalten blir for dype.. Er ca 3-4cm til bunnpanna fra bakken. Så her må enten bil heises eller så så må motorfester modifiseres slik at motoren kommer høyere.
Men uansett.. Subbene ble limt sammen i full fart samtidig med alle forberedelsene til konkurransen. Første test ble gjort på konkurransen ved å kjøre et mini street show spl run. Resultatet ble 145 og noe. I bass race spilte jeg 149,2 i hver runde. Og dette med et element som rett og slett var skjevt
Ellers må jeg virkelig skryte av nivået i Hammerfest! Om jeg husker rett var det bare to biler under 140 dB og en av de rett under. Og to damer også som beggespilte høyt! Morsom konkurranse tross typisk Hammerfest vær
Tok også et bilde ved siden av en nyere type Punto som var lav i ræva pga bagasje
Jonas Tautra
... og bunnpanna tar i om sporene i asfalten blir for dype.. Er ca 3-4cm til bunnpanna fra bakken. Så her må enten bil heises eller så så må motorfester modifiseres slik at motoren kommer høyere...
Så lav bil hadde funket MEGET dårlig med de veiene som er rundt her jeg bor...
Tøft var det jo likevel da, spesielt sammelignet med den andre Puntoen
149,2 i bassrace er sånn passe ja regner med du satt inni bilen seff....
klarer nok endel mer enn det også, men en sub var ikke i drift.. Burpa 152,8 med tre subber og tre forsterkere. Nesten 3dB ned fra full pakke! Satt faktisk ikke i bilen der, men ser ikke på det som noe problem
Så lav bil hadde funket MEGET dårlig med de veiene som er rundt her jeg bor...
Tøft var det jo likevel da, spesielt sammelignet med den andre Puntoen
Jeg tør faktisk påstå at veien over Ifjordfjellet er den som er i dårligst stand i hele landet. Og der kjørte jeg i går.. Tok en annen vei hjem i igjen selv om den var en del lengre
Jonas Tautra
Jeg tør faktisk påstå at veien over Ifjordfjellet er den som er i dårligst stand i hele landet. Og der kjørte jeg i går.. Tok en annen vei hjem i igjen selv om den var en del lengre
Enig me den. Ifjordfjellet har helt elendig dekke.
E8 Finland. Deilig og smooth i 120:P
Tok et bilde da æ va i tana:P
Comment