Cortez: ...medlem i OVER FEM ÅR, postet ett innlegg? Du må være tidenes forum-ninja!
Bra du følger med, har du noe prosjekter selv som du kan legge ut?
Jeg er egentlig en utålmodig bastard. Har rulla et halvt år med orginalhøyttalere og Radio Bardufoss - ikke noen stor audiofil opplevelse for å si det på den måten, så vil egentlig bare få alt sammen inn og skru opp volumbryteren, men skal prøve å ta det bit for bit slik at resultatet blir brukbart.
Jeg vet jo ikke hvordan det låter enda. Det tar enda miiinst15-25 arbeidstimer før det kan bli antydning til lyd hos meg. Kan jo ikke bygge dørpaneler og gå rundt juletreet samtidig.
Syntes jeg er dårlig at du ikke kan være 2 plasser på engang altså 😂 Hehe! Btw, ser jækla bra ut, spennende å se utviklingen her Måtte du ha god jul å godt nyttår
Cortez: ...medlem i OVER FEM ÅR, postet ett innlegg? Du må være tidenes forum-ninja!
Bra du følger med, har du noe prosjekter selv som du kan legge ut?
Jeg er egentlig en utålmodig bastard. Har rulla et halvt år med orginalhøyttalere og Radio Bardufoss - ikke noen stor audiofil opplevelse for å si det på den måten, så vil egentlig bare få alt sammen inn og skru opp volumbryteren, men skal prøve å ta det bit for bit slik at resultatet blir brukbart.
Hehe.. Kan vell ikke si æ har vert så flink til å bruke forumet sia æ ble medlem :-P Prosjekt er på gang nå. Blir start etter juleferie. Hvis ting går som planlagt. Må bare få levert x antall kilo lyddemping og kabler først. Må se om det kansje ikke kan bli en liten tråd. Men er verdens dårligste på å huske og ta bilder underveis :-( Og tenker ikke så langt før det er for sent. Hehe.
Jeg lurer på en ting og er åpen for andres innspill her. Har to forskjellige ideer for dørene. Her er det noen fordeler og ulemper jeg er klar over og sikkert noe jeg ikke har tenkt på. Heldigvis er begge løsningene reversible.
1. La alle mellomtone-bassene spille med hele døra som kabinett.
- mindre tett, fukt, vibrasjoner, stort volum.
Eller
2. Støpe et lukket kabinett på maksimalt 5-6liter som huser "basselementet" i sql-frontsettet. Dette blir nødvendigvis delt ned mot ca 55Hz, mens de øvrige 6,5' trolig vil spille ned til 140-ishHz og det er ganske vanskelig å få plass til en kapsel bak disse. Jeg tror ikke det er samme behov for et bra kainett her pga delefrekvensen.
- bedre kontroll, beskyttet, mindre bassvibrasjon i dørtrekk/blekk, men veldig liten kasse.
Okei. Takk for bidraget. Kan du dele noe mer om vurderingene bak dette? Andre fordeler eller ulemper? Er det ingen som har erfaringer med disse forskjellige løsningene?
Kom igjen, dette er da et diskusjonsforum?
Comment