Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Golf IV - Focal, Lib, GZ, Pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt Golf IV - Focal, Lib, GZ, Pioneer

Da ble S6 solgt / bytta inn i denne Golfen (+ mellomlegg så klart), som skal være min bruksbil fremmvoer. 98 mod Golf 1.9TDI 90hk, bra historikk og servicer utført. Så klart når man har en så enkel bil som Golf, så må man benytte seg av litt lyd :-) Kom over ei kasse over fjorden, med elementer som jeg slo til på, til en grei penge. Utstyrslista er som følger
    HeadUnit: Kenwood KDC-5047u
    Subwoofere: 2 stk Ground Zero GZWN 15D4
    Sub forsterker: LIB 3500.1
    Frontsett: Focal SV165L
    Forsterker frontsett: Pioneer GM-8604
    Kabler og koblingsutstyr: LIB
    Ekstra batteri bak: Biltema AGM
    Dempematerialer: Silent Coat

Dette blir ikke noe konkuranseanlegg, kun litt god lyd til hverdagen. Pr i dag er kassa lukket og på ca 175 liter, bunnen er støpt ned i hjulbrønnen med elementene pekende oppover mot hatthylle. Heldigvis går kassa inn og hatthylla er på plass :-) Har allerede starta med noe kabeltrekk fra bak og frem. Høyttalerkabler, remote og strøm legges på førerside, og signalkabler legges på passasjersiden.
    Frontsettet er ferdig montert i dørene, begge dørene frem er lyddempet med silent coat hvor det er lagt 2 lag bak det hvor midbassene står. Diskantene ble montert i a-stolpene, med de originalr husene som fulgte med, om dette er final solution får jeg se, skal prøve meg frem, men det låter greit, enda de går på cd-spilleren enda, til i morgen.

Får legge ved litt bilder så langt i prosessen

Førerdør dempet med silent coat

Indre dørpanel dempet

Plassering av diskant i a-stolpe

Demping mellom adapter og mellomrom mellom dørplatene

Ferdig resultat av midbass i førerdør

VW/Audi ende-tusi-ast!

Så noen bilder av kassa bak, hvordan den ser ut

Vurderer å legge i silent coat i bunnen her også etterhvert. Leker også med tanken på å bytte ut GZ med Sundown X serie med tiden, da 1 stk 15" med en brutal kasse.
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Så litt av passasjerdør, høyttalerkabler er trekt igjennom original dør-gjennomføring, enkelt :-)

Før vask

Ferdig dempet

Gjennomføringen

Delefilteret til frontsettet kan separeres, nor som er veldig greit så en kan spare plass :-) Imorgen kommer resten av komponentene, så håper å få lyd i alt slik det skal være i løpet av morgen kveld.
      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Spennende prosjekt !

Comment

Den som ut hadde en golf... De dørene så veldig greie ut å jobbe med

Comment

Da er alt koblet opp, grovjustert og testet litt. Lukka kasse syns jeg fungerer faktisk bra :-) Det som imponerer meg mest er frontsettet! Kan nok ha noe med installasjonen å gjøre, dempet dører etc, men det spiller veldig bra til og med på høyt volum å virker til å tåle en del effekt :-) Kjører 300w pr side slik det er nå, og holder følge med subbene uten problemer! :-) Bilder kommer om ikke lenge..

Sent from my iPhone using Tapatalk
            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Bildeeee:

VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Og der var Pioneer DEH-P88RS bestilt :-)

VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Og batteriet er festet hvordan?
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                    Det er selvfølgelig skrudd fra undersiden

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                      Det er festet med 6 8x50mm skruer fra undersiden, midt i batteriet! Nei, det er foreløpig skrudd fast, men plana er å skru fast ett øye i kassa med gjennomgående bolt og originalt feste i bagasjerom og stropp. Desverre tok LIB 3500.1 kvelde idag, den er sendt inn for sjekk hos leverandør. Spilte ikke høyt en gang når det bare smalt i stereoen, men forsterkeren til frontsettet og frontsettet fungerer fint
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
                        Desverre tok LIB 3500.1 kvelde idag, den er sendt inn for sjekk hos leverandør. Spilte ikke høyt en gang når det bare smalt i stereoen
                        Rart, min har overlevd hardt bruk

Comment

Gikk plutselig rett i protect mode :-( Får høre hva dommen blir når de får tatt en titt på den..

VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Working...
                          X