Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESPL Pajero, type lang og extrem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESPL Pajero, type lang og extrem!

    Skal starte på et nytt prosjekt nå!! En pajero av lang type som det vil bli masse utstyr i!!

    Det som skal inn er følgende:

    Spillere:
    Panasonic CQC8405!
    DVD spiller! (Foreløpig ukjent)
    Sjermer:
    1 stk 7" sjerm i midtkonsoll!!
    1 stk 10"-15" sjerm i bakluke!
    Komponentsett:
    2 stk Kicker SS 65.2 i framdører
    1 stk Kicker RS 65.2 i bakluke
    Subber:
    2 stk Kicker 18" soloX
    Amps:
    4 stk Kicker ZX2500 (2 stk til hver sub)
    Batteri:
    5 stk Stinger SP1700 (2 eller 3 stk under panseret og resten der det er plass!! Hehe)
    Dynamo:
    Stinger 220 amp
    Demping:
    Dynamat i dører og tak!
    kabler:
    Alt i stinger!

    Har en kicker ZX700.5 og en kicker ZX550.3 liggende så får se hva som blir brukt til komponent settene!! Mulig det blir en sub eller 2 til av mindre kaliber men det vil plassen avgjøre!!

    Her er noen bilder av utgangspunktet:










  • #2
    Denne bilen blir det plass til mye fint i ja Gleder meg til å se utviklingen her.
    Reinhardt

    Comment


    • #3
      Originally posted by vwboy View Post
      Denne bilen blir det plass til mye fint i ja Gleder meg til å se utviklingen her.
      Er mye plass ja men de to 18" skal ha noe sykt med liter så blir ikke så mye plass igjen når kassene er ferdige!! Gleder meg jeg og!! Skal prøve å oppdatere så mye som mulig!!

      Comment


      • #4
        morsomt å se konkurrenter i ESPL her
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Det kan bli et morro ESPL år folkens Gleder meg til mere bilder her, ser meget lovende ut..
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #6
            Har hatt en god økt idag på basskassene!! La igjen kamera hjemme så bilder kommer imorgen!!
            Pga høyden på kassene vi har bestemt oss for kan det være at vi må snu bassene med magneten opp!! Er noen hjulkasser som er faretruende høye!!
            Men men....det tar vi som det kommer!! Kan bli fint med polert magnet!!

            Comment


            • #7
              Nytt plass problem!!!

              Er noen som plutselig har funnet ut at en 32" sjerm skal inn i denne bilen!!
              Noen som har noen gode forslag til hvor den kan plasseres??
              Dette er visst nok helt seriøst fra eierens side så jeg trenger råd!!

              HJELP meg!!!

              Comment


              • #8
                bakdøra hadde vært kult

                Comment


                • #9
                  Originally posted by nicoolai View Post
                  bakdøra hadde vært kult
                  Ja er vel det vi har kommet frem til er det mest fornuftige og vel egentlig den eneste plassen det er god plass igjen til en så stor sjerm!!
                  Men altid gøy å høre andre sine meninger for å få ideer!!

                  Til dere som venter på bilder så kommer de forhåpentligvis imorgen!!

                  Comment


                  • #10
                    Nå kommer det endelig noen bilder!!

                    Her er utgangspunktet! 6 stk 30 mm MDF plater:


                    Halv ferdig kasse:



                    Laget en skrå i bakkant av kassa der porten blir så lyd og luft får rett retning!! Allså fremover:


                    Store hjulkasser i en pajero:



                    30mm MDF trenger store skruer....5,0mm60mm:


                    Kasse nr 2 nesten ferdig:


                    Var helt nødt å bygge to kasser for å kunne ta de inn og ut!
                    Vil bli heldekkende 30mm plate på toppen av hele greia!

                    Hvis noen har noen innvendinger eller meninger om ting som burde gjøres annerledes så tas de imot med stor takk!

                    Comment


                    • #11
                      Det hadde faen meg vært morro å få hørt denne bilen ferdig. fy faen, noen mandige kasser det der...
                      Hertz - Audison - Connection - Pioneer -- Turbo Powered BMW

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by _mayhem_ View Post
                        Det hadde faen meg vært morro å få hørt denne bilen ferdig. fy faen, noen mandige kasser det der...
                        Få høre den blir nok ingen umulighet!!! Skal på så mange treff og konkuranser det er mulig å få til i sommer!!
                        Ble ganske "maskuline" kassene ja!! målene er 120 cm lange, 66,5 brede og 53 cm total høyde medregna dobbel topp plate!!

                        Comment


                        • #13
                          blir manndigt dette
                          øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                          Comment


                          • #14
                            Ny oppdatering!!

                            Da var kassene ferdige, har desverre ikke fått de inn i bilen siden de er så sykt tunge at jeg må ha flere mann med for å gjøre den jobben!! Har heller ikke frest hullene til subbene da jeg ikke har fått malen i mdf som er med til soloX`ene!

                            Men her er iallfall noen bilder av kassene montert sammen som de blir stående i bilen!!










                            Og som sagt tidligere så blir det ei heldekkende plate i 30mm mdf oppå alt dette for å få toppen stiv nok!!

                            Comment


                            • #15
                              Har du godt med avstivere inni kassa da? =)
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X